Glosa_DH S2
|
SLÄKT FRÅN PRO1
LITEN-PERSON
TRÄFFAS GLOSA:(?) VÄXA-UPP
|
Brukar vi krama? |
sslc01_006.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HUR PEK>person FÖRUT
LITEN-PERSON
TEX@b SLÄKT^TRÄFF POSS>person
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S2
|
JA@ub STÄMMA(J) PRO1
LITEN-PERSON
PEK LÅTA-VARA LUSTIG
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
BOJ-PEK@z BAKOM PEK@z
LITEN-PERSON
pek@& BOJ-LIST-EN pek@&
|
Kontakt med grannar |
sslc01_022.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
DÅ@b TOLV ÅR@b
LITEN-PERSON
TOKIG PEK SJÄLVKLAR
|
Kontakt med grannar |
sslc01_022.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
UNDER TID(L) BARN
LITEN-PERSON
mtyp:men inte NU@b AFRIKA(7)@en
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SIST TIDIG PRO1
LITEN-PERSON
DÅ@b PEK TID(L)
|
Döv - ändra tsp med släkt? |
sslc01_042.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK TID(L) PRO1
LITEN-PERSON
ANPASSA REDAN KÄNNA
|
Döv - ändra tsp med släkt? |
sslc01_042.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PERF-NEG LÄRA-SIG TECKNA
LITEN-PERSON
NOLL EN_TVÅ TRE_FYRA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_061.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 MINNAS(5) PEK>person
LITEN-PERSON
TACK-VARE POSS>person tp@&
|
Som döv på arbetsplats |
sslc01_062.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HA POSS DÖV(L)
LITEN-PERSON
DÖV(L) HA LITEN-PERSON
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
LITEN-PERSON DÖV(L) HA
LITEN-PERSON
SÄGA-TILL PRO1 SÄGA-TILL
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S2
|
LITEN-PERSON
PEK grepp(g)@hd JA@ub
|
Godis |
sslc01_114.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
förut@& FÖRUT PRO1
LITEN-PERSON
PRO1 KAN PRO1
|
Att lära sig simma |
sslc01_124.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK>person LÄRA-SIG SIMMA
LITEN-PERSON
HUR PU@g>person FÖRST(LL)
|
Att lära sig simma |
sslc01_124.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
FAKTISK ATT@b PRO1
LITEN-PERSON
NÅGON@z PRO1 HITTA(7v)
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TID(L) NÄR PRO1
LITEN-PERSON
KANSKE FÖRSTÅ(L) ALLTIHOP
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PÅVERKA POSS1 SPORT^INTRESSE
LITEN-PERSON
LITEN-PERSON NEJ-NÄH(J) PRO1
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POSS1 SPORT^INTRESSE LITEN-PERSON
LITEN-PERSON
NEJ-NÄH(J) PRO1 STARTA
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
INTE DÅ@b PRO1
LITEN-PERSON
TECKNA IDAG TECKNA-SPRÅKA
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
POSS1 FÖRUT PRO1
LITEN-PERSON
VÄXA-UPP POSS1 GRANNE
|
Mobiltelefon |
sslc01_165.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
UNG TJEJ PEK
LITEN-PERSON
flicka@& POJKE PEK
|
Tv-program |
sslc01_166.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK>person zzz@& PEK>person
LITEN-PERSON
OBJPRO1 JA@b BRA
|
Hur började du teckna |
sslc01_181.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
NÄR PRO1 mtyp:var
LITEN-PERSON
NEJ-NEHEJ(L) PRO1 KOMMA-DIT(Lb)
|
Hur kontakta med teckenspråk? |
sslc01_201.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
DÅ@b PRO1 BÖRJA
LITEN-PERSON
SKA GÅ ORDNING+EN
|
Längtan till första klass |
sslc01_205.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SEDAN(L)@z PRO1 mtyp:var
LITEN-PERSON
zzz@z mtyp:att POSS1
|
Roligaste minne |
sslc01_209.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
OCKSÅ PEK mtyp:hon var
LITEN-PERSON
mtyp:och FÅ1 FÖLJAS-ÅT
|
Roligaste minne |
sslc01_209.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
TRE ÅR@b GAMMAL(5)
LITEN-PERSON
PRO1 FÖLJAS-ÅT OFTA
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
EN LITEN-PERSON PERSREF1@b@pr
LITEN-PERSON
PLUS EN POJKE
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SEDAN(L) PEK-REL EN
LITEN-PERSON
PERSREF1@b@pr LITEN-PERSON PLUS
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
pi@& tp@& PRO1-TVÅ
LITEN-PERSON
VARA BRUKA HÄLSA-PÅ(J)
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
PI PEK REDAN
LITEN-PERSON
FLYTTA-UT FYRA_FEM_FYRA_FEM@num PERSON.FL@kl
|
Hur börja teckenspråk |
sslc01_241.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
MINNAS(5) STARK PRO1
LITEN-PERSON
VARA PEK RÖTTER@b@en
|
Fritt om filmen |
sslc01_247.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
FILM PEK PRO1
LITEN-PERSON
OCKSÅ OMIGEN GÄRNA
|
Fritt om filmen |
sslc01_247.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 OCKSÅ SJÄLV
LITEN-PERSON
HUR börja@& LEDA-TILL
|
Idrott |
sslc01_264.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VÄG MEN PEK>person
LITEN-PERSON
GÅ-INTE TITTA-FRAM SE
|
Skolgång |
sslc01_283.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PERSREF3@pr LYCKAS(ml) DÅ@b
LITEN-PERSON
LYCKAS(ml) TYCKA-OM CYKLA(G)
|
Skolgång |
sslc01_288.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
FÖRUT PEK mtyp:var
LITEN-PERSON
SÅR@b FORM(55b)+BESKRIVNING@p.MULTI>knä SAMMA
|
Skolgång |
sslc01_288.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SAGA(ml) PEK FLICKA
LITEN-PERSON
PEK PERF-NEG SE
|
Fritt om filmen |
sslc01_292.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
fyra@hd GROVLEK(J)-HÖJD grovlek(j)-höjd@hd
LITEN-PERSON
BOJ-LIST-EN BOJ-LIST-TVÅ EN
|
Utlandet 2 |
sslc01_327.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
tp@& OM@b MINNAS(5)
LITEN-PERSON
MINNAS(5) MEN SEDAN(L)
|
Kontakt med teckenspråk |
sslc01_341.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
OBJPRO1 DÅ@b PRO1
LITEN-PERSON
DÅ@b@z EFTER BERÄTTA
|
Uppväxt |
sslc01_342.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
FYRTIO BETYDA TRE@z
LITEN-PERSON
PRO1 PEK PU@g
|
Syskoner |
sslc01_343.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
PRO1 ALLTID PRO1
LITEN-PERSON
FÖRÄLDRAR(L) PRO1 KALLA-PÅ(J)
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
NÄRA GLOSA:(?) KVINNA
LITEN-PERSON
FORM(JJ)+UTSTRÄCKNING@p>hjässa PRO1 VEM(J)@uppr
|
Egen upplevelse |
sslc01_367.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
POSS GLOSA:(POSS) PEK
LITEN-PERSON
VÄXA-UPP KONTAKTA@z ORSAK
|
Favoritfilm |
sslc01_388.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
EN pojke@& LITEN(L)
LITEN-PERSON
POJKE LITEN-PERSON@kl mtyp:och
|
Var är du, grodan? |
sslc02_027.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ÅTTA_SJU_ÅTTA@num ÅR@b GAMMAL(5)
LITEN-PERSON
POJKE RÖD HÅR
|
Snögubben |
sslc02_048.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
EN
LITEN-PERSON
POJKE HETA persontecken@pt
|
Var är du, grodan? |
sslc02_068.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK>bok VARA EN
LITEN-PERSON
POJKE I@b POSS
|
Var är du, grodan? |
sslc02_147.eaf |
SSLC |