Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA PERSREF3@pr JA@ub
TOLK
PLACERA-HIT(G) SÅ-ATT-SÄGA SJÄLVKLAR
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>person PEK>person tolk@&
TOLK
PRO1 MÄRKA TEX@b
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SLÄKT PEK.FL PRO1
TOLK
PU@g PU@g UMGÅS@z
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÖPA(ea) PRO1 BEGÄRA
TOLK
FÖRFLYTTA-HIT(L)@z FUNGERA TYCKA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SAMTALA PRO1 KALLA-PÅ(L)
TOLK
PRO1 ORUBBLIG PU@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BÖRJA ANVÄNDA PEK
TOLK
DÅ@b MÅNGA GÅNG.PL
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK POSS.FL KUSIN(L)
TOLK
PRO1 PEK NEJ@b
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS BARN SOM
TOLK
TILL POSS1 BARN
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS1 BARN IBLAND(7v)
TOLK
PEK SA|PEK IBLAND(7v)
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MAMMA tolka@& SOM
TOLK
glosa@& PERF FUNGERA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRSTÅ-INTE(J) VIKTIG HA
TOLK
KOMMA-HIT(Lb)@z KÄNNA BRA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VIKTIG OM@b PERF-NEG
TOLK
BLI(L)@z PRO1 FÖRSTÅ-INTE(J)
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NU@b BÄTTRE(B).SUCCESSIV mtyp:med
TOLK
PEK CHEF SE-TILL
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
CHEF ORDNA tp@&
TOLK
KOMMA-HIT(Lb) FÅ PRO1
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KVARSTANNA KVARSTANNA PLUS
TOLK
ANNAN(ea) PEK TOLK
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TOLK ANNAN(ea) PEK
TOLK
FINNAS PEK-PLATS-DÄR BETYDA
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 RÄDD PRO1
TOLK
PERSON.FL@kl SA PF@g
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
RÄTT PEK>person PEK
TOLK
TECKNA-FLYT FIN PRO1
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VETA-INTE PRO1 PEK
TOLK
HÖRANDE JA@b RÄTT
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PI PASSA INTE
TOLK
JOBBA TOLK SYNS
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
rel@& PEK-REL TILL
TOLK
GLOSA:(TECKNA) glosa@& PEK
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
INTE TOLK JOBBA
TOLK
SYNS FINNAS KLAR
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅDAN SITUATION PEK>person
TOLK
FORTSÄTTA TOLKA VAD
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK(B) FEL PEK
TOLK
MÅSTE STOPPA LÄKARE
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SYNS@z KOMPETENS INTE
TOLK
VARA@z DÅLIG TOLK
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TOLK VARA@z DÅLIG
TOLK
FINNAS PEK.FL GODKÄNNA
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g ALLTID MED@b
TOLK
VARA-MED VARELSE(L)+FÖRFLYTTA-TILL+VARELSE(L)@p@rd ALLTID
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TITTA-PÅ(5)1 PRO1 PERF
TOLK
LITE@z FINNAS VISSA@b
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VISSA@b SOM@z DÅLIG
TOLK
PRO1 då@& om@&
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
om@& NÄR@b@z EN
TOLK
VARA DÅLIG BLI(J)
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JOBBA INTE SOM
TOLK
PEK JOBBA PÅ
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tolka@hd DIGGA HA
TOLK
PÅ FEST SLÄKT^FEST
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OFÖRSKÄMD SÅ-ATT-SÄGA PLACERA-HIT(G).MULTI
TOLK
MEN FÅ RÄKNA
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g VARA|PEK SÅ-ATT-SÄGA
TOLK
BÄST(J>B) PI PRECIS
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÖRA PLUS OCKSÅ
TOLK
POSS JOBB mtyp:att
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRECIS OK@b VARA
TOLK
GÖRA PLUS OCKSÅ
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 GLOSA:(?)@ka BESTÄLLA
TOLK
wtyp: SJÄLVKLAR FOLK
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK SÅ-ATT-SÄGA HA
TOLK
PEK TYP@b PU@g
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& wtyp: TRÅKIG
TOLK
ÖVERSÄTTA VAD PEK
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 MÅSTE HA
TOLK
POSS1.FL SLÄKT^TRÄFF ÄNDÅ
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1.FL GLOSA:(?) PLACERA-HIT(G)
TOLK
JA@b PRO1 MÅSTE
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA EN PLACERA-HIT(G)
TOLK
GLOSA:(PERF) PRO1.FL GLOSA:(?)
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OLIKA PU@g PEK
TOLK
PLACERA-HIT(G)@z KÄNNA DISKRIMINERA
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MAMMA PU@g HÅLLA-UT
TOLK
FÖRR-I-TID FINNAS|INTE MAMMA
|
Skolgång | sslc01_284.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MYCKET STARK KULTUR
TOLK
HYFF MEDDELA PRO1
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NU@b VARA PRIVAT
TOLK
BETYDA PRO1 VÄLJA
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
RÄCKA TEX@b ENKEL
TOLK
TEX@b TOLK SÅ-ATT-SÄGA
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ENKEL TOLK TEX@b
TOLK
SÅ-ATT-SÄGA NU@b SÅ-ATT-SÄGA
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OMÖJLIG SÅ-ATT-SÄGA FÅ1
TOLK
VAD PRO1.FL VILL
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BESTÄMMA ÖVER VILKEN
TOLK
PRO1.FL SKA FÅ1
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |