Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
BJÖRN TVÅ VÄN
PEK-TVÅ
GÅ@rd I@b SKOG
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PEK-TVÅ
VÄN OCH BJÖRN
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
BJÖRN TVÅ VÄN
PEK-TVÅ
GÅ@rd LAND^VÄG GÅ@rd
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_lm_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PRATA(5) PEK-TVÅ VAD
PEK-TVÅ
MAMMA IRRITERAD(L) POSS1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ORSAK@z PRO1 VILL-INTE
PEK-TVÅ
ANVÄNDA POSS1 POSS
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MAMMA HUR KOMMUNICERA
PEK-TVÅ
DÅ@b HUR KOMMUNICERA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OM@b PEK-TVÅ PRATA(5)
PEK-TVÅ
VAD PEK-TVÅ MAMMA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VAD PRATA(5) OM@b
PEK-TVÅ
PRATA(5) PEK-TVÅ VAD
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KONTAKTA GRANNE VILKEN
PEK-TVÅ
PRO1 fråga@& MISSTÄNKA
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ORAL SKOLA VÄXA-UPP
PEK-TVÅ
tp@& ANNARS@b PU@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OFTA TRÅKIG LÅTA-VARA
PEK-TVÅ
TECKNA-FLYT SVENSK TECKENSPRÅK
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PAPPA TA SON
PEK-TVÅ
PEK>hand POSS MAMMA
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TID@b IDAG NU@b
PEK-TVÅ
NU@b BORTA PU@g
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MENA SEDAN(L) EFTER
PEK-TVÅ
avundsjuk@& JA@ub PEK
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tomte@hd PERSREF1@pr tp@&
PEK-TVÅ
HET DISKUTERA GLOSA:(PU)
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK.FL BRA zzz@&
PEK-TVÅ
PERF PLANERA wtyp:
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PERF MED mtyp:om
PEK-TVÅ
PRO1 PEK.FL PERF
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FRU GLOSA:(KLÄMMA-FINGRAR) PAR
PEK-TVÅ
GLOSA:IT|OMPETITION@b BETYDA PEK
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MEN PEK BETYDA
PEK-TVÅ
PERF GIFT FÖRUT
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KLÄDER SOM@z PAPPA
PEK-TVÅ
BRUKA BORTA-ANNAN-PLATS UPPSALA@en
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DANMARK@en FÖRVÅNAD@ka HUR
PEK-TVÅ
PRO1 FÖRKLARA SPORT
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g PRO1 SE
PEK-TVÅ
POSS1 BROR PEK>långf
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ALLA TECKNA-SPRÅKA SKILLNAD
PEK-TVÅ
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKENSPRÅK PEK ELLER
PEK-TVÅ
PRO1 PEK VARA
|
Viktigaste händelse | sslc01_246.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HA TUR@b FINNAS
PEK-TVÅ
PEK TRO PRO1
|
Skolgång | sslc01_284.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BORTA BORTA-ANNAN-PLATS PEK
PEK-TVÅ
POJKE ENSAM(B) HEMMA
|
Skolgång | sslc01_288.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LITE(7b) MODERN GLOSA:(POSS)
PEK-TVÅ
POSS1 FAVORIT PEK
|
Fritt om filmen | sslc01_292.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SEDAN(L)@z GLOSA:SLOCKNA TYP@b
PEK-TVÅ
SYNS KÄNNA-SIG DÅLIG(B)
|
Favoritfilm | sslc01_307.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK HA NÄR
PEK-TVÅ
RÖRA@b PÅ VARANDRA
|
Favoritfilm | sslc01_307.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
BOJ-LIST-EN BOJ-LIST-TVÅ BOJ-LIST-TVÅ
PEK-TVÅ
BOJ-LIST-TVÅ OMÖJLIG VÄGG
|
Kommunikation med hörande | sslc01_322.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>långf SKA TÄVLA
PEK-TVÅ
SPELA-DUBBEL@z I@b GÖTEBORG(8)@en
|
Kommunikation med hörande | sslc01_322.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KONTAKT^PERSON.PL HUR GAMMAL(5)
PEK-TVÅ
HUR LEDA-TILL PEK>person
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g PU@g SJÄLVKLAR
PEK-TVÅ
PERSON(J)1^HET@b OLIK EN
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRÄFFAS.HABIT TID-FRAMÅT NU@b
PEK-TVÅ
PERF FYRA ÅR@b
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SJÄLV^STÅ TIDIG VILL
PEK-TVÅ
ÄVEN OM@b PEK>pekf
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
AMSTERDAM@en PRO1 GLOSA:(ETCETERA)
PEK-TVÅ
KOMMA-DIT(Lb) BOJ-LIST-EN BOJ-LIST-TVÅ
|
Utlandet 1 | sslc01_326.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
poss@& POSS MAN(H)
PEK-TVÅ
FÖRÄLDRAR(L)^KURS HOS OBJPRO1
|
Arbete 2 | sslc01_345.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRÄLDRAR(L) HA DÅ@b
PEK-TVÅ
HA LEDA-TILL SAMTALA
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VID@z VATTEN ELEMENT(5)+FÖRFLYTTA+ENTITET(J)@p
PEK-TVÅ
VARELSE(Vb)+FÖRFLYTTA+ENTITET(J)@p SÅG TRÄ
|
Var är du, grodan? | sslc02_008.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
Ö FORM(L)+BESKRIVNING@p@z FÖRFLYTTA-DIT(L)
PEK-TVÅ
OSAMS SAMTALA GLOSA:(?)
|
Bildserier | sslc02_070.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
bajsa@hd PU@g PEK>entitet
PEK-TVÅ
MAN(Jf) PEK>entitet pek>entitet@hd
|
Bildserier | sslc02_070.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POJKE PEK>långf HUND
PEK-TVÅ
PERF@z FÅ1 GRODA
|
Var är du, grodan? | sslc02_088.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TRASIG POJKE KLARA-SIG(da)
PEK-TVÅ
FORTSÄTTA GÅ.DUR SKOG
|
Var är du, grodan? | sslc02_088.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÅ1 EN UNGE
PEK-TVÅ
VINKA HUND PEK
|
Var är du, grodan? | sslc02_088.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK>person FERDINAND@b@en PEK>entitet
PEK-TVÅ
PEK-TVÅ>pekf-långf GUBBE PEK-TVÅ>pekf-långf
|
Bildserier | sslc02_089.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ligga@hd ENTITET(44)+BEFINNA@p.FL BARA(B)
PEK-TVÅ
BARA(B) TVÅ PÅ
|
Bildserier | sslc02_089.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
POJKE LITEN-PERSON@kl GLOSA:(AVGAS)
PEK-TVÅ
PEK-BANSTRÄCKA(N) BOJ-PEK@z BOJ-AVGRÄNS(S)
|
Snögubben | sslc02_131.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
STAD.FL@z AVSTÅND@z PEK-BANSTRÄCKA
PEK-TVÅ
FLYGA(J) POJKE MED
|
Snögubben | sslc02_131.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MED TVÅ MAN(Jf)
PEK-TVÅ
BIL PEK PU-VAD-GÖRA@g
|
Film Mr Bean | sslc02_151.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
STIGA-UPP zzz@& HUND
PEK-TVÅ
SAMTALA HUND LETA
|
Var är du, grodan? | sslc02_167.eaf | SSLC |