Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
PU@g HUR PU@g
HA|INTE
CHANS PU@g KOMMA-PÅ
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_lm_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PU@g TOM MAGE
HA|INTE
MAT ENTITET(GG)+STILLASTÅENDE@p
|
Hunden och köttbenet | ssl_lm_fab5.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
SLÄKT^MIDDAG SITTA(VVb)-RUNT.FL ORSAK
HA|INTE
GÖRA ÄTA-GÖRA(Q) SJÄLVKLAR
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
IDAG PRO1 PRO1
HA|INTE
STOR STOR TJOCK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ORSAK HA TID(L)
HA|INTE
TID(L) PRO1 PU@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HA EN-ENDA BARN
HA|INTE
SYSKON PEK MORMOR
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 TRO PU@g
HA|INTE
ANNAN(ml) VAL PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK pro@& pro@&
HA|INTE
BARN LITE(7b) SJUK
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ÖVER TJUGO ÅR@b
HA|INTE
KONTAKT BARA(B)@z SÄGA@z
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BIDRAG FÖRSKOLA PEK
HA|INTE
RÅD@b NEJ(ml) PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KONSULENT(5b) PEK>person JA@ub
HA|INTE
MER TILLÄGGA PI
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
EN ONSDAG KVÄLL
HA|INTE
TID(L) PRO1 TITTA
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VILL|HA HUR-GÖRA(A) JÄVLAR
HA|INTE
RÅD@b PRO1 SE-OMKRING@ka
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TITTA-PÅ@z PEK>person PRO1
HA|INTE
PENGAR(ml) PRO1 pro1@hd
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ARBETA(J)^KAMRAT(S) PEK.FL MEN@z
HA|INTE
PRO1@z PROBLEM OBJPRO1
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ORSAK POSS1 FÖRÄLDRAR(L)
HA|INTE
VEM(J) UPPFOSTRA LÄRA-SIG
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK-RAD>hand PEK PAPPA
HA|INTE
PAPPA HA|INTE PRO1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PAPPA HA|INTE PAPPA
HA|INTE
PRO1 BARN^VÅRD^HEM PEK-RAD>hand
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK>hand BARN^VÅRD^HEM PRO1
HA|INTE
PAPPA PRO1 VAD
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PLUS PEK>ringf FLICKA
HA|INTE
BARN PU@g UNG
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
STARTA PRO1 PU@g
HA|INTE
NÅGON MINNE GLOSA:(?)
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LYCKAS(ea) GROVLEK(LL) FISKA(Q)-DRA-UPP
HA|INTE
BETYDA FISKA(Q) PU@g
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g FORM(L)+BESKRIVNING@p>överarm MUSKEL
HA|INTE
PRO1 ORKA@b INTE
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ANNARS@b HA ANNARS@b
HA|INTE
KAMRAT I@b^DAG PU@g
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
reagera@& MÅNGA REAGERA
HA|INTE
PENGAR(ml) INUTI>huvud FAN
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PF@g PRO1 HUR-GÖRA(A)
HA|INTE
BIL PRO1 TÅG
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 glosa@& PEK.FL
HA|INTE
BILD^TELEFON HA|INTE PEK(B)
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK.FL HA|INTE BILD^TELEFON
HA|INTE
PEK(B) PEK(B) INTRESSE
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA PRO1 EN
HA|INTE
SÅ-ATT-SÄGA HA|INTE PRO1
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
EN HA|INTE SÅ-ATT-SÄGA
HA|INTE
PRO1 KNAPPA-MOBILTELEFON(B) VÄLJA
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÅTA-SÄGA BILJETT^VAKT RIVA-PAPPER
HA|INTE
PEK MOT ANVÄNDA
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TYVÄRR ORSAK PEK
HA|INTE
tp@& LÅTA-SÄGA BILJETT^VAKT
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NÄR@z PRO1 HUNGRIG
HA|INTE
TID(L) SPRINGA(Vb) till@&
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HÄRNÖSAND@en ha@& OCKSÅ
HA|INTE
GRAMMATIK SPRÅK SOM@z
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS-EGEN VETA|INTE PEK
HA|INTE
FÖRBJUDA(G) SE|UT@b PEK
|
Semester Österrike | sslc01_206.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRBJUDA(G) SE|UT@b PEK
HA|INTE
FÖRBJUDA(G) PU@g RÖKA
|
Semester Österrike | sslc01_206.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BARN ÄLDRE-ÄLDST SYSKON
HA|INTE
BARN ORDNING+TVÅ(da) JA@b
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 KANSKE PU@g
HA|INTE
GEMENSAM tp@& HA|INTE
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HA|INTE GEMENSAM tp@&
HA|INTE
LÄNKA SVÅR tp@&
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN MÅNGA DÖV(L)
HA|INTE
TÅLAMOD SAMMA SAK
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TYP@b GLOSA:(VARELSE(L)+FÖRFLYTTA) GLOSA:(NEHEJ(J))
HA|INTE
TID(L) PRO1 TRO
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PAPPA NÄSTAN
HA|INTE
TECKENSPRÅK MEN HA
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOMMA-DIT(Lb).MULTI PRO1 PRO1.FL
HA|INTE
MEN FÖRST(LL) GÅNG
|
Idrott | sslc01_264.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BERO(B)|PÅ tp@& zzz@z
HA|INTE
NU@b PRO1 TÄNKA
|
Favoritfilm | sslc01_270.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FULL(J) PRO1 gest
HA|INTE
PAPPER^PÅSE BARA(B) GLOSA:(PEK)
|
Skolgång | sslc01_283.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ENTITET(55)+RÖRELSE@p>mage SÄKER PRO1
HA|INTE
MINNE PRO1 VILL-INTE
|
Skolgång | sslc01_283.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ALDRIG-NÅGONSIN MED@b ALDRIG-NÅGONSIN
HA|INTE
MINNE pappa@& MAMMA
|
Skolgång | sslc01_284.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK EN-ENDA PEK.FL
HA|INTE
PEK SKRIDSKOR-ÅKA FORM(5bt)+UTSTRÄCKNING@p.MULTI>ansikte
|
Skolgång | sslc01_286.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
mtyp:det är BRA PERSREF1@pr
HA|INTE
ANNAN(ea) PERSREF1@pr HA|INTE
|
Skolgång | sslc01_288.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HA|INTE ANNAN(ea) PERSREF1@pr
HA|INTE
ANNAN(ea) BARA(B) EN-ENDA
|
Skolgång | sslc01_288.eaf | SSLC |