Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
MER FORM(SS)+UTSTRÄCKNING@p FORM(55b)+UTSTRÄCKNING@p
MER
SMASKENS(L) PEK SNART
|
Hunden och köttbenet | ssl_ji_fab5.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
ENTITET(L)+BEFINNA@p>mun PEK SYNS
MER
FORM(SS)+UTSTRÄCKNING@p FORM(55b)+UTSTRÄCKNING@p MER
|
Hunden och köttbenet | ssl_ji_fab5.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
EN^DECIMALKOMMA^SJU@num BETYDA tp@&
MER
JA@ub PRECIS VARA|PEK
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TJUGO^FYRA LEKTION VECKA
MER
PU@g MEN PU@g
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
JÄMFÖRA MED OBJPRO1(L).FL
MER
SÅ-ATT-SÄGA MYCKET JOBBA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
UNDERVISA MINDRE(Jvs) BETYDA
MER
GÖRA MATERIAL MER
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MER GÖRA MATERIAL
MER
FORSKA MEN NEGATIV
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TRO PRO1 LEKTOR@b
MER
BETYDA MER PLANERA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LEKTOR@b MER BETYDA
MER
PLANERA MEN SÅ-ATT-SÄGA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
UTANFÖR BOJ-LIST-TVÅ EN^TUSEN^ÅTTAHUNDRA@num
MER
PRO1 INTE glosa:(sprida)@hd
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PROBLEM INTE SÅ-ATT-SÄGA
MER
PU@g JA@ub PU@g
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NÄRA@z BETYDA VARA
MER
PRO1 TYP@b PERSREF2@pr
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GREPP(SS)+HANTERA@p PEK>person HA
MER
TID(L) PEK>person JÄMFÖRA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
sitta@& OMGIVNING PU@g
MER
SOCIAL(S) JA@ub PEK>person
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TILLÄGGA TILLÄGGA.MULTI SÅ-ATT-SÄGA
MER
SYNS VIKTIG VARA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LEKTOR@b PU@g PEK@z
MER
UNDERVISA SJÄLVKLAR MEN
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
REDAN FEMTON UNG
MER
FEST VILL PU@g
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRECIS PRO1 VILL
MER
TENNIS ROLIG BYTA-INRIKTNING
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TENNIS SA@z PEK>hand
MER
PEK@z PU@g TYNA
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ALLA PEK>person glosa@&
MER
KRAMA MER KRAMA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA PRO1 TYCKA
MER
OM@b KÄNNA KRAMA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SEDAN(L) ANNAN(ea) KÄNNA-INTE
MER
HANDSKAKA AVVAKTANDE@z TYP@b
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
STÄMMA(J) MEN HÖRANDE
MER
SJÄLVKLAR SÅ-ATT-SÄGA PRO1
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FUT-NEG KRAMA SÅ-ATT-SÄGA
MER
SÅ-ATT-SÄGA SJÄLVKLAR SÅ-ATT-SÄGA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 KRAMA INTE
MER
PRO1 SKAKA-HAND@ka SKAKA-HAND@ka
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN KRAMA INTE
MER
HANDSKAKA POSS1 MORFAR@b
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KRAMA SÅ-ATT-SÄGA FÖRUT
MER
PF@g IDAG MER
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS1 FRU KVINNA
MER
KRAMA@rd SJÄLVKLAR SÅ-ATT-SÄGA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MEN OK@b DÖV(L)
MER
JA@ub TRO DÖV(L)
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@ub TRO DÖV(L)
MER
KRAMA STÄMMA(J) PU@g
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
glosa@& MER KRAMA
MER
KRAMA ELLER HUR
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÅTA-VARA PRO1 SÅ-ATT-SÄGA
MER
FAMILJ LITE(7b) GLOSA:(?)
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MER PF@g IDAG
MER
LÅTA-VARA KRAMA I@b^DAG
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GENERELL DÖV(L) KRAMA
MER
ÄN HÖRANDE PRO1
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KAN LÄRA-SIG TECKNA
MER
LITE(7b) MEN INTE
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FÅ LÄRA-SIG
MER
SLÄKT PEK.FL PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HUS MÄRKA PEK@z
MER
PRO1 PEK.FL SAMMA
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 PERF MÄRKA
MER
kontakt@& GRANNE PRO1
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÖV(L)^OLYMPIAD mtyp:men PRO1
MER
LÄNGST-IPSI KONGRESS PRO1
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HUR hur@hd zzz@z
MER
PRO1 MÄNNISKA människa@&
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS RÄTTIGHET^HETER@b PRO1
MER
INTRESSERAD MÄNNISKA POSS
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(?) GLOSA:(TIDEN-GÅR) GLOSA:(PEK@rd)
MER
FÖRENING zzz@z TIDEN-GÅR(L)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRECIS SANN SYNS
MER
BYTA-INRIKTNING PEK TYP@b
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KULTUR PRO1 PASSIV
MER
INTE AKTIV NEJ-NEHEJ(J)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INUTI KOMMUNIKATION PEK
MER
VIA TEKNIK PU@g
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ANNAN(ea) PLATS KOMMA-DIT(Lb).MULTI
MER
ROLIG MER ÄN
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PÅ PLATS TRÄFFAS
MER
LUFT SÅ-ATT-SÄGA VIA
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MÅNGA FÖRESTÄLLA-SIG DÖVFÖRENING
MER
ANSLUTA LOKAL SA
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOMMA-DIT(Lb).MULTI MER ROLIG
MER
ÄN SAMMA KOMMA-DIT(5b)
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK INTERNET PEK
MER
NY INTRESSE INUTI
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |