Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S2 |
MAMMA FÖRSTÅ(5) BETYDA
FUNGERA
INTE PRATA(Jv) GLOSA:(?)>öra
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BLÅSA(O)@rd HELA-TIDEN(L) BETYDA
FUNGERA
INTE LUSTIG SKRATTA(5b)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRATA(Jv) GLOSA:(?)>öra OMÖJLIG@z
FUNGERA
INTE SÅ UPPFATTA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BEGÄRA TOLK FÖRFLYTTA-HIT(L)@z
FUNGERA
TYCKA PRO1 LÄRA-SIG
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TOLK glosa@& PERF
FUNGERA
GANSKA BRA TID-FRAMÅT-TILL
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR PERF
FUNGERA
MELLAN PRO1-TVÅ VARA
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SE DIREKT TID-FRAMÅT-TILL
FUNGERA
BRA VARA KROPP
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK@z RINGA-PÅ-DÖRRKLOCKA BLINKERS
FUNGERA
INTE GLOSA:(?) GLOSA:(?)
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TECKNA-FLYT LUSTIG MEN
FUNGERA
JÄTTE^BRA zzz@z PU@g
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRSÖKA STÄNGA-AV>hals tp@&
FUNGERA
zzz@z TECKNA-FLYT ARG
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MÅNGA SÄGA LÅTA-VARA
FUNGERA
INTE MÅSTE MYCKET
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
STÄMMA(J) SÅ
FUNGERA
PRO1 TRO MÅNGA
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK.FL HÖRANDE PU@g
FUNGERA
tp@& PERF GÅ
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOMMUNICERA VARANDRA1 PI
FUNGERA
BRA tp@& MEN
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SE-TILL ALLA SKA
FUNGERA
PRO1.FL LIKA SAMMA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SKRIVA tp@& ANNARS@b@z
FUNGERA
tp@& SEDAN(L) zzz@&
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SEDAN(L) TID-FRAMÅT INTE-SÅ-FARLIGT
FUNGERA
BRA JA@ub VÄG-SMAL
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRLORA SPELA-INGEN-ROLL@z ROLIG.GRAD
FUNGERA
BRA KNÄ@b JA@b
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OCKSÅ glosa@& MEN
FUNGERA
BRA PRECIS EFTER
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK>person/PEK JA@ub HUR
FUNGERA
PEK>person/PEK JA@ub JA@ub
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÖSA BRA BEGE-SIG-HEM
FUNGERA
BRA UMGÅS ROLIG
|
Världskongress för döva | sslc01_163.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MEN PEK>person ÖPPEN|SIGN@b
FUNGERA
BRA TYCKA PEK>person
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(GRUPP-DELA) TYCKA PEK
FUNGERA
BÄST(J>B) ORSAK@z MER
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g tp@& TYCKA
FUNGERA
BRA också@& I-ALLA-FALL
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TIDEN-GÅR(L) SEDAN(L) SKOLA
FUNGERA
BRA TECKENSPRÅK UTVECKLA
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KÄMPA(G) PU@g TYCKA
FUNGERA
BRA ÄNDÅ
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PROVA(Vb) HUR
FUNGERA
zzz@z JA@b zzz@&
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SE TYCKA GÅ@z
FUNGERA
BRA JA@b FÅ
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g MEN ÄNDÅ
FUNGERA
GLOSA:(JÄMFÖRA) GLOSA:(VILL) FÅ-NOG
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
VARANDRA DÅ@b PEK
FUNGERA
TECKNA BEGE-SIG-IVÄG STÄNGA(Q)
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MED GREPP(AA)+HANTERA@p@rd SÅ-ATT-SÄGA
FUNGERA
INTE TYP@b SOM
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 BLI(L) ÄLDRE
FUNGERA
INTE TA MED
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& KOMMUNICERA kommunicera@hd
FUNGERA
GLOSA:(TYST) SEDAN(L) PRO1
|
Internationellt | sslc01_223.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ALDRIG UNDER^SKATTA OBJPRO1
FUNGERA
INUTI SKRIDSKOR ELLER|HUR
|
Roligaste minne | sslc01_225.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ERFAREN SE HUR
FUNGERA
INUTI BÅDA BÅDA
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EFTER SJÄLVKLAR HUR
FUNGERA
PU@g HUR PU@g
|
Skolgång | sslc01_284.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÖTA@b@en SA PEK
FUNGERA
INTE GLOSA:(KLARA-SIG) TUR@b
|
Skolgång | sslc01_287.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g PU@g OFTA
FUNGERA
BRA INTE ALLTID
|
Kommunikation med hörande | sslc01_322.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRFLYTTA-HIT(L) PEK>långf tp@&
FUNGERA
ROLIG ROLIG tp@&
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ANNAN(ea) ORDNING+TRE PRO1
FUNGERA
BRA PRO1 HA
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SMS@b PU-TEX@g HUR
FUNGERA
MÅNGA FÖRÄLDRAR(L) PI
|
Arbetsuppgifter | sslc01_323.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FLYTTA-NIVÅ-NER SÅ HUR
FUNGERA
SA JA@ub MÅSTE
|
Utlandet 1 | sslc01_326.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
pro1@hd TECKNA MEN
FUNGERA
SNABB@b PRO1 tp@&
|
Utlandet 1 | sslc01_326.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PI HUR INUTI
FUNGERA
JÄMFÖRA MED SVERIGE@en
|
Utlandet 1 | sslc01_326.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK DÅ@b PU@g
FUNGERA
INTE NÅGON HÄNDA
|
Uppväxt | sslc01_342.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 ORDNING+EN HUR
FUNGERA
ÅR+EN ÅR+TVÅ ÅR+TRE
|
Uppväxt | sslc01_342.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HUR tp@& HUR
FUNGERA
KOMMUNICERA PRO1 SYSKON
|
Syskoner | sslc01_343.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KOD@b UPPFATTA BRA@z
FUNGERA
PU@g OMÖJLIG ATTITYD
|
Bild- och mobiltelefon | sslc01_366.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK VETA PI
FUNGERA
INTE inte@hd 4typ:tala
|
Oral undervisning | sslc01_402.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
INTE KOMMUNICERA JA@b
FUNGERA
MEN ENSAM(B) MED
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |