Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
glosa@& BLI(J) SÅ
LÄTT
MAMMA AVLÄSA-MUN VÄXA-UPP
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NOLL(O) MAMMA VARA
LÄTT
AVLÄSA-MUN SAMTALA@rd VÄXA-UPP
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MED RAD@b^HUS VILKEN
LÄTT
KONTAKTA GRANNE VILKEN
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK>person HA GPS@b
LÄTT
OK@b HOPPAS(J) HOPPAS(J)
|
Hur hitta fram till SU | sslc01_105.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 BLANDA IHOP
LÄTT
PRO1 PEK FINNAS
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TINNITUS PROBLEM LEDA-TILL
LÄTT
LÅTA-VARA
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LEDA-NÅGON EFTER leda-till@&
LÄTT
KÄNSLIG PRO1
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SVÅR KOMMUNICERA PU@g
LÄTT
GLOSA:(?) ALLA JA@ub
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TECKEN(J) TYCKA MER
LÄTT
FÖRSTÅ(L) AVLÄSA glosa@&
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÄPPAR-RÖRELSE@z LÄTT STORT-SETT@z
LÄTT
PRO1 TRO ÖVA
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA PLUS LÄPPAR-RÖRELSE@z
LÄTT
STORT-SETT@z LÄTT PRO1
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRSTÅ(L) PRO1 STORT-SETT@z
LÄTT
INTE SVÅR PI
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TECKENSPRÅK MEN tp@&
LÄTT
AVLÄSA-MUN ANNAN(ea) GLOSA:MUNRÖRELSE
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ROLIG UMGÅS ELLER
LÄTT
UMGÅS MEN OM@b
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OCKSÅ SOM VARA
LÄTT
KOMMUNICERA-PAPPER-PENNA TYP@b PRO1
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SOM PRO1 SÅ-ATT-SÄGA
LÄTT
FÖR PRO1 BARA(B)
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BOKSTAVERA DANMARK@en KANSKE
LÄTT
AVLÄSA NORGE@en PU@g
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
PU@g STÄMMA(J) JA@ub
LÄTT
PEK>person/PEK zzz@z PRO1
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
AMERIKA(5) TECKENSPRÅK MYCKET
LÄTT
SEDAN(L) PRO1 PERF
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KANSKE
LÄTT
OM@b PRO1 BESTÄMMA
|
Roligaste minne | sslc01_225.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK AVLÄSA OBJPRO1
LÄTT
POSS UTTRYCKA OK@b
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
hörande@& PEK PI
LÄTT
SAMTALA VARFÖR JA@ub@z
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA-FLYT BRA-PERFEKT SAMTALA
LÄTT
PRO1 SPONTAN(O) PRO1
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PF@g VILL-INTE@rd FÖRUT
LÄTT
JA@ub STÄLLA-UPP AKTIV.GÖRA
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BEHÖVA(B)|INTE TITTA-PÅ@z VETA-PERF
LÄTT
SE-PERF PEK tp@&
|
Fritt om filmen | sslc01_247.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
zzz@z OFTA zzz@z
LÄTT
KROPP^SPRÅK PLUS HA
|
Världsspelen | sslc01_265.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK-PLATS-HÄR TYCKA VARA@z
LÄTT
mtyp:och PEK-PLATS-HÄR STOR(B)
|
Vägen hit | sslc01_271.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SEDAN(L) PEK-BANSTRÄCKA UNIVERSITET
LÄTT
HITTA(5b) PEK-PLATS-HÄR PI
|
Vägen hit | sslc01_271.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& ORSAK PRO1
LÄTT
VETA-PERF VILKEN glosa@&
|
Vägen hit | sslc01_271.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
mtyp:men PEK-PLATS-HÄR PI
LÄTT
HITTA(5b) tp@& ORSAK
|
Vägen hit | sslc01_271.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FRÅN BIRKA@b LITEN(J)
LÄTT
FÖRÄLDRAR(J) TRÄNA(B) GLOSA:(?)
|
Skolgång | sslc01_287.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MÅSTE ANVÄNDA PEK
LÄTT
SMITTA@rd mtyp:ja PLUS
|
Skolgång | sslc01_288.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
glosa@& PRECIS UTVECKLA
LÄTT
PRO1 AKTIV.GÖRA PRO1
|
Dövförening | sslc01_302.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK.FL EN DEL
LÄTT
GESTIKULERA EN DEL
|
Kommunikation med hörande | sslc01_322.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SKRIVA SKRIVA FARLIG
LÄTT
PLUS PRO1 HÖRANDE
|
Kommunikation med hörande | sslc01_322.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MEN UPPFATTA-TEXT TECKNA-FLYT
LÄTT
ÖVERSÄTTA OFTA LÄRA-UT
|
Uppväxt | sslc01_342.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÅTA-VARA I@b^DAG MEN
LÄTT
UPPFATTA-TEXT FÖRSTÅ(L) UPPFATTA-TEXT
|
Uppväxt | sslc01_342.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GAMMAL(5) REKTOR PERFEKT
LÄTT
tp@& SOM som@hd
|
Arbete 2 | sslc01_345.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NITTIO(4) TID-FRAMÅT-FRÅN SOM@z
LÄTT
I@b^DAG MER bestämd@&
|
Arbete 2 | sslc01_345.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OBJPRO LÖSA GRUPP-DELA
LÄTT
PERFEKT GAMMAL(5) REKTOR
|
Arbete 2 | sslc01_345.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@ub BROR BETYDA
LÄTT
SAMTALA@rd PU@g JA@ub
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
INTRESSANT LÄNKA DÅ@b
LÄTT
tp@& SAMTALA OM@b
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |