Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
PI INTE SNABB(8)
MEN
PRO1-TVÅ TÄVLA KOMMA-DIT(Lb)
|
Haren och sköldpaddan | ssl_ji_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
SNABB@b PRO1 ENTITET(JJ)+STILLASTÅENDE@p
MEN
PRO1 VÅGA(A) SLÅ-VAD(G)
|
Haren och sköldpaddan | ssl_lm_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
EN^TUSEN^SJUHUNDRA^SEXTIO@num PRO1 EN^TUSEN^SJUHUNDRA@num
MEN
EN LEKTION GÅNG
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BETYDA SÅ-ATT-SÄGA NEUTRAL
MEN
HOS OBJPRO1(L).FL PEK
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MATERIAL MER FORSKA
MEN
NEGATIV VARA STUDENT(B)
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GOD|MORGON ELLER@z UR-BALANS
MEN
GOD|MORGON HUR VAD
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1.FL KÄNNA NÄRA
MEN
PEK>person LÅNGT.MYCKET HUR
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TIDEN-GÅR(J) BRA LÅTA-VARA
MEN
SEDAN(L) PRO1 FLYTTA-UT
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK TECKENSPRÅK SAMTALA
MEN
PI FORMELL VARA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BETYDA MER PLANERA
MEN
SÅ-ATT-SÄGA VARA|PEK BETYDA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MER UNDERVISA SJÄLVKLAR
MEN
PEK SKA OCKSÅ
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VECKA MER PU@g
MEN
PU@g plus@& TYCKA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BRA TRE TIMMAR(L)
MEN
PU@g SYNS MÅNGA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
STÄMMA(J) JA@ub PU@g
MEN
PRO1 UPPLEVA MÅNGA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRUT PRO1 LÅTA-VARA
MEN
PRO1 TENNIS MYCKET
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
AKTIV JUST NU@b
MEN
FÖRUT PI VÄXA-UPP
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TENNIS HALS-BUNDEN PU@g
MEN
ÄNDÅ PRO1 TENNIS
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
RÄTT SQUASH PU@g
MEN
PRO1 SQUASH SYNS
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRÄFFAS GLOSA:(?) VÄXA-UPP
MEN
KRAMA INTE MER
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FAMILJ LITE(7b) GLOSA:(?)
MEN
SAMTIDIG POSS1 I@b
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA PU@g STÄMMA(J)
MEN
OK@b DÖV(L) MER
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
STÄMMA(J) PU@g JA@ub
MEN
HÖRANDE KÄNNA KRAMA@rd
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRO PRO1 EN@z
MEN
PERSREF1@pr VARELSE(L)+FÖRFLYTTA+VARELSE(L)@p PERSREF2@pr
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KRAMA ALLA KRAMA
MEN
HÖRANDE PRO1 TITTA-PÅ
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
AVVAKTANDE@z TYP@b SÅ-ATT-SÄGA
MEN
IBLAND(7v) OCKSÅ VARA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KÄNNA VARANDRA KRAMA
MEN
PRO1.FL KÄNNA VARANDRA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OK@b TYP@b PU@g
MEN
PRO1 OMÖJLIG PRO1
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 VETA-INTE KANSKE
MEN
PRO1 TRO I-ALLA-FALL
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KÄNNA VARANDRA KRAMA
MEN
PRO1.FL OCKSÅ KÄNNA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BETYDA SÅ-ATT-SÄGA NIVÅ>pekf
MEN
NIVÅ>långf_ringf_lillf FUT-NEG PEK>person
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@ub PU@g STÄMMA(J)
MEN
HÖRANDE MER SJÄLVKLAR
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KRAMA SJÄLVKLAR VARIERA
MEN
ALLTID KRAMA@rd INTE
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ENKLAST-SÅ SÅ-ATT-SÄGA PRECIS
MEN
SAMMA MÄRKA EN
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OM@b KÄNNA KRAMA
MEN
PERF SAMTALA LUSTIG
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA-FLYT ROLIG TIDEN-GÅR(J)
MEN
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) KAN
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VÄXA-UPP glosa@& VÄXA-UPP
MEN
PRO1 TÄNKA LÅNGT
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VAD PAPPA SA
MEN
IDAG DÅ@b PEK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BETYDA PU@g glosa@&
MEN
EN glosa@& POSS1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ALLA HA HÖRSEL^RESTER
MEN
PEK>person DÖV(L) JA@ub
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÄRA-SIG TECKNA SAMMA
MEN
OFTA FÖRÄLDRAR(J) BÅDA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOMMUNICERA VÄXA-UPP VARA@z
MEN
PRO1 HUR FÅ1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA MER LITE(7b)
MEN
INTE TECKNA-FLYT BARA(B)@z
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PEK TECKNA
MEN
glosa@& MYCKET HEM^GÖRA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GRANNE HA KONTAKT
MEN
TECKNA-BEHÄRSKA MEN PEK
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KONTAKT MEN TECKNA-BEHÄRSKA
MEN
PEK FÖRSÖKA GESTIKULERA
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
pro@& KONTAKT GRANNE
MEN
PRO1 ALDRIG PERF
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VILL KOMMA-DIT(Lb) VILL@rd
MEN
PU@g PENGAR(ea) RÄCKA
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:I-BAKHUVUD MÅLSÄTTNING PRO1
MEN
PRO1 VIKTIG@z PRO1
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OSÄKER(5b) PU@g ALLA
MEN
EN-ENDA PEK>person ÅR-DÅTID+EN
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ÅR-FRAMTID+TVÅ_TRE AFRIKA(7)@en VILL
MEN
PU@g@z HUR PU-VETA-INTE@g
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |