Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
VARFÖR INTE UTSÄTTA-FÖR
PEK.FL
BY@b BO PEK.FL
|
Herdepojken och vargen | ssl_ji_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PEK.FL BY@b BO
PEK.FL
PEK SKRIKA VARG
|
Herdepojken och vargen | ssl_ji_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
INTE RIKTIG VÄN
PEK.FL
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PEK PERF HÖRA
PEK.FL
SA BJÖRN ALDRIG
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
BEGE-SIG-IVÄG GE-FAN BETYDA
PEK.FL
PI INTE RIKTIG
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PEK SÅDÄR MÅNGA
PEK.FL
TENNIS-SPELA@z PU@g INTE
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA OM@b DÖV(L)
PEK.FL
SÅ-ATT-SÄGA tp@& PU@g
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TEX@b POSS1 SLÄKT
PEK.FL
KÄNNA VÄL@b ÄNDÅ
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HANDSKAKA SKAKA-HAND@ka PRO1
PEK.FL
DÖV(L) PRO1 KRAMA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
glosa@& ENLIG SKOLA
PEK.FL
PRO1 GANSKA BRA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÄRA-SIG MER SLÄKT
PEK.FL
PRO1 TOLK PU@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) FÖRSTÅ|INTE
PEK.FL
DÅ@b BÖRJA ANVÄNDA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK@z MER PRO1
PEK.FL
SAMMA GEMENSAM PU@g
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PRO1 JA@ub pek@&
PEK.FL
JA@ub PRECIS
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
pek@& pek@& pek@&
PEK.FL
BOJ-PEK(L) NÄSTA-DÖRR@z BOJ-PEK(L)
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 BO HUS@z
PEK.FL
PEK MYCKET flytta@&
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NEJ-NEHEJ(J) PRO1 PU@g
PEK.FL
pro@& PU@g@z NOLL(O)
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FOKUSERA(J) SATSA
PEK.FL
PRO1@z VILL FÅ1
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>långf VOLLEYBOLL PEK>pekf
PEK.FL
INTE@z MYCKET TYP
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 PRO1.FL GÅ-INTE
PEK.FL
ANVÄNDA PERSREF1@pr ENSAM(L)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 VILL VARA-MED
PEK.FL
ROLIG PEK>pekf SAMTALA
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÖV(L) FAMILJ GLOSA:(GRUPP)
PEK.FL
FELFRI HÖRANDE LEDA-TILL
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA-FLYT MEN HÖRANDE
PEK.FL
KAN|INTE POLEN@en TECKENSPRÅK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 VÄXA-UPP GRUPP
PEK.FL
DÖV(L) FAMILJ GLOSA:(GRUPP)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 tp@& FÖR
PEK.FL
HA DÖV(L) FÖRÄLDRAR(L)
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VÄRLD PERFEKT(da) OFTA
PEK.FL
zzz@z TILL SLUT
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 PEK YRKE^SKOLA
PEK.FL
HÖRANDE PU@g FUNGERA
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK EN VEM(J)
PEK.FL
PERF VINNA(ml) PEK
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÖV(L) PEK@z ARBETA(5b)^SKOLKAMRAT
PEK.FL
KÄNNA känna@z@hd lite@&
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TRIVAS(J) BRA ARBETA(J)^KAMRAT(S)
PEK.FL
MEN@z HA|INTE PRO1@z
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÖV(L) DUKTIG METALL^SVARVA
PEK.FL
GÖRA ENTITET(J)+BEFINNA+ENTITET(J)@p NYCKEL
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NÄSTA-I-TUR1 JA@b FIMP(8b)
PEK.FL
FÖRST(LL) PRO1 RESERVERA
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PRO1 PEK>person PEK
PEK.FL
NOLL(O) VEM(J) PEK.FL
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) borta@&
PEK.FL
PU@g DÅ@b PRO1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 FÖRSTÅ(5)@rd BARN
PEK.FL
INTE POSS1 FÖRÄLDRAR(L)
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PEK.FL NOLL(O) VEM(J)
PEK.FL
FINNAS|INTE OM@b ENTITET(J)+BEFINNA@p
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
AKTIVITET ROLIG MER
PEK.FL
PU@g PRO1 VETA|INTE
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PEK.FL
GÅ(V) GÅ(V) gå(v)@hd
|
Att lära sig simma | sslc01_124.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PI GLOSA:(ÄRLIG) LJUD
PEK.FL
GLOSA:SNAPPA-UPP(7b) BETYDA PEK.FL
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SOM PRO1.FL BETYDA
PEK.FL
VISION VARA SE
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FRÅGA-TILL FÖRÄLDRAR(L)
PEK.FL
FÖRLÅT VEM(J) HA
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRECIS KANSKE HÖRANDE
PEK.FL
pek@hd PU@g PRECIS
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK.FL GLOSA:SNAPPA-UPP(7b) BETYDA
PEK.FL
VISION zzz@& tp@&
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PI POSS-EGEN SEDAN(L)
PEK.FL
BRUKA OFTA HUR
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SMÅ(L) KANSKE HÖRANDE
PEK.FL
HA EN tp@&
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& SÅ-ATT-SÄGA pek@&
PEK.FL
INTE SE INTE
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g IBLAND(7v) SE
PEK.FL
mtyp:har ALLTID ROLIG
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VÄNERSBORG@en NOLL(O) DÅLIG
PEK.FL
PRO1.FL STARK INNEBANDY-SPELA
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
IN@b FINNAS|INTE MINSKA(4f)
PEK.FL
SA SAKNA PEK
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ORSAK POSS1@z FÖRÄLDRAR(J)
PEK.FL
GRUPP MEN AKTIV.GÖRA
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |