Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
VARG VARG PU@g
VAD
HÄNDA VARG ÄTA-UPP
|
Herdepojken och vargen | ssl_ji_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
ENTITET(JJvs)+STILLASTÅENDE@p SNÄLL@rd PU@g
VAD
SYFTE DÖDA OBJPRO1
|
Lejonet och musen | ssl_lm_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
PEK SKADA PEK(5b)>armbåge
VAD
HÄNDA PEK VAD
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN GOD|MORGON HUR
VAD
GÖRA DAG-DÅTID+EN LITE(7b)
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
UTVECKLA PLUS KONTROLLERA
VAD
FINNAS NY@b LITTERATUR
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VAD HÄNDA PEK
VAD
HÄNDA PEK(5b)>armbåge PEK
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SAMTALA FRÅGA-TILL OBJPRO1
VAD
PRO1 PERF GÖRA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SPORT TENNIS PEK
VAD
FRISIM ELLER RYGGSIM
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NÅGRA KRAMA KRAMA
VAD
HUR SKA PRO1
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MAMMA ALLTID TOLKA
VAD
PAPPA SA PAPPA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRATA(5) PRO1 PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
VAD
PRATA(5) OM@b PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRSTÅ(L) MAMMA TOLKA
VAD
PAPPA SA MEN
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FÖRSTÅ|INTE PRO1
VAD
PRO1 PU@g PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS1 FÖRÄLDRAR(J) PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@g@z
VAD
PRATA(5) OM@b PEK-TVÅ
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK-TVÅ PRATA(5) PEK-TVÅ
VAD
PEK-TVÅ MAMMA IRRITERAD(L)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 VREDESUTBROTT(L) PRO1
VAD
PRO1 VETA-INTE KOMMUNICERA
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 VETA-INTE KOMMUNICERA
VAD
PRO1 VISA-FINGRET POSS1
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MENA mena@hd PEK>person
VAD
INTE SJÄLV GLOSA:(SÅ)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OK@b
VAD
IDAG GÖRA PRO1
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MEDLEM tp@& FÅ1
VAD
tp@& I@b^DAG UNG
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK VARA PRECIS
VAD
PRO1 SA NY@b
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NY@b DÖV(J)|DAG ÖREBRO@en
VAD
TA-UPP OM@b PRO1
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. | sslc01_044.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HÄRLIG FAKTISK LUSTIG
VAD
PEK HUND VETA-PERF
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÄGER GLOSA:(?) MEN
VAD
zzz@& BÅDA>fingr mtyp:är
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(PLUS) PRECIS KOPPLA-IHOP
VAD
PAPPA SA GÅ-IN(L)
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PERF STJÄLA(5b) PRO1@z
VAD
PRO1 LEK^SAK@z^GROVLEK(7b)@z PEK
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
C@b PRO1 C@b
VAD
PU-VARFÖR@g ORSAK PRO1
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 GÅ(G) PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
VAD
PRATA(5) OM@b PRO1
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK BRA UMGÅS
VAD
HINDER VIKTIG DÖV(L)^FÖRENING
|
Förening | sslc01_104.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 TITTA-PÅ@z TITTA-PÅ
VAD
NAZIST FILM NAZIST
|
Favoritfilm | sslc01_106.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK VAD PEK
VAD
PERF@z GÖRA PRO1
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÖV(L) GLOSA:FÖRSTA-TJING PRO1
VAD
GLOSA:FÖRSTA-TJING NÄSTA-I-TUR PRO1
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
tp@& MAT^MOR PEK
VAD
PEK VAD PERF@z
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BARN^VÅRD^HEM PEK-RAD>hand PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@g
VAD
BETYDA PEK-RAD>hand PEK
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PEK PRO1 INUTI>huvud
VAD
BOJ-LIST-EN PEK PEK
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA|INTE PAPPA PRO1
VAD
MENA PEK ADOPTERA
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRATA-MED(Jv) PEK PRO1
VAD
JOBBA PEK SÄGA
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PRO1 HUR PEK
VAD
PEK boj-pek@& PEK
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS-EGEN.MULTI VAD BETYDA
VAD
MENA TYP@b EN
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
wtyp: FÖRSTÅ(L) POSS-EGEN.MULTI
VAD
BETYDA VAD MENA
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERF-NEG TÄNKA PÅ
VAD
PRO1 PI TITTA
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BETYDA betyda@hd TITTA-PÅ
VAD
SA|PEK wtyp: JA@ub
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ÄRLIG PRO1 VETA-INTE
VAD
PRO1 TITTA PÅ
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MAMMA PRO1 PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@g
VAD
PEK TECKNA PEK
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA ANNAN(ea).FL FÖRSTÅ-INTE(Lb)
VAD
PEK>person MENA wtyp:
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ALLA ANVÄNDA TECKENSPRÅK
VAD
PRO1 MINNAS(5) JA@b
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OBJPRO DÅ@b ARG
VAD
VARA SAMMA VA@b
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRATA(5) INTE OK@b
VAD
GÖRA MED OBJPRO
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
IN@b PRO1 INTE
VAD
YRKE^SKOLA PEK VÄNERSBORG@en
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VÄNERSBORG@en PRO1 GÅ-IN(L)
VAD
STYRELSE^MÖTE(7b) zzz@z DÅ@b
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |