Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
SOCIAL(S) JA@ub PEK>person
MENA
LEDARE REKTOR TYP@b
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SLUTA JA@ub PEK>person/PEK
MENA
PERSREF3@pr PERSREF3@pr SAMMA
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VETA-INTE PRO1 NEJ-NEHEJ(J)
MENA
KÄNNA-INTE PINSAM(G) VARA|PEK
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK glosa@& PRO1
MENA
MINNAS(5) PRO1 POSS1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SA POSS>person KLASS
MENA
PEK>person KLASS ALLA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
dag@hd FÖRSTÅ(L) PRO1
MENA
mena@hd PEK>person VAD
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
singel@& BÅDA PRO1
MENA
INTE GLOSA:(TYP) ORD
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SE|VISA PEK PRO1
MENA
SÅ GREPP(G)+HANTERA@p MYCKET
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NYTT@b MÖNSTER PRO1
MENA
tp@& LOKAL STYRELSE
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRENING TA-BORT PRO1
MENA
HA EN FAST(da)
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& FÖRSTÅ(5) PRO1
MENA
PEK>långf pek>långf@hd PU@g
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@b FINNAS PRO1
MENA
PU@g SÄGA FINNAS
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
zzz@z VA@b FÖRSTÅ|INTE
MENA
GLOSA:(PEK(5b)) FÖRKLARA TECKNA
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FORTFARANDE(da) DÅ@b|DÅ@b POSS>person
MENA
UTANFÖR FOTBOLL(G) MER
|
Idrott | sslc01_103.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@b RÄTT betyda@&
MENA
FÄRDIG NÄSTA-I-TUR1 JA@b
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
JA@ub RÄTT VARA@z
MENA
MYCKET VARA@z GLOSA:(HINDER)
|
Äventyr | sslc01_110.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PAPPA PRO1 VAD
MENA
PEK ADOPTERA SÄGA
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VAD BETYDA VAD
MENA
TYP@b EN DEL
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRSTÅ-INTE(Lb) VAD PEK>person
MENA
wtyp: FRÅGA-TILL POSS>person
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:FRÅN-TILL TVÅ VECKA
MENA
SEDAN(L) EFTER PEK-TVÅ
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ÖVERLÄGSEN@z MER GRÖN^SKANDE@b
MENA
PRO1.FL GLOSA:(?) SKA
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VACKER EGEN@z ORSAK
MENA
GLOSA:(BYTA(J)) SEDAN(L) NEJ-NEHEJ(J)
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MENA IN@b STYRELSE
MENA
PRO1 OK@b SUPPLEANT
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GLOSA:(RESERVERA) GLOSA:(HITTA-PÅ(4)) PRO1
MENA
IN@b STYRELSE MENA
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HITTA-PÅ(4) GLOSA:(PS) PEK>person
MENA
PEK>person tp@& I@b@uppr
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VEM(J) PEK NYHET^TECKEN(J)@en
MENA
PEK>person JA@ub TJUGO
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>person/PEK pek@hd zzz@&
MENA
KURS PEK>person PU@g
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
AUTOMATISK(5) SÅ PRO1
MENA
TECKNA-FLYT SJÄLV(L) PRATA(Jv)
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SE SÅ-ATT-SÄGA PRO1
MENA
FAMILJ tp@& FÖRSKOLA
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SJÄLVKLAR MEN PRO1
MENA
PEK.FL INTE KAN@b
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
VARFÖR MEN PRO1
MENA
BO INUTI PU@g
|
Roligaste minne | sslc01_225.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 TRÄFFAS-NÅGON LÄTTNAD
MENA
tp@& SAMTALA FÖRKLARA
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRAKTIK VARA HÖRANDE
MENA
tp@& DÖV(L) TRÄFFAS-NÅGON
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& PEK JA@ub
MENA
BÄTTRE(B) PEK SÄTT
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NEJ-NEHEJ(J) PEK>person/PEK PRO1
MENA
TILL PEK DÖVFÖRENING
|
Skolgång | sslc01_285.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@ub MEN PEK>person/PEK
MENA
GRANNE POSS>person HEM
|
Teckenspråk hemma och utanför | sslc01_301.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BÄST(J>B) HUR DÖV(L)
MENA
TEX@b NU@b CI
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INTRESSE@z JA@ub MEN
MENA
PRO1 MENA ATT
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN MENA PRO1
MENA
ATT PEK>person/PEK SE
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 VETA-PERF MEN
MENA
tp@& VAD PRO1.FL
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN PRO1 PU@g
MENA
GLOSA:(?) GÖRA TVÅ^HUNDRA@num
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TYP@b NEJ-NÄH(J) GLOSA:(?)
MENA
VAD UTVECKLA VAD
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 KAN IN@b
MENA
MÅSTE MEDLEM.PL TYP@b
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 SÅ-ATT-SÄGA PI
MENA
EN^DECIMALKOMMA^FEM@num KILOGRAM PRO1
|
Händelse | sslc01_306.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EX@b SYNS NEJ-NEHEJ(J)
MENA
BÅDA SÅ-ATT-SÄGA PARTNER.MULTI
|
Favoritfilm | sslc01_307.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TID@b VARA|PEK PRO1
MENA
PEK MÅ BÄST(B)
|
Favoritfilm | sslc01_307.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
JASÅ OK@b PRO1
MENA
MER SOM TYP@b
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SOCIAL(S) PROBLEM VAD
MENA
PEK>person KONTAKT^PERSON.PL HUR
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ROLIG SAMTALA VAD
MENA
SOCIAL(S) PROBLEM VAD
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g JA@ub INTRESSERAD-AV
MENA
NU@b PEK>person NU@b
|
Text-TV | sslc01_385.eaf | SSLC |