Glosa_DH S1
|
PEJLA-LÄGET BRA-PERFEKT INTE
TYP@b
BRIST OMÖJLIG GÖRA
|
På arbetsplats |
sslc01_004.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VARA MER PRO1
TYP@b
PERSREF2@pr TYP@b NÄRA
|
På arbetsplats |
sslc01_004.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
EN DIGGA VARA
TYP@b
PEK>person UNDERVISA FÄRDIG
|
På arbetsplats |
sslc01_004.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SÅ-ATT-SÄGA ekonomi@& ADMINISTRATION
TYP@b
PRO1 ANSVAR ÅTAGA-SIG
|
På arbetsplats |
sslc01_004.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 TYP@b PERSREF2@pr
TYP@b
NÄRA PEK>pekf ORSAK
|
På arbetsplats |
sslc01_004.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SÅ-ATT-SÄGA ARBETA(J)^KAMRAT(S) PERSON.MULTI
TYP@b
SMÅ(L) NÅGRA MINUT
|
På arbetsplats |
sslc01_004.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MENA LEDARE REKTOR
TYP@b
OMRÅDE@kl JA@ub JA@ub
|
På arbetsplats |
sslc01_004.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PU@g FLICKA.PL ETCETERA(5)
TYP@b
SÅ-ATT-SÄGA TENNIS zzz@z@ka
|
Sportaktiviteter |
sslc01_005.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
OMRÅDE@kl PU@g PU@g
TYP@b
HÖG TYP@b PU@g
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MER HANDSKAKA AVVAKTANDE@z
TYP@b
SÅ-ATT-SÄGA MEN IBLAND(7v)
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SIST JA@ub OK@b
TYP@b
PU@g MEN PRO1
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PU@g TYP@b HÖG
TYP@b
PU@g PU@g NÅGON
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 KOMMA-DIT(Lb) SOM
TYP@b
ROLIG VARA-MED PÅ
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
MER BYTA-INRIKTNING PEK
TYP@b
INTRESSE^POLITIK PRO1 pro1@hd
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PLUS AKTIV I@b
TYP@b
FÖRÄLDRAR(L)^KLUBB SOM VILL
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ÅR-DÅTID+EN PEK>person/PEK SOM
TYP@b
PEK>långf SAMMA@z GRUPP
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VILL OMIGEN SÅDAN
TYP@b
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GLOSA:(?) ALLA VARA-MED
TYP@b
ROLIG mtyp:var ÅR-DÅTID+TVÅ
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VETA| INTE@z HUR GÖRA
TYP@b
TRÄFFAS EN DÖV(L)
|
Familj |
sslc01_101.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
FÖRE SMÅ(L) INTRESSERAD
TYP@b
PRECIS MEN KANSKE
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VILL ELLER VILL|INTE@rd
TYP@b
TRO INTE BARA(B)
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TITTA-PÅ-FRAMÅT SÅ-ATT-SÄGA VÄRLD
TYP@b
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
men@& MEN INTE
TYP@b
PI tp@& tp@&
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BETYDA VAD MENA
TYP@b
EN DEL TECKNA
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PERF OLIKA KANSKE
TYP@b
EN NÅGRA NY^BÖRJA
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK>person SAMMA SITUATION
TYP@b
SEX GLOSA:FRÅN-TILL ÅTTA
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
FÖRÄLDRAR(L) PERF-NEG ANVÄNDA
TYP@b
FÖRÄLDRAR(L) BORTA-ANNAN-PLATS ARBETA(G)^PLATS
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SAMMA PRO1 TÄNKA
TYP@b
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) HA
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
UTVECKLA tp@& GLOSA:ASSIMILERA
TYP@b
JA@ub VANA@b KANSKE
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TECKNA PI O@b^TYDLIG(L)
TYP@b
TECKNA ELLER zzz@z
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
STAD ORSAK VARA
TYP@b
LITEN(J) SÅ-ATT-SÄGA@z KAN
|
Bästa reseminnen 1 |
sslc01_143.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GLOSA:(KÄNNA-SIG) FÖRTJUST I@b
TYP@b
ATMOSFÄR@b PI VARA
|
Bästa reseminnen 1 |
sslc01_143.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VARA SÅ-ATT-SÄGA VARA@z
TYP@b
ENGLAND@en OMRÅDE@kl PEK
|
Bästa reseminnen 1 |
sslc01_143.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK-REL DÅ@b VÄG
TYP@b
VÄG-SMAL GLOSA:(?) OCH
|
Bästa reseminnen 1 |
sslc01_143.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KROCKA(da) KRÄVA@z GLOSA:BILMÖTAS
TYP@b
SEDAN(L)@z OTROLIG(5)@z IRLAND@b@en
|
Bästa reseminnen 1 |
sslc01_143.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
LÄNKA ELLER NOLL(O)
TYP@b
FORM(7)+BESKRIVNING+FORM(7)@p ELLER PI
|
Bästa reseminnen 1 |
sslc01_143.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
KÄNNA-SIG BRA-PERFEKT SOM
TYP@b
KNARK PU@g EN|GÅNG
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SKOLA^DAG glosa@& UPPROP
TYP@b
ENTITET(55)+BEFINNA@p.FL SITTA VARELSE-TVÅ(V)+FÖRFLYTTA@p
|
Världskongress för döva |
sslc01_163.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KOMMA-DIT(LLb) SAMMA PEK>person
TYP@b
glosa@& KOMMA-DIT(LLb) MALMÖ@en
|
Världskongress för döva |
sslc01_163.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
FEST PEK PEK
TYP@b
VIN^ODLING BRA-PERFEKT MEN
|
Världskongress för döva |
sslc01_163.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GREPP(G)+HANTERA@p PU@g GREPP(GG)+HANTERA@p
TYP@b
PU@g TEKNIK SKJUTA-MED-GEVÄR
|
Tv-program |
sslc01_166.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
STARTA VÄSTANVIK-FOLKHÖGSKOLA@z@en FOLK^HÖG^SKOLA
TYP@b
FOLK^HÖG^SKOLA BEHÖVA(J)|INTE VÄSTANVIK-FOLKHÖGSKOLA@en
|
Tolk |
sslc01_183.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
FÖRFLYTTA(Vb) MED OBJPRO1(7b).FL
TYP@b
PRECIS PRECIS PU@g
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HA TOLK PEK
TYP@b
PU@g OFTA AUTOMATISK(5)
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GLOSA:(SPÄNNANDE) GLOSA:(SOM) SÅ
TYP@b
LOKAL GLOSA:(?) HÅLLA
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SÅ-ATT-SÄGA FUNGERA INTE
TYP@b
SOM PRO1 MÅSTE
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SÅ-ATT-SÄGA KAN GESTIKULERA
TYP@b
PRO1 ALLTID FÖRFLYTTA(Vb)
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KOMMUNICERA-PAPPER-PENNA KÄNNA-OLUST GLOSA:(?)
TYP@b
SOM PLUS PRO1
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SÅ-ATT-SÄGA ROLIG KOMMUNICERA-PAPPER-PENNA
TYP@b
SEDAN(L) NU@b ANNAN(ea)
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KOMMUNICERA-PAPPER-PENNA OFTA ÅLDER
TYP@b
SÅ-ATT-SÄGA PRO1 MINNAS(5)
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |