Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
LIGGSTÄLLNING@ka PEK TÄNKA
OM@b
SKÖLDPADDA ENTITET(JJ)+RÖRELSE@p BANSTRÄCKA
|
Haren och sköldpaddan | ssl_ji_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
SÄGA VINKA@ka PLUS
OM@b
PEK PRO1 FRI
|
Lejonet och musen | ssl_ji_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PEK VÄN PEK
OM@b
HÄNDA NÅGON PEK
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PEK ENTITET(55bt)+STILLASTÅENDE@p TÄNKA
OM@b
PRO1 GREPPA SEDAN(L)
|
Hunden och köttbenet | ssl_ji_fab5.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
SKÖLDPADDA HINNA|INTE IKAPP
OM@b
FÖRBIPASSERA(B) ÄNDÅ ÄNDÅ
|
Haren och sköldpaddan | ssl_lm_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PRO1 SMAKA SMAKA-INTE-GOTT
OM@b
BITA(5b) OBJPRO1 SMAKA
|
Lejonet och musen | ssl_lm_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
entitet(jbt)@p@hd ENTITET(JJbt)+STILLASTÅENDE@p SNÄLL@rd
OM@b
PEK RÄDDA INTE
|
Lejonet och musen | ssl_lm_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA SKA JA@ub
OM@b
ADJUNKT@b BETYDA ARTON^HUNDRA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 ANSVAR ÅTAGA-SIG
OM@b
PERF-NEG PU@g betyda@&
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TILL LEDNING PEK
OM@b
LEDNING SÅDÄR PÅVERKA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OM@b perf-neg@&
OM@b
PERF-NEG BETYDA SÄKER
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OM@b
perf-neg@& OM@b PERF-NEG
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@ub PSYKE VARA|PEK
OM@b
FYRTIO FEMTON PU@g
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@ub
OM@b
KRAMA PU@g NÅGON
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA SJÄLVKLAR SÅ-ATT-SÄGA
OM@b
DÖV(L) PEK.FL SÅ-ATT-SÄGA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK SÅ-ATT-SÄGA VETA-INTE
OM@b
PEK>pekf PEK>ringf KÄNNA-INTE
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 TYCKA MER
OM@b
KÄNNA KRAMA MEN
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MINSKA(L) PRO1@z PRATA(5)
OM@b
GLOSA:(?) TYCKA STÄMMA(J)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HUR glosa@&
OM@b
FÖRÄLDRAR(L) KAN TECKENSPRÅK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) VAD PRATA(5)
OM@b
PRO1 MINSKA(L) KORTVARIG(L)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 PF@g glosa@&
OM@b
PRATA(5) SAMTALA BEHÖVA(B)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FRÅGA-TILL1 PRO1.FL PRATA(5)
OM@b
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@g@z VAD PRATA(5)
OM@b
PEK-TVÅ PRATA(5) PEK-TVÅ
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 NEJ(N) HEMSK
OM@b
VAR@b ÅTTIO TALET
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOMMA-DIT(Lb) SINGEL GLOSA:(?)
OM@b
TÄNKA PRO1 BEHÖVA(B)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FELFRI HÖRANDE LEDA-TILL
OM@b
POSS1 FAMILJ FELFRI
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PY MEN HANDLA(da)
OM@b
STOR AKTIV.GÖRA DÖV(J)|DAG
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ÖREBRO@en VAD TA-UPP
OM@b
PRO1 SPÄNNANDE PRO1
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. | sslc01_044.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
uppmärksam@& MER UPPMÄRKSAM
OM@b
HÖRANDE PEK PEK
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SLOTT NEJ-NEHEJ(J) HANDLA(da)
OM@b
PEK FAMILJ PEK-RUNT>hand
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN SPECIELL PRATA(5)
OM@b
HÖRANDE PRO1 SAMMA
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 VETA SÄKER
OM@b
PRO1 MED@b SKRIVA
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TÄNKA TÄNKA PÅ@b
OM@b
PEK>person/PEK FOTBOLL(ml) DÖV(L)
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK-BANSTRÄCKA FÄRDIG ENKEL
OM@b
PEK zzz@z PRO1
|
Fritt - hur hitta SU | sslc01_065.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 GLOSA:(TÄNKA) PEK
OM@b
PEK PEK TÄNKA-INTE
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 KAN BERÄTTA
OM@b
tp@& SKOLA^TID(L) PEK>person
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 FLYTTA-UT zzz@&
OM@b
TVÅ_TRE_FYRA@num EN@z TVÅ
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KALLA-PÅ(J) SITTA(SS)-RUNT.FL SAMTALA
OM@b
OLIKA GLOSA:(?) PLUS
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK KLAR TYDLIG(7)
OM@b
VA@b ISTÄLLET SKRIVA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) VAD PRATA(5)
OM@b
PRO1 PRATA-FLYTANDE PRO1
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
mtyp:men PI VIKTIG
OM@b
PERF-NEG TOLK BLI(L)@z
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
INTE SVÅR SÄKER
OM@b
MISSA ALLTID HITTA(5b)
|
Hur hitta fram till SU | sslc01_105.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MED PERSREF2@pr PEK>person/PEK
OM@b
JA@b PRO1@z GÄRNA
|
Hur hitta fram till SU | sslc01_105.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
VEM(J) PEK.FL FINNAS|INTE
OM@b
ENTITET(J)+BEFINNA@p ENTITET(J)+BEFINNA@p PRO1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LYCKAS(ml) BYTA(L) PLÖTSLIG
OM@b
PRO1 LIGGA-PÅ-LATSIDAN PF@g
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
princip@& PRINCIP BARA(B)
OM@b
GLOSA:(?) SEDAN(L) vår@&
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BETYDA MYCKET PEK>hand
OM@b
PERF-NEG YRKE PRO1
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1.FL DUM(7v) ÄTA(A)
OM@b
LEDARE@z VÄNTA-STOPP@z ÄTA(A)
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ÄNDÅ ANDFÅDD@z SJÄLVKLAR
OM@b
SPRINGA(Vb) FÖLJAS-ÅT TÅG
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK GÖRA MYCKET
OM@b
PERF-NEG PU@g LÅTA-VARA
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |