Glosa_DH S2
|
PERSREF1@pr VARELSE(L)+FÖRFLYTTA+VARELSE(L)@p PERSREF2@pr
NEJ-NÄH(J)
HANDSKAKA PF@g HANDSKAKA
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
ANSIKTE-UTTRYCKSLÖS PF@g FIN
NEJ-NÄH(J)
NOLL(O) KANSKE ORSAK
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KUSIN(L) KAN|INTE TECKNA
NEJ-NÄH(J)
PRO1@z AVLÄSA-MUN PRATA(5)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
INTE TRÄNA(B) TALA
NEJ-NÄH(J)
BARA(B) UNDERVISA TECKENSPRÅK
|
När lär man sig teckna |
sslc01_121.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SJÄLV AKTIV DÖVFÖRENING
NEJ-NÄH(J)
PRO1 GLOSA:ÅSYFTA RESA.MULTI
|
Dövförening |
sslc01_123.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BO PRO1 område@&
NEJ-NÄH(J)
PRO1 HA POSS1
|
Dövförening |
sslc01_123.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
MER PU@g PU@g
NEJ-NÄH(J)
FEL PRO1 glosa@&
|
Lägenhetsrenovering |
sslc01_127.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SPORT^INTRESSE LITEN-PERSON LITEN-PERSON
NEJ-NÄH(J)
PRO1 STARTA INTRESSERAD-AV
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GREPP+BEFINNA@p ENTITET(J)+FÖRFLYTTA@p>huvud LÅTA-VARA
NEJ-NÄH(J)
PRO1 TRO tp@&
|
Världskongress för döva |
sslc01_163.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK SPECIELL ROLIG
NEJ-NÄH(J)
TEXTTELEFON VAR PU@g
|
Mobiltelefon |
sslc01_165.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
INTE STYRELSE PEK
NEJ-NÄH(J)
GLOSA:(KANSKE) tp@& förening@&
|
Föreningsliv |
sslc01_202.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VARA-PEK@z SÅ-ATT-SÄGA SURPRISE^PARTY
NEJ-NÄH(J)
AMERIKA(5)@en FORM(5bt)+UTSTRÄCKNING@p SEDAN(L)
|
Roligaste minne |
sslc01_225.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VARELSE(L)+FÖRFLYTTA@p TYP@b SÅ-ATT-SÄGA
NEJ-NÄH(J)
LÅTA-VARA VANLIG SKRIDSKOR
|
Roligaste minne |
sslc01_225.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
FINNAS|INTE FINNAS|INTE FINNAS|INTE
NEJ-NÄH(J)
ÅTTIO^EN@num TID-BAKÅT PRO1
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK BRA@hg PEK
NEJ-NÄH(J)
DÅLIG@hg PRO1 VAD@uppr
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
LÄRA-SIG TECKENSPRÅK PEK
NEJ-NÄH(J)
BÄST(J>B) TALA MAMMA
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SÅ UNDER^SÖKA MAMMA
NEJ-NÄH(J)
PU@g UNDERSÖKA PU@g
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SAMMANFATTA INTE DIREKT
NEJ-NÄH(J)
SAMMANFATTA OFTA PU@g
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SPIKA GREPP(AA)+HANTERA@p PEK(B)
NEJ-NÄH(J)
STÖD-HAKA(G)@ka PRO1 GREPP(AA)+HANTERA@p
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
MALMÖ@b@en PRO1 VARELSE(Vb)+FÖRFLYTTA@p
NEJ-NÄH(J)
FLYTTA-UT KOMMA-DIT(Lb) tp@&
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VARA-MED INUTI STYRELSE
NEJ-NÄH(J)
PEK>person NEJ-NÄH(J) ANNAN(ea)
|
Idrott |
sslc01_243.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
STYRELSE NEJ-NÄH(J) PEK>person
NEJ-NÄH(J)
ANNAN(ea) PU@g PEK>person
|
Idrott |
sslc01_243.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SJUTTIO_SEXTIO^NIO_SJUTTIO@tal PRO1 TVIVLA(5)
NEJ-NÄH(J)
TID-BAK-HORISONTAL TACK|VARE@b FÖRÄLDRAR(L)
|
Viktigaste händelse |
sslc01_246.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
JA@ub JA@ub PI
NEJ-NÄH(J)
ÄNDÅ BRA tp@&
|
Vägen hit |
sslc01_271.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SE PU@g FINNAS|INTE
NEJ-NÄH(J)
PRO1 INTE VARA-MED
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TYP@b VARA DÅLIG
NEJ-NÄH(J)
PRO1 PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@g>person PRO1
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
tp@& UTVECKLA TYP@b
NEJ-NÄH(J)
GLOSA:(?) MENA VAD
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
wtyp: ANVÄNDA KROPP^SPRÅK
NEJ-NÄH(J)
VARA FÖR PEK.FL
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VARA FÖR PEK.FL
NEJ-NÄH(J)
MEN PEK.FL PU@g
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
ÅTTIO^TVÅ@num ÅTTIO^EN@num ÅTTIO^TVÅ@num
NEJ-NÄH(J)
NITTONHUNDRA@tal NITTIO^TVÅ@num DÅ@b
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |