Glosa_DH S1
|
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(J) PI PRO1
FÖRSTÅ(L)
INTE VARFÖR PEK
|
Haren och sköldpaddan |
ssl_ji_fab2.eaf |
ECHO |
Glosa_DH S1
|
ELEMENT(55)+FÖRFLYTTA@p FORM(JJ)+UTSTRÄCKNING@p ENTITET(JJ)+STILLASTÅENDE@p
FÖRSTÅ(L)
PI PEK DUM(Jf)
|
Hunden och köttbenet |
ssl_ji_fab5.eaf |
ECHO |
Glosa_DH S1
|
PAPPA NÄR@z VILL
FÖRSTÅ(L)
MAMMA TOLKA VAD
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POSS1 MAMMA PEK
FÖRSTÅ(L)
PRO1.FL BEHÖVA(B) TECKENSPRÅK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S2
|
PEK BOJ-PEK(L) JA@ub
FÖRSTÅ(L)
PRO1 JA@ub pek@&
|
Kontakt med grannar |
sslc01_022.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SOM DÖV(J)|DAG dag@hd
FÖRSTÅ(L)
PRO1 MENA mena@hd
|
Föreningsliv |
sslc01_023.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ACCEPTERA(L) BETYDA KAN
FÖRSTÅ(L)
GESTIKULERA 4typ:tala LÅTA-VARA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_041.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
POLEN@en TECKENSPRÅK KAN
FÖRSTÅ(L)
AVLÄSA MEN HÖRANDE
|
Döv - ändra tsp med släkt? |
sslc01_042.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1.FL ALLA KAN
FÖRSTÅ(L)
tp@& PEK VETA-PERF
|
Döv - ändra tsp med släkt? |
sslc01_042.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ELLER GLAD KAN
FÖRSTÅ(L)
PEK tp@& PRO1
|
Fritt - husdjur |
sslc01_045.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
FÖRBANNAD PEK KAN
FÖRSTÅ(L)
TECKNA-FLYT FORT KAN
|
Fritt - husdjur |
sslc01_045.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TECKNA-FLYT FORT KAN
FÖRSTÅ(L)
PRO1 GLAD BEFALLA
|
Fritt - husdjur |
sslc01_045.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
ORSAK SVART KAN
FÖRSTÅ(L)
HUR KÄNNA PLUS
|
Fritt - film |
sslc01_046.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
ORSAK MYCKET tp@&
FÖRSTÅ(L)
PRO1 GLOSA:FINGERTOPPSKÄNSLA KÄNNA
|
Fritt - film |
sslc01_046.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PEK SKRATTA(5b) PRO1
FÖRSTÅ(L)
PEK FÖRST(LL) PAPPA
|
Fritt - bästa händelse |
sslc01_066.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SJU ÅR STARTA
FÖRSTÅ(L)
SJU ÅR GAMMAL(5)
|
När lär man sig teckna |
sslc01_121.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
KLARA FÖRSTÅ(L) AVLÄSA-MUN
FÖRSTÅ(L)
PU@g TECKNA PU@g
|
När lär man sig teckna |
sslc01_121.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PU@g TILL KLARA
FÖRSTÅ(L)
AVLÄSA-MUN FÖRSTÅ(L) PU@g
|
När lär man sig teckna |
sslc01_121.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MYCKET POSS1 FÖRÄLDRAR(L)
FÖRSTÅ(L)
OBJPRO1 PEK TID(L)
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
EN TAG@b wtyp:
FÖRSTÅ(L)
POSS-EGEN.MULTI VAD BETYDA
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 LITEN-PERSON KANSKE
FÖRSTÅ(L)
ALLTIHOP ELLER PI
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SÅDÄR PEK JA@ub
FÖRSTÅ(L)
PRO1 JA@ub PEK>person/PEK
|
Världskongress för döva |
sslc01_163.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
zzz@& PRO1 BEHÖVA(J)|INTE
FÖRSTÅ(L)
ALLT(ea) BARA(B) VARA
|
Dövas dag |
sslc01_164.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
JA@ub FÖRSTÅ(L)@rd JA@ub
FÖRSTÅ(L)
PRO1 PEK FÖRSTÅ(L)@rd
|
Tv-program |
sslc01_166.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TYCKA MER LÄTT
FÖRSTÅ(L)
AVLÄSA glosa@& TYDLIG(7)
|
Vänerskola och teckenspråk |
sslc01_182.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
UNG.PL PEK.FL PRO1
FÖRSTÅ(L)
INTE POSS TECKENSPRÅK
|
Vänerskola och teckenspråk |
sslc01_182.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
HÄNGA-MED MED SEDAN(L)
FÖRSTÅ(L)
PRO1 STORT-SETT@z LÄTT
|
Vänerskola och teckenspråk |
sslc01_182.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
se@& GLOSA:(LIK(VV)) INTE
FÖRSTÅ(L)
VAD TECKENSPRÅK VARA
|
Hur kontakta med teckenspråk? |
sslc01_201.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BÖRJA TECKNA PRO1
FÖRSTÅ(L)
INTE SEDAN(L) tp@&
|
Hur kontakta med teckenspråk? |
sslc01_201.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PU@g mtyp:ja PRO1
FÖRSTÅ(L)
LITE(7b) KANSKE LITE(7b)
|
Arbetsplats |
sslc01_203.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
INTE@z PU@g PRO1
FÖRSTÅ(L)
INTE HELLER LÄRARE
|
Roligaste minne |
sslc01_209.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
OMRÅDE@kl@z SVÅR.GRAD ATT
FÖRSTÅ(L)
PI FRÅGA@z PRO1
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GESTIKULERA GÖRA OBJPRO
FÖRSTÅ(L)
VARA ROLIG PU@g
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
LEDAMOT MANILLA^SKOLA@en PRO1
FÖRSTÅ(L)
INTE RIKTIG PRO1
|
Idrott |
sslc01_243.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 VETA-INTE JA@ub
FÖRSTÅ(L)
SJÄLVKLAR NU@b TID(L)
|
Idrott |
sslc01_264.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
FÖRSÖKA ÄNDRA GESTIKULERA
FÖRSTÅ(L)
VARANDRA ÄNDÅ PEK>person@z
|
Världsspelen |
sslc01_265.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
OFTA PRO1 FÖRSÖKA
FÖRSTÅ(L)
PRO1 TECKNA-FLYT SAMTALA
|
Världsspelen |
sslc01_265.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
wtyp: BARA(B) PU@g
FÖRSTÅ(L)
PU@g SLUT PEK
|
Skolgång |
sslc01_284.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
INDIVIDUELL(J) PU@g JA@ub
FÖRSTÅ(L)
PRO1 PEK SAMMA
|
Skolgång |
sslc01_286.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
nu@& DÅ@b KANSKE
FÖRSTÅ(L)
MER MEN tp@&
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
ROLIG PEK>person PRO1
FÖRSTÅ(L)
PROBLEM JA@ub PRO1
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BLI(L) SÄMRE^MER LUSTIG
FÖRSTÅ(L)
PEK>person GLOSA:(?) INGEN
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VARA-MED DÖVFÖRENING PRECIS
FÖRSTÅ(L)
FINNAS SAMMA MÅNGA
|
Dövförening |
sslc01_302.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
LÅTA-VARA VEM(J) GLOSA:(?)
FÖRSTÅ(L)
PRO1 LITE-KNAPPT NÄRA
|
Händelse |
sslc01_306.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SIST tp@& JA@ub
FÖRSTÅ(L)
SAMMANFATTA ÄNDÅ SÅ-ATT-SÄGA
|
Favoritfilm |
sslc01_307.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GLOSA:(LÅTA-VARA) SEDAN(L) tp@&
FÖRSTÅ(L)
PEK>person TYCKA ROLIG
|
Favoritfilm |
sslc01_307.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
BEGE-SIG-HEM@z MED BÖRJA
FÖRSTÅ(L)
PEK>person zzz@z PEK
|
Favoritfilm |
sslc01_307.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S1
|
BOJ-PEK(L) PEK>hand VEM(J)
FÖRSTÅ(L)
VARELSE(L)+BEFINNA@p PEK ÖVERLÄMNA(Jv)
|
Favoritfilm |
sslc01_307.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
KALLA-PÅ(J) PRO1 SKA
FÖRSTÅ(L)
PRO1.FL LEVA I@b
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
BEHÖVA(J)|INTE BARA(B) GESTIKULERA
FÖRSTÅ(L)
ÄNDÅ PU@g PU@g
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |