Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
FOLK POSS PEK
BRUKA
KOMMA-DIT(Lb) MORGON KOMMA-DIT(Lb)
|
Herdepojken och vargen | ssl_lm_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
PU@g PLUS SQUASH
BRUKA
IBLAND(7v) SQUASH PEK>person
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PI PEK>person/PEK KÄNNA
BRUKA
UMGÅS BRUKA UMGÅS
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KÄNNA BRUKA UMGÅS
BRUKA
UMGÅS UMGÅS JA@ub
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
pi@hd PEK>person/PEK PRO1
BRUKA
IBLAND(7v) PEK>person UT@b
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRYGG^HET@b VARA PEK@z
BRUKA
BERÄTTA DRÖMMA VISION
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FILM PI BARN^FILM
BRUKA
VISA NÄRMA-SIG JUL
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FIN OCKSÅ PRO1
BRUKA
KALLAS OBJPRO>person LYX@b
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK@z TILL SOMMAR^LOV(5)
BRUKA
BETYG(B) FYRKANT(L) LÄRARE
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MIL@b PENDLA@rd PERF
BRUKA
PEK PENDLA PENDLA
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA KVAR PEK
BRUKA
GRANNE POSS1 FRU@z
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
JA@b@z OMRÅDE SEDAN(J)
BRUKA
GRANNE PEK OK@b
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ALLTID mtyp:någon MISSA
BRUKA
zzz@& FÖRELÄSA(ml) GLOSA:(MENING)
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ANNAN(ml).FL PU@g PRO1
BRUKA
NÅGON TV@b^PROGRAM PRO1
|
Favoritfilm | sslc01_106.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
YRKE^SKOLA PERSON.FL MOPED
BRUKA
TRIMMA tp@& polis@&
|
Gamla tecken | sslc01_109.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS-EGEN SEDAN(L) PEK.FL
BRUKA
OFTA HUR ALLA
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
IBLAND(7v) GLOSA:(TECKNA) MEN
BRUKA
SNABB@b UTVECKLA tp@&
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VARA POSS1 BILD
BRUKA
OCKSÅ SÄGA PEK>person
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(?) PRO1
BRUKA
STÖRA IRLAND(J)@en PU@g
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SEDAN(L) GLOSA:BILMÖTAS PRO1
BRUKA
RÄDD KÖRA-SKJUTS SEDAN(L)
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MARS ÅR^MÖTE(7b) MARS
BRUKA
TVÅ^NOLL.FL^SJU@tal PEK>pekf STARTA
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
POSS1 GRANNE PEK
BRUKA
TELEFONERA PEK FÖRFLYTTA(Vb)
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRBJUDA(G) TECKNA HEMMA
BRUKA
HOS FOSTER(G)^HEM zzz@z
|
Hur började du teckna | sslc01_181.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TYNA JA@ub PEK>person
BRUKA
TECKNA BRÖD(J) BRÖD@b
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERFEKT KVINNA NYHET^TECKEN(J)@en
BRUKA
VID TJUGO ÖVER
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÅ-IN(L) RIKTIG SPELARE
BRUKA
VARA@b PEK-PLATS-DÄR MYCKET
|
Stöld i Madrid | sslc01_187.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GYMNASTIK^SAL PEK-PLATS-DÄR PRO1
BRUKA
TILLSAMMANS SCOUT tp@&
|
Scout, Minne från yrkesskola | sslc01_204.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÅ@b mtyp:och SEDAN(L)
BRUKA
PRO1 PROMENERA VÄXJÖ(V)@en
|
Scout, Minne från yrkesskola | sslc01_204.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÖRA DET@b PRO1
BRUKA
GÅ mtyp:på BIO
|
Scout, Minne från yrkesskola | sslc01_204.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SA|PEK>person JA@ub PRO1
BRUKA
GÖRA DET@b PRO1
|
Scout, Minne från yrkesskola | sslc01_204.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OCH SEDAN(L) PRO1
BRUKA
FÅ1 HA DANSA(L)
|
Scout, Minne från yrkesskola | sslc01_204.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MÅNGA BORTA.MULTI PRO1.FL
BRUKA
GÅ TILL PU@g
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OLIKA FÖRENING^AKTIVITET PEK.MULTI
BRUKA
TRÄFFAS.HABIT ROLIG JA@ub
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VARA-MED INUTI LANDSLAG^GRUPP
BRUKA
OFTA HA GYMNASTIK^VISA
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
inne@& INNE(N)^BANDY(Q) PRO1
BRUKA
OFTA KOMMA-DIT(Lb) SE
|
Hobby | sslc01_208.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SOM@z PAPPA PEK-TVÅ
BRUKA
BORTA-ANNAN-PLATS UPPSALA@en HANDLA(ml)
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
hjälpa@& BRUKA hjälpa@&
BRUKA
HJÄLPA ÄTA(7a)-MEDICIN MEN
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ÄTA(7a)-MEDICIN TABLETT hjälpa@&
BRUKA
hjälpa@& BRUKA HJÄLPA
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MÄNNISKA JA@b PRO1
BRUKA
GÅ PEK-PLATS-DÄR zzz@z
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÅ på@& PRO1
BRUKA
FLITIG GÅ SÖNDAG^SKOLA
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BO NORRLAND@en POSS
BRUKA
ÅKA BEGE-SIG-HEM DÅ@b
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SÅ-ATT-SÄGA TITTA-PÅ PRO1
BRUKA
OFTA@z NÄR@z TÄNKA
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1-TVÅ LITEN-PERSON VARA
BRUKA
HÄLSA-PÅ(J) VARANDRA KLASS
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S1 |
PRO1 OFTA PERSREF4@pr
BRUKA
TELEFONERA LUSTIG PEK
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& ROLIG BRÖLLOP
BRUKA
TOLKA DIGGA PRO1
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
wtyp: zzz@z VETA-PERF|PEK>person
BRUKA
tp@& ROLIG BRÖLLOP
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OCH POSS1 BROR
BRUKA
PEK-BANSTRÄCKA PERSREF2@pr HA
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK.FL SOM(S) KAN@b
BRUKA
FÖRFLYTTA(Vb) MED OBJPRO1(7b).FL
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KAN@b TECKENSPRÅK ALLS@b
BRUKA
ENTITET(S)+BEFINNA@p EGEN BORD
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK.FL VILL-INTE PRO1
BRUKA
VARA SNÄLL OCH
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |