Glosa_NonDH S1
|
NOLL(O) BOJ-PEK(L) BOJ-PEK(L)
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
BOJ-AVGRÄNS(J) VILL KOMMA-DIT(Lb)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
glosa@& PRATA(5) PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
VAD PRATA(5) OM@b
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VILL FRÅGA-TILL OBJPRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
VILL PRO1 KURS
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
IBLAND(7v) PRO1 PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PRO1 LÄSA TIDNING
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SJÄLVKLAR MEN SJÄLVASTE
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET1(Jvs) TECKNA-FLYT LUSTIG
|
Fritt - husdjur |
sslc01_045.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK LÅTA-VARA PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
FÖRÄLDRAR(L) PU@g PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_061.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
ALLTID PRO1 GÅ(G)
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
VAD PRATA(5) OM@b
|
Arbetsplats |
sslc01_102.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
LYCKAS(ml) BYTA(L) PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
LYCKAS(ml) BYTA(L) PLÖTSLIG
|
Företag |
sslc01_125.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SAMTALA BESTÄMMA-SIG PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
wtyp: PRO1 KVAR
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 SE-INTE PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PEK PRO1 VETA|INTE
|
Mobiltelefon |
sslc01_165.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
wtyp: MÅSTE PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
HJÄLPA VAD SÄGA
|
Vänerskola och teckenspråk |
sslc01_182.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HÖRA-INTE@g PU@g tp@&
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
KOLLEGA PEK JA@b
|
Arbetsplats |
sslc01_203.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PU@g PRO1 OFTA
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PRO1 TYCKA SYND
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 GLOSA:(BERÄTTA) SKA
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PERSREF6@pr PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) POSS1
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SKA PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) PERSREF6@pr
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
POSS1 BROR PERSREF6@pr
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SYND POSS1 MAMMA
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
SNÄLL TOLKA PEK
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KUNNA TOLKA OM@b
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
SLÄKT ELLER POSS>person
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
LESS@b BEORDRA-GÅ-DIT beordra-gå-dit@hd
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
påkalla-uppmärksamhet@hd SKÖN PEK
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
GLOSA:(PY) PU@g PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PEK SKULLE TECKNA
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
JA@b STÄMMA(J) SVÅR^MER
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PEK PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(J) PEK
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POSS1 BROR VETA-PERF
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
SA|PEK PEK POSS1
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
NYHET PRO1 ALLTID
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
POSS1 MAMMA PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) POSS1 MAMMA
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
SA|PEK SA|PEK MAMMA
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S2
|
boj-avgräns(da)@hd@nh BOJ-PEK(L) PEK-PLATS-DÄR
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
TRE TA-BORT BOJ-LIST-EN
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MEDDELA PERF MEDDELA
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PEK GÖRA FEL
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MÅNGA TVÅ^HUNDRA@num PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
SE GLOSA:(?) PRO1
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) PERF PEK>person
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PERF PEK>person PERF
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK GÖRA FEL
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PERF PEK>person PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 KAN TYP@b
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PEK>öra PU@g SKRIVA
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KANNEBÄCK^SKOLA@en FÖRFLYTTA-DIT(L) PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PRO1 INTRESSERAD-AV AV
|
Arbetsuppgifter |
sslc01_323.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 BEGE-SIG-HEM PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
MAMMA PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(J) PRO1
|
Utlandet 1 |
sslc01_326.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 zzz@& PRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
KOMPIS SA SE
|
Reseminne |
sslc01_349.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 PRO1 VARELSE(N)+FÖRFLYTTA@p
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PRO1 SE ENTITET(JJ)+BEFINNA@p@z
|
Kul minne |
sslc01_386.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
wtyp: GÅ(N) TRÄFFAS
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PRO1 PEK GLOSA:(GESTIKULERA)
|
Själv regissör |
sslc01_389.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GÅ(N) GLOSA:(GESTIKULERA) wtyp:
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
GLOSA:(?) HJÄLPA.MULTI OMVANDLA.MULTI
|
Själv regissör |
sslc01_389.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
BOJ-LIST-EN BOJ-LIST-TVÅ grepp(s)@hd
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
glosa:(grepphålla(5))@hd VÄNTA-LITE glosa:(pd)@hd
|
Själv regissör |
sslc01_389.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GLOSA:TITTA-PÅ-DITÅT titta-på@hd PU@g
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PU@g mtyp:nej se@&
|
Var är du, grodan? |
sslc02_068.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POSS1 GLAS(S) PEK
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
KALLA-PÅ(J) KALLA-PÅ(L) TYP@b
|
Film Mr Bean |
sslc02_151.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
HALSDUK SPRINGA(Lb) MAMMA
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
VILL LÅNA HATT(J)
|
Snögubben |
sslc02_189.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
DUKA-AV FÄRDIG NU@b
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
PEK FÖLJAS-ÅT mtyp:med
|
Snögubben |
sslc02_189.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SOL DYKA-UPP.GRAD SOL@b
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs)
MÅSTE TILLBAKA-DIT MÅSTE
|
Snögubben |
sslc02_189.eaf |
SSLC |