Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
PEK PEK>långf PU@g
HUR
PU@g HA|INTE CHANS
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_lm_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
MEN PEK>person LÅNGT.MYCKET
HUR
PEK>person UPPLEVA LEDNING
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
UR-BALANS MEN GOD|MORGON
HUR
VAD GÖRA DAG-DÅTID+EN
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BEDÖMA POSS>person ARBETA(J)^UPPGIFT
HUR
PEK>person GÖRA HUR
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MED PERSREF3@pr PEK>person
HUR
PEK(B) BEDÖMA POSS>person
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR PEK>person GÖRA
HUR
PEK(B) BEDÖMA HUR
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g PRECIS STÄMMA(J)
HUR
PEK>person glosa@& PLUS
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR PEK(B) BEDÖMA
HUR
PEK PLUS JA@ub
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HANDSKAKA ISTÄLLET KRAMA
HUR
PEK>person PEK>person/PEK PRO1
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÅ-ATT-SÄGA SYNS TITTA-PÅ
HUR
REAGERA VETA-INTE PRO1
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KRAMA KRAMA VAD
HUR
SKA PRO1 KRAMA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BRA TEX@b PEK>person
HUR
KONGRESS glosa@& HUR
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR KONGRESS glosa@&
HUR
PEK>person/PEK KONGRESS LEKSAND@z@en
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MER KRAMA ELLER
HUR
UPPLEVA PEK>person VARA|PEK
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KOMMUNICERA PEK-TVÅ DÅ@b
HUR
KOMMUNICERA HUR KOMMUNICERA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VARA@z MEN PRO1
HUR
FÅ1 TECKENSPRÅK MINNAS(5)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK>person DÖV(L) JA@ub
HUR
MÅNGA POSS>person KLASS
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SKRIVA KOMMUNICERA-PAPPER-PENNA JA@ub
HUR
PEK>person FÖRUT LITEN-PERSON
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MÅNGA POSS>person KLASS
HUR
MÅNGA POSS>person KLASS
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BÅDA PAPPA MAMMA
HUR
KOMMUNICERA PEK-TVÅ DÅ@b
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TYCKA PRO1 LÄRA-SIG
HUR
PAPPA SIDA SLÄKT
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HUR
glosa@& OM@b FÖRÄLDRAR(L)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÅ@b HUR KOMMUNICERA
HUR
KOMMUNICERA AVLÄSA-MUN PEK>person
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
JASÅ TOKIG PEK
HUR
GAMMAL(5) POSS>person SON
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g
HUR
KONTAKTA^SPRÅK HA KONTAKT
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR
GAMMAL(5) VARA PEK>person
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VILL MEN PU@g@z
HUR
PU-VETA-INTE@g JA@b EN@z
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ROLIG PRO1 VETA
HUR
hur@hd zzz@z MER
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MÄNNISKA POSS RÄTTIGHET
HUR
HÄNDA PRO1 INTE
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
INTE OK@b KOPPLA-IHOP
HUR
ETCETERA(L) mtyp:tillexempel DÖV(L)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EN KOPPLA-IHOP PEK>person/PEK
HUR
OLIKA AKTIV PRO1
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR
PERF FUNGERA MELLAN
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SVART KAN FÖRSTÅ(L)
HUR
KÄNNA PLUS BARN
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BI SAMLA HONUNG
HUR
PEK FÖRKLARA FÄRDIG
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1.FL PEK LÄRA-UT
HUR
tp@& BI SAMLA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SJÄLV PI DÖV(L)
HUR
KOMMUNICERA MED HÖRANDE
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
STRAFF PRO1 ENTITET(LL)+BEFINNA@p
HUR
VAD-GÖRA SKA PRO1
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 FLYTTA-UT ÖREBRO@en
HUR
KATT PEK pek@hd
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MAMMA zzz@& VETA| INTE@z
HUR
GÖRA TYP@b TRÄFFAS
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FÖRSÖKA KONTAKTA
HUR
VAR PEK>pekf VÄNDA-SIG-TILL
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK-PLATS-DÄR@z LÄRA-SIG OBJPRO1
HUR
FILA MONTERA DET@b
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
STAD JA@b TILLBAKA-DIT
HUR
PRO1 LÖSA PRO1
|
Hur hitta fram till SU | sslc01_105.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OLIKA PEK.MULTI@z PRO1
HUR
TECKNA LYCKAS(ml) VARA|PEK
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g PRO1 VETA|INTE
HUR
POSS1 EFTER PENSIONÄR
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BARA(J) PRO1 SE
HUR
GÅ FRAMTID
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OBJPRO>person SAMMA PU@g
HUR
FRAMTID MÅSTE TÄNKA
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR PEK>person PRO1
HUR
PEK>person LÄRA-SIG SIMMA
|
Att lära sig simma | sslc01_124.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÄRA-SIG SIMMA LITEN-PERSON
HUR
PU@g>person FÖRST(LL) GAMMAL(5)
|
Att lära sig simma | sslc01_124.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR
PEK>person PRO1 HUR
|
Att lära sig simma | sslc01_124.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PEK SÄGA PRO1
HUR
PEK VAD PEK
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |