Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
PY ENTITET(55b)+RÖRELSE@p PEK
JASÅ
PEK VILL PRO1-TVÅ
|
Hunden och köttbenet | ssl_ji_fab5.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
PRO1 KRAMA zzz@z@ka
JASÅ
TRÄFFAS TIO(Y) ÅR@b
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HANDFALLEN@ka VEM(J) PEK
JASÅ
PLUS GILLA-INTE NÅGRA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUS HUS GLOSA:(HOLME@kl)
JASÅ
TOKIG PEK HUR
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
AFRIKA(5)@en TECKNA AFRIKA(5)@en
JASÅ
DÅ@b@z MED BÅDA
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FÖRFLYTTA-DIT(L) PEK
JASÅ
ÖPPNA(G) GLOSA:(?) EN-ENDA
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KVARSTANNA HOS FÖRÄLDRAR(L)
JASÅ
PI-JASÅ PU@g JA@ub
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(PEK(5b)) FÖRKLARA TECKNA
JASÅ
GLOSA:NICKA GLOSA:(FLESTA) HÅLLA-MIKROFON(Q)
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BUSE UNGE PRO1
JASÅ
BARA(B) PRO1
|
Äventyr | sslc01_110.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ VARA PRO1
JASÅ
SÅ MÅSTE VARA@b
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ENTITET(SS)+BEFINNA@p entitet(ss)@hd VARA
JASÅ
NÅGON@uppr GLOSA:(?) HÄRLIG
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ENGLAND@en ENTITET(SS)+BEFINNA@p entitet(ss)@hd
JASÅ
OK@b VARA MEN
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
BOJ-AVGRÄNS(S) PU@g JA@ub
JASÅ
PRO1 BEHÖVA(B) PRO1
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
I@b^DAG PEK>person/PEK JA@b
JASÅ
PEK>person/PEK BETYDA DDF@b@en
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INTE UNGDOM(Jvs)^KLUBB JA@b
JASÅ
JA@ub JA@ub KÄNNA
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK TA ANSVAR
JASÅ
GÖRA SÅ SÅ
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ SÅ PRO1
JASÅ
BÖRJA PRO1 HÄVDA-SIG
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KÄNNA VARANDRA JA@ub
JASÅ
PÅVERKA VÄXA-UPP VAR
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK-BANSTRÄCKA
JASÅ
BÅT(da) PÅ DAG
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BYTA(L) INUTI GÖTEBORG(8)@en
JASÅ
KOMMA-FRAM GÖTEBORG(8)@en PRO1
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
I@b@uppr tp@& zzz@z
JASÅ
MALMÖ@en HÖRLURAR MÅSTE
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FORM(J)+UTSTRÄCKNING@p SKRIVA-TANGENTBORD KNAPPA-TANGENTBORD(L)@rd
JASÅ
JA@ub ROLIG JA@ub
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 HÄRNÖSAND@en KVAR
JASÅ
TECKNA HA kvar@&
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FÖRVIRRAD JA@ub
JASÅ
MEN MEN RIKTIG
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JASÅ
JA@ub SCHEMA JA@ub
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VAR GLOSA:(OMGIVNING) PEK
JASÅ
GLOSA:(?)@ka zzz@z BANSTRÄCKA@ka
|
Stöld i Madrid | sslc01_187.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>pekf PEK>långf pek>långf@hd
JASÅ
SLOTT KANSKE PEK
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 FÖRSTÅ-INTE(Lb) VAD
JASÅ
SE POSS1 TAND
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 VETA-INTE tp@&
JASÅ
tp@& SÅ JASÅ
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JASÅ tp@& SÅ
JASÅ
wtyp: ELLER wtyp:
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TECKENSPRÅK INGÅ@z HISTORIA(5)
JASÅ
BÅDA FUNDERA@ka VILKEN
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
GLOSA:(ITALIENGEST:BÖG(J)) GLOSA:(ITALIENGEST:BÖG(L)) GLOSA:(ITALIENGEST:BÖG(J))
JASÅ
LUSTIG gest PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(J)
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BOKSTAVERA ENGELSK GLOSA:(?)
JASÅ
GLOSA:(?) VAD PEK
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK@z PRO1 GLOSA:(?)
JASÅ
LÅTA-VARA PRO1 TÅG
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SPORT KÄNNA FÖRVÅNAD@ka
JASÅ
SYNS FOLK SMÅ(L)
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TILL LÄRARE wtyp:
JASÅ
PRO1 LÄRARE wtyp:
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VETA-INTE PRO1 SURPRISE
JASÅ
HEM SEDAN(L) TA-SIG-DIT
|
Roligaste minne | sslc01_225.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
UNDERSÖKA PU@g MAMMA
JASÅ
PRO1 SAMTALA PU@g
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ORDNING+EN GRAMMATIK FÖRSTÅ(5)
JASÅ
VARA PEK tp@&
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ORDNING+EN GRAMMATIK TECKENSPRÅK
JASÅ
VARA|PEK TALA PI
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HEPHATA(da)@en PY JASÅ
JASÅ
JASÅ TÄNKA PÅ
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OCKSÅ HEPHATA(da)@en PY
JASÅ
JASÅ JASÅ TÄNKA
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
pu@hd mtyp:men KVÄLL.PL
JASÅ
JASÅ PI-JASÅ FÖRUT
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PY JASÅ JASÅ
JASÅ
TÄNKA PÅ PEK>person
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
mtyp:men KVÄLL.PL JASÅ
JASÅ
PI-JASÅ FÖRUT IDROTT
|
Dövidrottsspel | sslc01_244.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FLYGPLAN(It)-ÅKA GÖTEBORG(8)@en PEK>person
JASÅ
THAILAND@en BANSTRÄCKA FLYGA-DIT(It)
|
Roligaste minne | sslc01_245.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VIKTIG UNGDOM(Jvs) TITTA-PÅ
JASÅ
PI-JASÅ VETA|INTE SA
|
Viktigaste händelse | sslc01_246.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PROVOCERA PEK.FL ELEV
JASÅ
PEK JOBBA MYCKET
|
Viktigaste händelse | sslc01_246.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OCKSÅ PEK>person/PEK PEK>person/PEK
JASÅ
VAD POSS>person KOMMA-PÅ
|
Föreningsliv | sslc01_263.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 TITTA-PÅ-BEGAPA GLOSA:MOGEN(J)
JASÅ
PRO1 VETA-INTE PRO1
|
Skolgång | sslc01_284.eaf | SSLC |