Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
VAD SYFTE DÖDA
OBJPRO1
PU@g PRO1 PU@g
|
Lejonet och musen | ssl_lm_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
SMAKA-INTE-GOTT OM@b BITA(5b)
OBJPRO1
SMAKA SMAKA-INTE-GOTT PU@g
|
Lejonet och musen | ssl_lm_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
RÄDDA INTE DÖDA
OBJPRO1
PRO1 KVITTA PRO1
|
Lejonet och musen | ssl_lm_fab3.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
FLY INTE HJÄLPA
OBJPRO1
HÄNDA FARLIG BEGE-SIG-IVÄG
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_lm_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PRO1 SAMTALA FRÅGA-TILL
OBJPRO1
VAD PRO1 PERF
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PEK SE
OBJPRO1
PRO1 TECKNA-FLYT PY
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
glosa@& LEDNING FÖR
OBJPRO1
LEDNING SOCIAL(S) PLUS
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HANDALFABET A_B_C_D@b LÄRA-UT@rd
OBJPRO1
A_B_C_D_E@b ALLA MÅSTE
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VARA PEK LÄRA-SIG
OBJPRO1
TECKNA VARA PEK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRATA(5) TECKNA-SPRÅKA MED
OBJPRO1
TECKNA-SPRÅKA POSS1 FÖRÄLDRAR(J)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 SYSTER LÄRA-SIG
OBJPRO1
LITE(7b) MINNAS(5) SPECIELL
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KLASS PEK VIKTIG
OBJPRO1
komma-ihåg@& KUNNA ALLA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KURS VILL FRÅGA-TILL
OBJPRO1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) VILL PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OMÖJLIG FÖLJAS-ÅT MED
OBJPRO1
KOMMA-DIT(Lb) SINGEL GLOSA:(?)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 TA MED
OBJPRO1
VÄN OMÖJLIG FÖLJAS-ÅT
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EN VANA@b FÖR
OBJPRO1
PRO1 TRÄFFAS SIST
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SVÅR SÄGA FÖR
OBJPRO1
ORSAK PRO1 FÖDD
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NUMMER EN FÖR
OBJPRO1
PEK mystisk@& GLOSA:MIRAKEL
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
lära-ut@& TIDIG LÄRA-UT
OBJPRO1
TECKNA tp@& SNÄLL
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA-SPRÅKA PEK>person LYSSNA
OBJPRO1
PEK>person HÄNGA-MED FÖLJA-EFTER
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK BÖRJA LÄRA-SIG
OBJPRO1
TECKNA-SPRÅKA POSS1 FÖRÄLDRAR(L)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK PU@g TECKNA
OBJPRO1
PERSON(7b) VARA PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN PRO1 KLARA
OBJPRO1
TACK-VARE PRO1 PERF
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FINNAS PU@g RÄCKA
OBJPRO1
PU@g DÅ@b VILL
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
IFK@b@en FÖRSÖKA VÄRVA
OBJPRO1
PRO1 PU@g PRO1
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA FÖRSÖKA VÄRVA
OBJPRO1
PERF FÖRSÖKA VÄRVA
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VÄRVA PERSREF1@pr PEK>långf
OBJPRO1
SKRIVA KONTRAKT MED
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GÖTEBORG(8)^KAMRAT@en VILL VÄRVA
OBJPRO1
FLYTTA-UT zzz@z PRO1
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
STOR KLUBB SÖKA
OBJPRO1
VARA@z GÖTEBORG(8)^KAMRAT@en VILL
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SURD@en PEK(B)@z VÄLJA
OBJPRO1
STRAFF PEK>person STÅ
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GAMMAL(5) BÖRJA LÄRA-SIG
OBJPRO1
TECKNA PEK-PLATS-DÄR pek-plats-där@hd
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HA|INTE PRO1@z PROBLEM
OBJPRO1
HÖRANDE@z FRÅGA-TILL PEK
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÖV(L) PEK-PLATS-DÄR@z LÄRA-SIG
OBJPRO1
HUR FILA MONTERA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
EFTER ORSAK VÄRVA1
OBJPRO1
PRO1 KOMMA-DIT(Lb) FOTBOLL(G)
|
Idrott | sslc01_103.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BLI(L) PRO1 UTTAGA
OBJPRO1
LANDSLAG(7b) HANDBOLL INUTI
|
Idrott | sslc01_103.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
värva@& FÖRSÖKA VÄRVA
OBJPRO1
PRO1 FLYTTA SAMTIDIG
|
Idrott | sslc01_103.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
INUTI REGION FÖRESLÅ
OBJPRO1
glosa@& ORDFÖRANDE INUTI
|
Förening | sslc01_104.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
AVVIKA MÅNGA REKOMMENDERA
OBJPRO1
VÄLJA IDROTT^KLUBB STYRELSE
|
Förening | sslc01_104.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) FÖDA
OBJPRO1
KASTA UT@b SÅ-ATT-SÄGA
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KLARA-SIG(da) VARG FÅNGA
OBJPRO1
INTE KLARA-SIG(da) SOM
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VEM(J) UPPFOSTRA LÄRA-SIG
OBJPRO1
SJÄLV BARA(B) BETALA(B)
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INTE SANN LURA
OBJPRO1
PEK KÄNNA PRO1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS1 FÖRÄLDRAR(L) FÖRSTÅ(L)
OBJPRO1
PEK TID(L) NÄR
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TRO|INTE ÖGON^KONTAKT KONTAKTA
OBJPRO1
SEDAN(L) PRO1 tp@&
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HÖRANDE PERSON@kl FRÅGA-TILL1
OBJPRO1
VECKA-DÅTID FRÅGA-TILL HUR
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TECKENSPRÅK PLUS LÄRA-UT
OBJPRO1
I@b@z TECKENSPRÅK PLUS
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BEGE-SIG-HEM tp@& MED
OBJPRO1
ANVÄNDA SEDAN(L) SE
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
IRLAND(5)@en GLOSA:(?) TRÄFFAS
OBJPRO1
FÖRUT PRO1 GLOSA:(PUB)
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HOPPAS(J) PRO1 KLARA
OBJPRO1
PEK-PLATS-HÄR^FRÅN PRO1 KÖRA-SKJUTS
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KAN KNYCKA.MULTI LÅNA
OBJPRO1
OCKSÅ PRO1 STOCKHOLM@en
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |