Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Vänta - sökning pågår..
Radnamn Annotering Filbeskrivning Filnamn Korpus
Glosa_DH S1
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(J) PI PRO1 FÖRSTÅ(L) INTE VARFÖR PEK
Haren och sköldpaddan ssl_ji_fab2.eaf ECHO
Glosa_DH S1
ELEMENT(55)+FÖRFLYTTA@p FORM(JJ)+UTSTRÄCKNING@p ENTITET(JJ)+STILLASTÅENDE@p FÖRSTÅ(L) PI PEK DUM(Jf)
Hunden och köttbenet ssl_ji_fab5.eaf ECHO
Glosa_DH S2
POSS1 MAMMA PEK FÖRSTÅ(L) PRO1.FL BEHÖVA(B) TECKENSPRÅK
När fick jag kontakt med teckenspråk? sslc01_021.eaf SSLC
Glosa_DH S1
PAPPA NÄR@z VILL FÖRSTÅ(L) MAMMA TOLKA VAD
När fick jag kontakt med teckenspråk? sslc01_021.eaf SSLC
Glosa_NonDH S2
PEK BOJ-PEK(L) JA@ub FÖRSTÅ(L) PRO1 JA@ub pek@&
Kontakt med grannar sslc01_022.eaf SSLC
Glosa_DH S1
SOM DÖV(J)|DAG dag@hd FÖRSTÅ(L) PRO1 MENA mena@hd
Föreningsliv sslc01_023.eaf SSLC
Glosa_DH S1
ACCEPTERA(L) BETYDA KAN FÖRSTÅ(L) GESTIKULERA 4typ:tala LÅTA-VARA
När fick jag kontakt med teckenspråk? sslc01_041.eaf SSLC
Glosa_DH S2
POLEN@en TECKENSPRÅK KAN FÖRSTÅ(L) AVLÄSA MEN HÖRANDE
Döv - ändra tsp med släkt? sslc01_042.eaf SSLC
Glosa_DH S1
PRO1.FL ALLA KAN FÖRSTÅ(L) tp@& PEK VETA-PERF
Döv - ändra tsp med släkt? sslc01_042.eaf SSLC
Glosa_DH S1
FÖRBANNAD PEK KAN FÖRSTÅ(L) TECKNA-FLYT FORT KAN
Fritt - husdjur sslc01_045.eaf SSLC
Glosa_DH S1
TECKNA-FLYT FORT KAN FÖRSTÅ(L) PRO1 GLAD BEFALLA
Fritt - husdjur sslc01_045.eaf SSLC
Glosa_DH S1
ELLER GLAD KAN FÖRSTÅ(L) PEK tp@& PRO1
Fritt - husdjur sslc01_045.eaf SSLC
Glosa_DH S2
ORSAK SVART KAN FÖRSTÅ(L) HUR KÄNNA PLUS
Fritt - film sslc01_046.eaf SSLC
Glosa_DH S2
ORSAK MYCKET tp@& FÖRSTÅ(L) PRO1 GLOSA:FINGERTOPPSKÄNSLA KÄNNA
Fritt - film sslc01_046.eaf SSLC
Glosa_DH S1
PEK SKRATTA(5b) PRO1 FÖRSTÅ(L) PEK FÖRST(LL) PAPPA
Fritt - bästa händelse sslc01_066.eaf SSLC
Glosa_DH S1
PU@g TILL KLARA FÖRSTÅ(L) AVLÄSA-MUN FÖRSTÅ(L) PU@g
När lär man sig teckna sslc01_121.eaf SSLC
Glosa_DH S1
SJU ÅR STARTA FÖRSTÅ(L) SJU ÅR GAMMAL(5)
När lär man sig teckna sslc01_121.eaf SSLC
Glosa_DH S1
KLARA FÖRSTÅ(L) AVLÄSA-MUN FÖRSTÅ(L) PU@g TECKNA PU@g
När lär man sig teckna sslc01_121.eaf SSLC
Glosa_DH S1
MYCKET POSS1 FÖRÄLDRAR(L) FÖRSTÅ(L) OBJPRO1 PEK TID(L)
När börjar du teckna? sslc01_141.eaf SSLC
Glosa_DH S1
PRO1 LITEN-PERSON KANSKE FÖRSTÅ(L) ALLTIHOP ELLER PI
När börjar du teckna? sslc01_141.eaf SSLC
Glosa_DH S2
EN TAG@b wtyp: FÖRSTÅ(L) POSS-EGEN.MULTI VAD BETYDA
När börjar du teckna? sslc01_141.eaf SSLC
Glosa_DH S1
SÅDÄR PEK JA@ub FÖRSTÅ(L) PRO1 JA@ub PEK>person/PEK
Världskongress för döva sslc01_163.eaf SSLC
Glosa_DH S2
zzz@& PRO1 BEHÖVA(J)|INTE FÖRSTÅ(L) ALLT(ea) BARA(B) VARA
Dövas dag sslc01_164.eaf SSLC
Glosa_DH S1
JA@ub FÖRSTÅ(L)@rd JA@ub FÖRSTÅ(L) PRO1 PEK FÖRSTÅ(L)@rd
Tv-program sslc01_166.eaf SSLC
Glosa_DH S2
UNG.PL PEK.FL PRO1 FÖRSTÅ(L) INTE POSS TECKENSPRÅK
Vänerskola och teckenspråk sslc01_182.eaf SSLC
Glosa_DH S1
HÄNGA-MED MED SEDAN(L) FÖRSTÅ(L) PRO1 STORT-SETT@z LÄTT
Vänerskola och teckenspråk sslc01_182.eaf SSLC
Glosa_DH S1
TYCKA MER LÄTT FÖRSTÅ(L) AVLÄSA glosa@& TYDLIG(7)
Vänerskola och teckenspråk sslc01_182.eaf SSLC
Glosa_DH S2
se@& GLOSA:(LIK(VV)) INTE FÖRSTÅ(L) VAD TECKENSPRÅK VARA
Hur kontakta med teckenspråk? sslc01_201.eaf SSLC
Glosa_DH S2
BÖRJA TECKNA PRO1 FÖRSTÅ(L) INTE SEDAN(L) tp@&
Hur kontakta med teckenspråk? sslc01_201.eaf SSLC
Glosa_DH S2
PU@g mtyp:ja PRO1 FÖRSTÅ(L) LITE(7b) KANSKE LITE(7b)
Arbetsplats sslc01_203.eaf SSLC
Glosa_DH S2
INTE@z PU@g PRO1 FÖRSTÅ(L) INTE HELLER LÄRARE
Roligaste minne sslc01_209.eaf SSLC
Glosa_DH S2
OMRÅDE@kl@z SVÅR.GRAD ATT FÖRSTÅ(L) PI FRÅGA@z PRO1
Internationellt sslc01_223.eaf SSLC
Glosa_DH S1
GESTIKULERA GÖRA OBJPRO FÖRSTÅ(L) VARA ROLIG PU@g
Internationellt sslc01_223.eaf SSLC
Glosa_DH S1
LEDAMOT MANILLA^SKOLA@en PRO1 FÖRSTÅ(L) INTE RIKTIG PRO1
Idrott sslc01_243.eaf SSLC
Glosa_DH S2
PRO1 VETA-INTE JA@ub FÖRSTÅ(L) SJÄLVKLAR NU@b TID(L)
Idrott sslc01_264.eaf SSLC
Glosa_DH S1
OFTA PRO1 FÖRSÖKA FÖRSTÅ(L) PRO1 TECKNA-FLYT SAMTALA
Världsspelen sslc01_265.eaf SSLC
Glosa_DH S2
FÖRSÖKA ÄNDRA GESTIKULERA FÖRSTÅ(L) VARANDRA ÄNDÅ PEK>person@z
Världsspelen sslc01_265.eaf SSLC
Glosa_DH S1
wtyp: BARA(B) PU@g FÖRSTÅ(L) PU@g SLUT PEK
Skolgång sslc01_284.eaf SSLC
Glosa_DH S2
INDIVIDUELL(J) PU@g JA@ub FÖRSTÅ(L) PRO1 PEK SAMMA
Skolgång sslc01_286.eaf SSLC
Glosa_DH S2
ROLIG PEK>person PRO1 FÖRSTÅ(L) PROBLEM JA@ub PRO1
Dövförening sslc01_302.eaf SSLC
Glosa_DH S2
BLI(L) SÄMRE^MER LUSTIG FÖRSTÅ(L) PEK>person GLOSA:(?) INGEN
Dövförening sslc01_302.eaf SSLC
Glosa_DH S1
VARA-MED DÖVFÖRENING PRECIS FÖRSTÅ(L) FINNAS SAMMA MÅNGA
Dövförening sslc01_302.eaf SSLC
Glosa_DH S1
nu@& DÅ@b KANSKE FÖRSTÅ(L) MER MEN tp@&
Dövförening sslc01_302.eaf SSLC
Glosa_DH S1
LÅTA-VARA VEM(J) GLOSA:(?) FÖRSTÅ(L) PRO1 LITE-KNAPPT NÄRA
Händelse sslc01_306.eaf SSLC
Glosa_DH S2
BEGE-SIG-HEM@z MED BÖRJA FÖRSTÅ(L) PEK>person zzz@z PEK
Favoritfilm sslc01_307.eaf SSLC
Glosa_DH S1
SIST tp@& JA@ub FÖRSTÅ(L) SAMMANFATTA ÄNDÅ SÅ-ATT-SÄGA
Favoritfilm sslc01_307.eaf SSLC
Glosa_DH S1
GLOSA:(LÅTA-VARA) SEDAN(L) tp@& FÖRSTÅ(L) PEK>person TYCKA ROLIG
Favoritfilm sslc01_307.eaf SSLC
Glosa_NonDH S1
BOJ-PEK(L) PEK>hand VEM(J) FÖRSTÅ(L) VARELSE(L)+BEFINNA@p PEK ÖVERLÄMNA(Jv)
Favoritfilm sslc01_307.eaf SSLC
Glosa_DH S2
KALLA-PÅ(J) PRO1 SKA FÖRSTÅ(L) PRO1.FL LEVA I@b
Kommunikation med hörande sslc01_322.eaf SSLC
Glosa_DH S1
BEHÖVA(J)|INTE BARA(B) GESTIKULERA FÖRSTÅ(L) ÄNDÅ PU@g PU@g
Kommunikation med hörande sslc01_322.eaf SSLC
FEEDBACK