Glosa_DH S1
|
FÖRÄLDRAR(L) PEK VILL@z
TECKNA-SPRÅKA
PEK PRO1 GÄRNA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
POSS1 BARN SKÖN
TECKNA-SPRÅKA
HOS POSS1 HÖRANDE
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 GÄRNA PRATA(5)
TECKNA-SPRÅKA
MED OBJPRO1 TECKNA-SPRÅKA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TECKNA-SPRÅKA MED OBJPRO1
TECKNA-SPRÅKA
POSS1 FÖRÄLDRAR(J) PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@g@z
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VILL-INTE PRATA(5) ISTÄLLET
TECKNA-SPRÅKA
IBLAND(7v) HÄNDA INTE
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TECKNA-SPRÅKA VARA|PEK SOCIAL(S)
TECKNA-SPRÅKA
PRO1 DÄRFÖR PRO1
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. |
sslc01_044.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ALLTID KVÄLL GRUPP
TECKNA-SPRÅKA
VARA|PEK SOCIAL(S) TECKNA-SPRÅKA
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. |
sslc01_044.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VARFÖR PRO1.FL KAN
TECKNA-SPRÅKA
PEK>person LYSSNA OBJPRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_061.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TVÅ KAN PRO1
TECKNA-SPRÅKA
KAN REDAN TVÅ
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_061.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) KAN|INTE
TECKNA-SPRÅKA
ORSAK TECKENSPRÅK FYFY
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_061.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
BÖRJA LÄRA-SIG OBJPRO1
TECKNA-SPRÅKA
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) KAN|INTE
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_061.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ORSAK PRO1 KAN|INTE
TECKNA-SPRÅKA
VÅRDARE SE PEK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_061.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
DÖV(L) INGEN PROBLEM
TECKNA-SPRÅKA
VARELSE(55)+RÖRELSE@p EFTER LÄRA-SIG
|
Som döv på arbetsplats |
sslc01_062.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
DÖV(L) ORSAK PEK
TECKNA-SPRÅKA
PEK HÖRANDE ALDRIG-NÅGONSIN
|
Som döv på arbetsplats |
sslc01_062.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 PROBLEM PRO1
TECKNA-SPRÅKA
HA PEK TYPISK
|
Som döv på arbetsplats |
sslc01_062.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POSS1 FÖRÄLDRAR(J) KAN
TECKNA-SPRÅKA
INTE NOLL(O) POSS1
|
Familj |
sslc01_101.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
YRKE^SKOLA VÄNERSBORG@en PRO1
TECKNA-SPRÅKA
PU@g PRO1 SÅDÄR
|
Gamla tecken |
sslc01_109.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TID-FRAMÅT BÖRJA GLOSA:(PU)
TECKNA-SPRÅKA
GLOSA:(VETA) VÄXA-UPP TILL
|
När lär man sig teckna |
sslc01_121.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TRÄFFAS NÅGON tp@&
TECKNA-SPRÅKA
PERF-NEG ALDRIG TRÄFFAS
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
LITEN-PERSON TECKNA IDAG
TECKNA-SPRÅKA
I@b^DAG JA@ub@z MEN
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SAMMA SÄTT TECKENSPRÅK
TECKNA-SPRÅKA
PÅVERKA OCKSÅ JA@ub@z
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
JA@ub@z SJÄLVKLAR MAMMA
TECKNA-SPRÅKA
BRA MEN INTE
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
BÄST(B) FRU SITTA(VVb)
TECKNA-SPRÅKA
TIMMAR(L) TIMME+EN HALV(J)
|
Mobiltelefon |
sslc01_165.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ANNAN(ea).FL LAND.PL PERSON.FL@kl
TECKNA-SPRÅKA
ANNAN(ea) SÄTT OCH@z
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
DÅ@b SJÄLVKLAR PRO1
TECKNA-SPRÅKA
BETYDA INTERNATIONELL LÄRA-SIG
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BETYDA SJÄLVKLAR MYCKET
TECKNA-SPRÅKA
SÅ-ATT-SÄGA ASL@b@uts PLUS
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
OCH DÅ@b PRO1
TECKNA-SPRÅKA
DANSK LUSTIG VAD
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
LITEN(L)^BROR PEK>ringf DUKTIG
TECKNA-SPRÅKA
NÄSTAN SOM DÖV(L)
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BESTÄMMA-SIG STÄNGA-AV>hals PRO1
TECKNA-SPRÅKA
MAMMA GLOSA:(?) CHOCKA
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 TYST PRO1
TECKNA-SPRÅKA
VARA|PEK BESTÄMMA-SIG PRO1
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TECKENSPRÅK^LÄRARE TOLK^LÄRARE ALLA
TECKNA-SPRÅKA
SKILLNAD PEK-TVÅ
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POSS1 BROR HA
TECKNA-SPRÅKA
OMKRING@z PU@g TOLKA
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
OMRÅDE@kl TECKENSPRÅK^MILJÖ BRA-PERFEKT
TECKNA-SPRÅKA
PLUS PEK SÅ-ATT-SÄGA
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
YNGST(Jvs) PEK KAN
TECKNA-SPRÅKA
PRO1 SAMTALA VARA|PEK
|
Idrott |
sslc01_243.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
men@& OCH FÖRÄLDRAR(L)
TECKNA-SPRÅKA
BARA(B) PERSREF3@pr mtyp:ja
|
Skolgång |
sslc01_284.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
träffas@& PEK.FL TRÄFFAS
TECKNA-SPRÅKA
PEK>person/PEK PEK.FL INTE
|
Skolgång |
sslc01_284.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KOMMA-DIT(Lb) JOBBIG TRÄFFAS
TECKNA-SPRÅKA
PEK HEMMA BARN
|
Skolgång |
sslc01_285.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK.FL JA@ub ALLA
TECKNA-SPRÅKA
BETYDA MYCKET SAMMA
|
Skolgång |
sslc01_285.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
mtyp:och ALLA KAN
TECKNA-SPRÅKA
ALLA PRO1 VETA-INTE
|
Skolgång |
sslc01_285.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TID(L) DÅ@b ALLA
TECKNA-SPRÅKA
ALLA HA SOM
|
Kontakt med teckenspråk |
sslc01_341.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BILD^TELEFON(Q) GENOM FÖC@b@en
TECKNA-SPRÅKA
PEK-REL många@& BRA
|
Bild- och mobiltelefon |
sslc01_366.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
FYRKANT@kl GREPP(A)+HANTERA@p GREPP(AA)+HANTERA@p
TECKNA-SPRÅKA
JÄTTESTOR(S) GLOSA:(PAKET) GREPP(AA)+HANTERA@p
|
Bild- och mobiltelefon |
sslc01_366.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SEDAN(L) GÅ-IN(L) DÖV(L)^FÖRENING
TECKNA-SPRÅKA
MAN(Jf) SE FÖLJAS-ÅT
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KOMMA-HIT(5b) SVERIGE@en ENTUSIASTISK
TECKNA-SPRÅKA
GLOSA:(?) EN DÖV(L)
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HÄLSA-PÅ(J) VARELSE(55bt)+BEFINNA@p ROLIG
TECKNA-SPRÅKA
BERÄTTA PEK.FL MYCKET
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KOMPIS GRUPP ROLIG
TECKNA-SPRÅKA
FORTSÄTTA SOVA(7v) ÖVER
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HUVUD^STAD VARELSE(55bt)+BEFINNA@p DÖV(L)
TECKNA-SPRÅKA
MÅNGA DÖV(L) KOMMA-HIT(5b)
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 SITTA(VVb) PRO1
TECKNA-SPRÅKA
PRO1 BANKA wtyp:
|
Kul minne |
sslc01_386.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SITTA(VVb) VETA-INTE PRO1
TECKNA-SPRÅKA
PRO1 SKRATTA(B) PRO1
|
Kul minne |
sslc01_386.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BEORDRA-GÅ-DIT PRO1 FÖRFLYTTA(Vb)
TECKNA-SPRÅKA
NÅGRA GLOSA:SAMMA.FL VARELSE-TVÅ(V)+FÖRFLYTTA@p
|
Oral undervisning |
sslc01_402.eaf |
SSLC |