Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
DAG POJKE PEK
VARFÖR
INTE UTSÄTTA-FÖR PEK.FL
|
Herdepojken och vargen | ssl_ji_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FÖRSTÅ(L) INTE
VARFÖR
PEK ALLTID KOMMA-DIT(Lb).MULTI
|
Haren och sköldpaddan | ssl_ji_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PEK SÄGA-TILL PU@g
VARFÖR
ENTITET(JJ)+RÖRELSE@p PEK MÅSTE
|
Haren och sköldpaddan | ssl_lm_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA tp@& PU@g
VARFÖR
KRAMA KRAMA PU@g
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EN@z TÄNKA PÅ@z
VARFÖR
PRO1 VISA-FINGRET ORSAK
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PASSA|INTE@rd PRO1 TÄNKA
VARFÖR
VISA-FINGRET ORSAK PU@g
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GE-FAN MEDLEM I@b^DAG
VARFÖR
PRO1 MEDLEM tp@&
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OBJPRO1(L).FL PEK>person teckna@&
VARFÖR
PRO1.FL KAN TECKNA-SPRÅKA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PERF FÖRSKOLA PRO1
VARFÖR
PERF ANSÖKA KOMMUN
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRST(L) ROLIG FÖRST(L)
VARFÖR
PRO1 BRA HANDBOLL
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK FRÖKEN FRÖKEN@b
VARFÖR
SAMMA PRATA(5) FRÖKEN@b
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK SA PRO1
VARFÖR
PEK FRÖKEN FRÖKEN@b
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PRO1 VETA|INTE
VARFÖR
PU@g SVARA PU@g>person
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HUR MÅ PEK
VARFÖR
FRÅGA-TILL1 HUR PEK
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 PEK FELFRI
VARFÖR
ONT VARFÖR PU@g
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FELFRI VARFÖR ONT
VARFÖR
PU@g FORTFARANDE(da) I@b^DAG
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ORSAK INTRESSERAD-AV SPORT
VARFÖR
PU@g BREDAXLAD MAGE-SEXPACK@z
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FEST EN|DAG FÖRE
VARFÖR
ORSAK PRO1.FL MÅ
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TID-BAKÅT.ITER SA PEK
VARFÖR
DET@b mtyp:jo FULL(L)
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PERF-NEG@rd PEK PRO1
VARFÖR
BUFFE@b INUTI restaurang@&
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS-EGEN THAILAND@en VETA-INTE(8b)
VARFÖR
PRO1 TÄNKA PEK
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GANSKA TRÅKIG HEMMA
VARFÖR
ATT@b FOLK GLOSA:(?)
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÄPPAR-RÖRELSE GLOSA:(TECKNA) FIN
VARFÖR
JUST@b@z VÄLJA PEK
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÅLIG(B) TYCKA PEK
VARFÖR
VÄLJA PEK PERSREF4@pr
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MYCKET MINSKA(L) MINSKA(L)
VARFÖR
PEK FINNAS MÅNGA
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 HÖRA LITE(7a)
VARFÖR
zzz@z AUTOMATISK(5) tp@&
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VETA INTE mtyp:och
VARFÖR
ORSAK PRO1 SJÄLV
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERF FLYTTA SA
VARFÖR
PRO1 TALA-OM FÖRUT
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KORTVARIG(J)
VARFÖR
MEDDELA REKTOR TVÅ
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRECIS MEN SAMTIDIG
VARFÖR
MÅSTE GRUPP-DELA tp@&
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HEJ TILL ALLA
VARFÖR
SÅ-ATT-SÄGA VARA|PEK ÄNDÅ
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÖV(L) VETA-INTE FÖRBIPASSERA(4)-RECIPROK
VARFÖR
SKA SÄGA HEJ
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRÄFFAS PRO1 VETA-INTE
VARFÖR
TRO OLIKA zzz@&
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
NEJ-NEHEJ(J) VAD GILLA-INTE
VARFÖR
MEN PRO1 MENA
|
Roligaste minne | sslc01_225.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g VARFÖR PU@g
VARFÖR
PU@g ALLTID POSS1
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERSREF4@pr SA TECKNA
VARFÖR
SAMMA GROVLEK(7b) MEN
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PI LÄTT SAMTALA
VARFÖR
JA@ub@z PEK HA
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÅLIG DÅLIG@hg ALLTID
VARFÖR
ALLTID VARFÖR@hg OLIK
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR SVENSKA ORD
VARFÖR
LEDA-TILL OCKSÅ PEK
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SAMTALA POSS@z PU@g
VARFÖR
PU@g VARFÖR PU@g
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÅ-INTE(L) JOBBA PU@g
VARFÖR
RADIO PU@g PEK>person/PEK
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MALVA@b@en PI SYFTE
VARFÖR
MALVA@b@en PI MANILLA^SKOLA@en
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& PRO1 VETA|INTE
VARFÖR
VETA-INTE PRO1 MEN
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SOM PU@g ORSAK
VARFÖR
JA@ub@z VARA SKÖVDE(G)@en
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
tp@& LEDA-TILL VARA
VARFÖR
PRO1 SAMTALA HANDIKAPP(B)^ERSÄTTNING
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
AKTIVERA PU@g PU@g
VARFÖR
VÄLJA OBJPRO>person PEK>person
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OLIKA GLOSA:(?) NU@b
VARFÖR
MYCKET KÄNNA GLOSA:(KÄNNA-SIG)
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BÄST(B) PU@g PU-MEN@g
VARFÖR
ÄNDRA VARFÖR PU@g
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU-MEN@g VARFÖR ÄNDRA
VARFÖR
PU@g FÖRBEREDA JÄTTESTOR(S)
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PI ROLIG mtyp:men
VARFÖR
PI ROLIG tp@&
|
Världsspelen | sslc01_265.eaf | SSLC |