Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
POJKE INUTI BY@b
SÄGA
PEK VETA-PERF PEK
|
Herdepojken och vargen | ssl_ji_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
hand.djur(Jbt)@p@hd PEK MUS
SÄGA
VINKA@ka STOPP@ka NEHEJ@ka
|
Lejonet och musen | ssl_ji_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
HAND-DJUR(5bt)+STILLASTÅENDE@p hand.djur(5bt)@p@hd MUS
SÄGA
VINKA@ka PLUS OM@b
|
Lejonet och musen | ssl_ji_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
SÅ-ATT-SÄGA FÖRFLYTTA-DIT(L) INGEN
SÄGA
HEJ GOD|MORGON ELLER@z
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 OMÖJLIG PRO1
SÄGA
GENERELL DÖV(L) KRAMA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(TYP) ORD SINGEL@b
SÄGA
BÅDA alla@& PU@g
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HEMMA HEM^SPRÅK KAN
SÄGA
GESTIKULERA PRO1-TVÅ KAN
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SVÅR
SÄGA
FÖR OBJPRO1 ORSAK
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 TRO MÅNGA
SÄGA
LÅTA-VARA FUNGERA INTE
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(ENTITET(7b)+FÖRFLYTTA)>huvud PU@g KAN
SÄGA
PRO1 PU@g NEJ-NEHEJ(J)
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ORD PRO1 KAN
SÄGA
EXAKT DÅ@b PEK>fingr
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 MENA PU@g
SÄGA
FINNAS MÅNGA BRA
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÅTA-VARA PRO1 SKULLE
SÄGA
JA@b PRO1 DUM(Jf)
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VEM(J) PRO1 VARA
SÄGA
PEK NORRLAND@en PEK
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GREPPHÅLLA(AA) PRO1 GLOSA:(PI)
SÄGA
PEK STÅ LÅTA-VARA
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GLOSA:(?) PRO1 VEM(J)
SÄGA
PRO1 ALDRIG-NÅGONSIN SA
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PI INTE PI@z
SÄGA
INTE PRO1 LÅTA-VARA
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MENA PEK ADOPTERA
SÄGA
PEK MÅSTE PRO1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PRO1 PEK PEK
SÄGA
PRO1 HUR PEK
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÅ1 JOBB FÄRDIG
SÄGA
JA@ub PRO1 JOBBA
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VAD JOBBA PEK
SÄGA
KORT-TID(L) FÅ1 JOBB
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BILD BRUKA OCKSÅ
SÄGA
PEK>person GLOSA:(?) SJÄLVKLAR
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BREV SKICKA-RECIPROK@rd MEN
SÄGA
TILL PRO1 KÖRA-SKJUTS
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÄPPAR-IHOPKNIPTA@z SOM PEK>person
SÄGA
LÄPPAR-IHOPKNIPTA@z TECKNA-FLYT PEK
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VAD SÄGA PEK
SÄGA
PEK VARA LUND@en
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) HJÄLPA VAD
SÄGA
PEK SÄGA PEK
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INTE@z DUM(L)@z YRKE
SÄGA
PEK ROLIG PEK>pekf
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TOLKA VAD LÄKARE
SÄGA
PRATA(5) SNABB@b PEK(B)
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VARA MEN ÄNDÅ
SÄGA
GLOSA:MUNRÖRELSE BRA
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VAD JOBBA PEK
SÄGA
JOBBA@z APOTEK wtyp:
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ANNARS@b@z AUTOMATISK(5) DÅ@b
SÄGA
tp@& HYLLA PEK
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HELA-DAGEN DAG NÄSTAN
SÄGA
LÖRDAG SÖNDAG tp@&
|
Scout, Minne från yrkesskola | sslc01_204.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOMMA-HIT(Lb) POSS1 SYSTER
SÄGA
NEJ-NEHEJ(J) MÅSTE PRO1
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SVÄLTA HUNGRIG TYST
SÄGA
INTE MYCKET PAPPA
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
PRO1 SE-INTE GLOSA:(KAN)
SÄGA
NÅGON PRO1 SJÄLV
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TÄNKA PRO1 REDAN
SÄGA
NÄSTAN SMÅ(L) GLOSA:(TUMME-MELLAN-FINGRAR)
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK IBLAND(7v) PEK
SÄGA
PU@g PRO1 VILL
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS1 PRO1@z BRUKA
SÄGA
SOM BARN BULLER^BYN@b@en
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OCH PEK>person/PEK KOPPLA-IHOP
SÄGA
VÄXA-UPP PRO1 SAMMA1
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRBIPASSERA(4)-RECIPROK VARFÖR SKA
SÄGA
HEJ TILL ALLA
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MEN PRO1 BRUKA
SÄGA
PEK PERF GLOSA:(VARELSE(Vb)+FÖRFLYTTA-RUNT)
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BÖRJA HUR LEDA-TILL
SÄGA
PRO1 VETA-INTE PU@g
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VETA-INTE PU@g PRO1
SÄGA
HUR SVENSKA ORD
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ROLIG^BÄST(B) KÄNNA OMÖJLIG
SÄGA
PRO1 HA POSS-EGEN
|
Roligaste minne | sslc01_245.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PU@g PRO1
SÄGA
OM@b PRO1 SA|PEK
|
Viktigaste händelse | sslc01_246.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VEM(J) PEK PRO1
SÄGA
VIKTIG PU@g PEK
|
Viktigaste händelse | sslc01_246.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SOM JA@ub KAN
SÄGA
|
Idrott | sslc01_264.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SOM PEK BRUKA
SÄGA
GLAD TID(L) ÅTTIO
|
Idrott | sslc01_264.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MEN PEK BARA(J)
SÄGA
FÅ GLOSA:KOM-MED TRÄNA(B)
|
Skolgång | sslc01_286.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRÄLDRAR(J)^MÖTE(7b) FÖRUT PEK
SÄGA
JA@b PEK PEK
|
Skolgång | sslc01_287.eaf | SSLC |