Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
RAMLA LIGGSTÄLLNING@ka LÅTSAS
SOM
DÖD(JJ) LIGGSTÄLLNING@ka ORSAK
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
ÖREBRO@en SAMMA SKÄL
SOM
PEK>person ANNAN(ea) LIV
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TEXTA@z KORT GREPP(AA)+HANTERA@p
SOM
FÖRSKOLA^LÄRARE PEK SOM
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LUSTIG glosa@& FÖLJA-EFTER
SOM
HUND PRO1 KOMMA-PÅ
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 POSS BARN
SOM
TOLK TILL POSS1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SOM FÖRSKOLA^LÄRARE PEK
SOM
SEDAN(L)@z ORDNING+TVÅ(da) NÄSTA-I-TUR1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN@z TID-FRAMÅT PRO1
SOM
VUXEN PRO1 FÅ1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MAN(Jf) PEK SE-UT
SOM
glosa@& SE-UT glosa@&
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
I@b TYP@b FÖRÄLDRAR(L)^KLUBB
SOM
VILL tp@& SDF@b@en
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
alla@& PU@g ALLMÄN
SOM
DÖV(J)|DAG dag@hd FÖRSTÅ(L)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN PRO1 KOMMA-DIT(Lb)
SOM
TYP@b ROLIG VARA-MED
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ÅR-DÅTID+EN ÅR-DÅTID+EN PEK>person/PEK
SOM
TYP@b PEK>långf SAMMA@z
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÖV(L) PF@g BETYDA
SOM
HJÄLPA@ka FÖRSÖKA PF@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KÄNNA PU@g tp@&
SOM
FRÄMMANDE PU@g tp@&
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 MAMMA tolka@&
SOM
TOLK glosa@& PERF
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ÖPPEN UMGÅS INTE
SOM
GRUPP GRUPP GRUPP
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KONTAKTA MEN KÄNNA
SOM
ALDRIG KÄNNA UTANFÖR
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NYTT@b.ITER INTRYCK.ITER ALDRIG
SOM
SAMMA.ITER
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. | sslc01_044.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BEHANDLA PEK DOTTER(J)
SOM
LITEN(J) PRINSESSA zzz@z
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FORM(77a)+UTSTRÄCKNING@p>hals FORM(77b)+UTSTRÄCKNING@p>bröst PRECIS
SOM
FÅNGE NUMMER FORM(77b)+UTSTRÄCKNING@p>bröst
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DIVISION+TVÅ glosa@& DIVISION+EN
SOM
DIVISION+EN MOTSVARA NU@b
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TACK ORIENTERING PEK
SOM
glosa@& BRA TRÄNING
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KONSTIG TECKENSPRÅK JA@ub
SOM
zzz@& VARA POSS1
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OBJPRO1 INTE KLARA-SIG(da)
SOM
JO@b ORSAK POSS1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VILL-INTE POSS1 barn@&
SOM
BARN DÖV(L) GLOSA:(PD)
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖDD PU@g VETA|INTE
SOM
PU@g FLÄCK FRI
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
rövare@& TIGGA RÖVARE
SOM
PU@g PRO1 GLOSA:ÅSYFTA
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
EN MÅNAD(J) TITTA-PÅ-OMKRING@z
SOM
rövare@& TIGGA RÖVARE
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OCKSÅ SA MER
SOM
LÄRA-UT HUR GLOSA:MAN(J)
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
zzz@z EGEN VÄRLD
SOM
BETYDA betyda@hd TITTA-PÅ
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EN FORM form@hd
SOM
FAST(ml) I@b PEK
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KANSKE@z SÄKER LURA
SOM
DÖV(L) FÖRÄLDRAR(L) SJÄLV
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRÄLDRAR(L) HA TECKENSPRÅK
SOM
GRUND DÄRFÖR@z PRO1
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PÅ SAMMA SÄTT
SOM
PRO1.FL BETYDA PEK.FL
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN ENTITET(SS)+BEFINNA@p KÄNNA
SOM
EGEN Ö ENTITET(SS)+BEFINNA@p
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
JA@ub VÄG-SMAL KÄNNA
SOM
KAN KROCKA(da) KRÄVA@z
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SJÄLV PRO1 TITTA-PÅ@rd
SOM
TURIST FÖRFLYTTA(Vb)-OMKRING INTE
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ONT KNÄBÖJA(V) KÄNNA
SOM
HA MUSKEL SVULLEN@z
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK(J)>ben KVAR>ben RESA-SIG@ka
SOM
PRO1 SITTA NU@b
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KÄNNA KÄNNA-SIG BRA-PERFEKT
SOM
TYP@b KNARK PU@g
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
CHEF PU@g OK@b
SOM
PEK VILL PRO1
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SYNS MINDRE(Jvs) OFTA
SOM
MÄRKA PRO1
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1.FL HÅLLA KROPP-FYSISK-TRIM@z
SOM
JA@ub STÄMMA@z FORM(J)+BESKRIVNING@p
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERSON.PL zzz@& TEATER-SPELA
SOM
I@b FINLAND^BÅT tp@&
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SOM NÖD@b PEK
SOM
NU@b PU@g SIST
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g TYCKA PEK
SOM
NÖD@b PEK SOM
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÅ(N)-OMKRING BETYDA PEK
SOM
SOVA(7v) AVATAR@b MEN
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÅTA-SÄGA ELEV^HEM DÅ@b
SOM
HÄRNÖSAND@en LUND@en PEK
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA LYX@b FÖRMAN^BOSTAD
SOM
FÖRMAN BARA(B) FABRIK
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖR SVANÖ@b@en OMRÅDE@kl
SOM
MYCKET FOLK HEDRA
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |