Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
PI SKILLNAD JA@ub
UMGÅS
SKILLNAD PÅVERKA MYCKET
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ARBETA(J)^PLATS VIKTIG VARA
UMGÅS
STÄMMA(J) HÅLLA-MED VIKTIG
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
UMGÅS BRUKA UMGÅS
UMGÅS
JA@ub ÄLDRE PU@g
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>person/PEK KÄNNA BRUKA
UMGÅS
BRUKA UMGÅS UMGÅS
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BRUKA UMGÅS BRUKA
UMGÅS
UMGÅS JA@ub ÄLDRE
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HEJ INTE KONTAKTA
UMGÅS
GRANNE NOLL(O) GRANNE
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ENSAM(L) HUS GLOSA:(?)
UMGÅS
VÄN@z EGOIST(B) SAMTALA@z
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TID(L) TRÄFFAS.MYCKET ROLIG
UMGÅS
TRÄNA(B) GLOSA:(?) SPECIELL
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FUNDERA FÅ1 STIMULERA
UMGÅS
FÅ1 UTVECKLA PERSON(J)1
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NEJ-NEHEJ(J) UT@b SOCIAL(S)
UMGÅS
OLIKA DÖV(L) KOPPLA-IHOP.MULTI
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& PI ÖPPEN
UMGÅS
INTE SOM GRUPP
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SPRÅK ANVÄNDA PEK
UMGÅS
försöka@& PEK FÖRSÖKA
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOMMA-IN VARA|PEK SOCIAL(S)
UMGÅS
I@b^DAG MÅSTE INTE
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 glosa@& GLOSA:(PRATA)
UMGÅS
NORMAL@z PRO1 tp@&
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BRA PEK BRA
UMGÅS
VAD HINDER VIKTIG
|
Förening | sslc01_104.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MILJÖ@b ELLER NÅGON
UMGÅS
TILLSAMMANS MED HÖRSEL^SKADAD
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BRA PRO1 SAMMA
UMGÅS
HÄRLIG SKILJAS-ÅT(L)_MÖTAS@rd@z TID-FRAMÅT-TILL
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1.FL FYRA_FEM@num STYCK
UMGÅS
TREVLIG SEDAN(L) PLANERA
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ORDNING+TVÅ(da) PU@g PEK>person
UMGÅS
DÖV(L) ANNAN(ea) LAND
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 VARA-MED INUTI
UMGÅS
ROLIG EN KVÄLL
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
glosa@& ute@& UTANFÖR
UMGÅS
BRA PEK ROLIG
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS.FL OLIKA.MULTI LAND.PL
UMGÅS
MEN EN DÅLIG-BOTTEN
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BEGE-SIG-HEM FUNGERA BRA
UMGÅS
ROLIG MEN EN
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ORSAK@z MER KÄNNA
UMGÅS
KÄNNA mtyp:men NU@b
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÖV(L) OCH HÖRANDE
UMGÅS
MISSTAG^FÖRSTÅ(L) GLOSA:(TVÄRTOM) ELLER
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VANLIG FALL@b PRO1.FL
UMGÅS
HÖRANDE FOTBOLL(G) BADA
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g ROLIG PU@g
UMGÅS
FIN PU@g PU@g
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KAMRAT KOMPIS GLOSA:(PD)
UMGÅS
PU@g INTE@z DUM(L)@z
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TÄNKA FAN LÄTT
UMGÅS
POLIS SOM PEK>person
|
Stöld i Madrid | sslc01_187.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SOM PEK>person PRO1
UMGÅS
FANTASTISK POLIS AVLÄSA@rd
|
Stöld i Madrid | sslc01_187.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
mtyp:som PRO1.FL VÄN
UMGÅS
HÄLSA-PÅ(Q) VARANDRA PEK
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
I@b VÄXJÖ(L)@en BRA
UMGÅS
MED VÄN ALLA
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK@z SVÄGERSKA PRO1
UMGÅS
TELEFONERA zzz@z zzz@z
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 INTE GLOSA:GILLA(L)
UMGÅS
INTE BRA SEDAN(L)
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÄNGE(ea) TYCKA BRA
UMGÅS
OCKSÅ JA@ub JA@ub
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SNÄLL OCH GLOSA:(PU)
UMGÅS
MEN KÄNNA ÄNDÅ
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(PINSAM(G)) tp@& PRATA(Jv)
UMGÅS
OCKSÅ BERO(B)|PÅ VEM(J)
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PERSON(J).MULTI OM@b@z ROLIG
UMGÅS
ELLER LÄTT UMGÅS
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
UMGÅS ELLER LÄTT
UMGÅS
MEN OM@b NÅGON
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(KÄNNA) PRO1 MÅSTE
UMGÅS
GLOSA:(?) DÄRFÖR PRO1
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK(V)>långf-ringf PEK>ringf MER
UMGÅS
HUR PU@g VAD
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
UPPHETSAD SEDAN(L) LEDA-TILL
UMGÅS
BRA UMGÅS ORSAK
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LEDA-TILL UMGÅS BRA
UMGÅS
ORSAK DÖV(L) FINNAS
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SIST GLOSA:(PEK) HÖRANDE
UMGÅS
GLOSA:(BLANDA) PRO1 FLYTTA-UT
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PROVA@rd PU-TEX@g PEK>person/PEK
UMGÅS
GLOSA:(PEK) PROVA(Vb) OLIKA-DIV
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA PEK@z tp@&
UMGÅS
SYFTE tp@& TÄNKA
|
Idrott | sslc01_264.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
prata@& zzz@& SÅ-ATT-SÄGA
UMGÅS
KOMMUNICERA OMÖJLIG KOMMUNICERA
|
Teckenspråk hemma och utanför | sslc01_301.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN tp@& PEK@z
UMGÅS
vän@& KOMPIS.PL ALLTID
|
Oral undervisning | sslc01_402.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>pekf PRO1.FL SÅ-ATT-SÄGA
UMGÅS
MEN PAPPA DÅ@b
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SKOLA FORTSÄTTA PU@g
UMGÅS
HÖRANDE OCKSÅ TID-FRAMÅT
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |