Glosa_DH S2
|
EN PRO1 HANDFALLEN@ka
VEM(J)
PEK JASÅ PLUS
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
vem@& PU@g FÖRLÅT
VEM(J)
GRANNE kan@& PRO1
|
Kontakt med grannar |
sslc01_022.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GRANNE BERO(B)|PÅ AVGÖRA
VEM(J)
FAMILJ vem@& PU@g
|
Kontakt med grannar |
sslc01_022.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 GILLA-INTE@rd FÖRFLYTTA-HIT(L)@z
VEM(J)
KOMPIS GLOSA:(EN) GILLA-INTE@rd
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
MAN(Jf) mtyp:jag PU-VETA-INTE@g
VEM(J)
VETA|INTE GESTIKULERA@ka PRO1
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GLOSA:(BANSTRÄCKA) GLOSA:(?) PRO1
VEM(J)
SÄGA PRO1 ALDRIG-NÅGONSIN
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GLOSA:(INGÅ) ALLA VETA
VEM(J)
PRO1 VARA SÄGA
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TRO INGEN VETA
VEM(J)
PU@g VETA-INTE zzz@z
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TROLLHÄTTAN@en PEK EN
VEM(J)
PEK.FL PERF VINNA(ml)
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
RAST TYST VARELSE(55)+RÖRELSE@p
VEM(J)
PERF STJÄLA(B) zzz@z
|
Fritt - husdjur |
sslc01_067.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SITTA(SS)-RUNT.FL LÄRARE VETA|INTE
VEM(J)
FÖRST(LL) PEK@z RÄCKA-UPP-HAND
|
Fritt - husdjur |
sslc01_067.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1-TVÅ JOBBA FRAM-TILLBAKA
VEM(J)
HUND PASSA PU@g
|
Fritt - husdjur |
sslc01_067.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S2
|
PEK PEK.FL NOLL(O)
VEM(J)
PEK.FL FINNAS|INTE OM@b
|
När lär man sig teckna |
sslc01_121.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) HA|INTE
VEM(J)
UPPFOSTRA LÄRA-SIG OBJPRO1
|
När lär man sig teckna |
sslc01_121.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
FÖRÄLDRAR(L) PEK.FL FÖRLÅT
VEM(J)
HA SÅDAN RÖD
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
IN@b ALLA PERF-NEG
VEM(J)
VARA PRO1 VETA-INTE(8b)
|
Föreningsliv |
sslc01_161.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
AFFÄR KÖPA(A) SIFFRA
VEM(J)
KAN SY PEK
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
KAN GÅ SAMLA-IHOP@ka
VEM(J)
LEDARE(H) VARA|PEK tp@&
|
Världskongress för döva |
sslc01_163.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
wtyp: PEK.FL TÄVLA
VEM(J)
KOMMA-FRAM FÖRST(LL) HOTELL
|
Världskongress för döva |
sslc01_163.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MER ENTITET(55)+BEFINNA@p.FL STÅ
VEM(J)
RÖD^BY@b@en GLOSA:(RE@b) FRÅN
|
Dövas dag |
sslc01_164.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
INTRESSE FINNAS|INTE KONTAKTA
VEM(J)
PEK.FL FINNAS|INTE PEK(B)
|
Mobiltelefon |
sslc01_165.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK.MULTI POSS-EGEN>person RÄTT.GRAD
VEM(J)
PEK NYHET^TECKEN(J)@en MENA
|
Vänerskola och teckenspråk |
sslc01_182.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TECKENSPRÅK SE UT@b
VEM(J)
PEK VEM(J) PERSON(7b)
|
Vänerskola och teckenspråk |
sslc01_182.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
UT@b VEM(J) PEK
VEM(J)
PERSON(7b) FLICKA POJKE
|
Vänerskola och teckenspråk |
sslc01_182.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK PRO1 VETA-INTE
VEM(J)
PEK VETA-INTE PRO1
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
UMGÅS OCKSÅ BERO(B)|PÅ
VEM(J)
PERSON(J).MULTI OM@b@z ROLIG
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MER SÄTTA-IGÅNG PEK
VEM(J)
PEK SEDAN(L) HUR
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK PERSREF1@b@pr VETA
VEM(J)
PEK>person PERSREF2@pr PEK>person
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HÄNGA-MED MED PU@g
VEM(J)
FEL|PERF(L) PU@g HUR
|
Idrott |
sslc01_243.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
MEN ÅTAGA-SIG ANSVAR
VEM(J)
VILL PU@g PU@g
|
Dövidrottsspel |
sslc01_244.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BERÄTTA PEK.FL VETA-INTE
VEM(J)
PEK PRO1 SÄGA
|
Viktigaste händelse |
sslc01_246.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 TRO AVGÖRA
VEM(J)
PERSON@kl LEDARE PERSON@kl
|
Idrott |
sslc01_264.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK>långf hur@& OCH
VEM(J)
GLOSA:FINGERAVTRYCK HUR LÖSA
|
Favoritfilm |
sslc01_270.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
INTE OM@b NÅGON
VEM(J)
gå-in@& PERF GÅ-IN(L)
|
Skolgång |
sslc01_283.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
zzz@& BARA(B) SYFTE
VEM(J)
PEK-BANSTRÄCKA LÖSA PEK
|
Fritt om filmen |
sslc01_292.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 TRETTIO ÅR@b
VEM(J)
NÄSTA-I-TUR PEK>person GLOSA:(?)
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TJÄNA MER PENGAR(ml)
VEM(J)
JA@ub PRO1.FL glosa@&
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SOM(S) DÅLIG PEK.FL>person
VEM(J)
TJÄNA MER PENGAR(ml)
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
pek@hd JA@ub MED
VEM(J)
DÅ@b PEK>person JA@ub
|
Händelse |
sslc01_306.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VARA|PEK PRO1 LÅTA-VARA
VEM(J)
GLOSA:(?) FÖRSTÅ(L) PRO1
|
Händelse |
sslc01_306.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK>person@z CHANS MED
VEM(J)
PEK>person pek@hd MED
|
Händelse |
sslc01_306.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK>person pek@hd MED
VEM(J)
PEK>person MED VEM(J)
|
Händelse |
sslc01_306.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VEM(J) PEK>person MED
VEM(J)
PEK>person ELLER zzz@z
|
Händelse |
sslc01_306.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
PEK BOJ-PEK(L) PEK>hand
VEM(J)
FÖRSTÅ(L) VARELSE(L)+BEFINNA@p PEK
|
Favoritfilm |
sslc01_307.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PU@g PRO1@uppr BERO(B)|PÅ
VEM(J)
PRO1 TRÄFFAS.MULTI FÖRUT
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
ELLER GESTIKULERA FÖRSÖKA
VEM(J)
PERSON.PL AVGÖRA PÅ
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
tp@& TÄNKA GLOSA:SJÄLVIAKTAGA
VEM(J)
PRO1 VARA EGENTLIGEN
|
Utlandet 1 |
sslc01_326.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TITTA-PÅ JASÅ VETA-PERF
VEM(J)
PRESENTERA PRO1 TRÄFFAS
|
Utlandet 1 |
sslc01_326.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ANSÖKA DÅ@b VÄLJA@rd
VEM(J)
VETA-INTE VETA|INTE PRO1
|
Arbete 2 |
sslc01_345.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TITTA-PÅ PU@g PEK
VEM(J)
PERSON(7b) TA-BORT MINNAS(5)
|
Bild- och mobiltelefon |
sslc01_366.eaf |
SSLC |