Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S2 |
TOKIG PEK HUR
GAMMAL(5)
POSS>person SON DÅ@b
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR
GAMMAL(5)
VARA PEK>person DÅ@b
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MÅSTE TRÄFFAS PEK
GAMMAL(5)
VÄN FRÅN TID-FRAMÅT-TILL
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. | sslc01_044.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GÖTEBORG(8)@en PEK PÅ
GAMMAL(5)
ULLEVI@en TROLLHÄTTAN@en MOTSPELA
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EFTER FYRTIO^ÅTTA@num ÅR@b
GAMMAL(5)
PRO1 BLI(L) tp@&
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 SEX ÅR@b
GAMMAL(5)
BÖRJA LÄRA-SIG OBJPRO1
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SITTA ORDFÖRANDE DYKA-UPP
GAMMAL(5)
ÄLVSBORG@en LÄN GAMMAL(5)@z
|
Förening | sslc01_104.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRADITION ORSAK TRADITION
GAMMAL(5)
ELEV NY@b ELEV
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(?)@ka PU@g PEK
GAMMAL(5)
ELEV NY ELEV
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 SKA NÄSTA-I-TUR-UPPÅT
GAMMAL(5)
ELEV NY@b ELEV
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g DÅ@b PRO1
GAMMAL(5)
SJU ÅR@b GRÖN
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRSTÅ(L) SJU ÅR
GAMMAL(5)
PRO1 TECKNA-GEST VARA
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
STÄMMA(J) PRO1.FL BÖRJA
GAMMAL(5)
OCH PENSIONÄR ÖKA(5)
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR PU@g>person FÖRST(LL)
GAMMAL(5)
SIMMA SENT(Jbt) BRA
|
Att lära sig simma | sslc01_124.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SJU TRE ÅR@b
GAMMAL(5)
NU@b HALTA EGEN
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN PEK HAN@b
GAMMAL(5)
SJU TVÅ SJU
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
FEM FÖRST(LL) POJKE
GAMMAL(5)
NIO(G) ÅR@b ORDNING+TVÅ
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g UNG PEK>ringf
GAMMAL(5)
TJUGO^TVÅ ÅR@b BO
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GAMMAL(5) NIO(ml) ÅR@b
GAMMAL(5)
TREVLIG
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BARN^BARN VARA FLICKA
GAMMAL(5)
NIO(ml) ÅR@b GAMMAL(5)
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& TIO(Y) MÅNAD(J)
GAMMAL(5)
ORSAK PEK BÖRJA
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VARA SEX MÅNAD(J)
GAMMAL(5)
TRO|INTE PEK MINNAS(5)
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÅ.MULTI PRO1 GLOSA:(?)
GAMMAL(5)
PEK JA@b FISKA(Q)-RYCKA
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GÖRA MYCKET OCKSÅ
GAMMAL(5)
ELEV PÅVERKA1 TRO
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g SEXTON ÅR@b
GAMMAL(5)
TID-FRAMÅT I@b^DAG ÄNDÅ
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÅ1 MUSKEL BLI(L)
GAMMAL(5)
MÄNNISKA PRO1 BLI(L)
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FRÅN SEXTON ÅR@b
GAMMAL(5)
TID-FRAMÅT I@b^DAG SPORT
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SEX FEM_SEX@num ÅR@b
GAMMAL(5)
PRO1 ÅSKÅDA TITTA-PÅ
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FEMTON ÅR GAMMAL(G)
GAMMAL(5)
PEK HA TÄNKA-PÅ
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 FEMTON ÅR@b
GAMMAL(5)
PRO1 FÖRST(LL) först(ll)@hd
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NIO(G) TID-FRAM-VERTIKAL ÅR@b
GAMMAL(5)
STARTA TID-FRAMÅT FINNAS
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SEXTON SJUTTON ARTON
GAMMAL(5)
GLOSA:(PS) PU@g PRO1
|
Tolk | sslc01_183.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MODERN ÄN PEK
GAMMAL(5)
ORDNING+EN LOKAL PRO1
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRST(LL) PEK LITEN(J)
GAMMAL(5)
LOKAL PEK mtyp:och var
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SE STÅ VARELSE(44)+BEFINNA@p
GAMMAL(5)
TANT VARELSE(44)+BEFINNA@p mtyp:tro
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BARA(B) TVÅ ÅR
GAMMAL(5)
sedan@& tp@& SEDAN(L)
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SVÄR^MOR ÅTTIO^SJU@num ÅR
GAMMAL(5)
FRÅN FALUN@en FRÅN
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
två@hd TRE ÅR@b
GAMMAL(5)
BÖRJA LEKA MED
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TVÅ TRE ÅR@b
GAMMAL(5)
LITEN-PERSON PRO1 FÖLJAS-ÅT
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÅTA-SÄGA TRE ÅR@b
GAMMAL(5)
NÅGON PEK>långf-ringf PEK>pekf
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FYRA FEM ÅR@b
GAMMAL(5)
SÅ-ATT-SÄGA PRO1 ALLTID
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NIO(G) TIO(Y) ÅR@b@z
GAMMAL(5)
TID-FRAMÅT-FRÅN DÅ@b PRO1
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EN FLICKA LIKA
GAMMAL(5)
SOM(S) PRO1 ÅTTIO^SEX@num
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 FEM ÅR@b
GAMMAL(5)
PRO1 SÅ-ATT-SÄGA PRO1
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 FJORTON ÅR@b
GAMMAL(5)
TID-FRAMÅT STÄNGA-AV>hals DÅ@b
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 TRE ÅR@b
GAMMAL(5)
TVÅ_TRE@num@uppr MAMMA LÄRA-UT
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 TRE ÅR@b
GAMMAL(5)
VARA|PEK LÄRA-SIG TECKNA
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
tp@& DÅ@b EN
GAMMAL(5)
GAMMAL(G) PERSON@kl PRO1
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MOTORCYKEL-KÖRA ENSAM(B) tp@&
GAMMAL(5)
VÄG GPS@b PU@g
|
Roligaste minne | sslc01_245.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
sju@& SJU ÅR@b
GAMMAL(5)
PRO1 mtyp:ja zzz@&
|
Skolgång | sslc01_283.eaf | SSLC |