Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
TENNIS IBLAND(7v) POSS1
BROR
PRO1-TVÅ TENNIS ROLIG
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BYTA-INRIKTNING TENNIS-SPELA VARA|PEK
BROR
MINSKA(Jf) PU@g PROBLEM
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BETYDA PEK>person@z TRÄFFAS
BROR
HANDSKAKA PEK>person PU@g
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g PEK>ringf POSS1
BROR
MINDRE(Jvs) TVEKA@z MINDRE(Jvs)
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 TVÄRTOM PRO1
BROR
BETYDA PEK>person@z TRÄFFAS
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PAPPA HA FYRA
BROR
mtyp:eller UTSPRIDD@z ALLA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VÄXA-UPP TACK-VARE POSS1
BROR
YNGST(Jvs) BROR>långf PEK>långf
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INKLUDERA DÖV(L) PLUS
BROR
HÖRANDE glosa@& SEDAN(L)@z
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PI FATTIG HA
BROR
TRE BARN PRO1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BARN^BARN SPELARE PEK
BROR
TRE SPELARE ALLA
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HETA ALF-ELM@b@en POSS
BROR
HETA LEIF@bn ELM@bn
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SAMMA1 SAMMA TRE
BROR
TRE JA@ub EGEN
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
nn@& INTE PERSREF4@pr
BROR
PERSREF5@pr JA@b PERSREF5@pr
|
Vänerskola och teckenspråk | sslc01_182.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 VAKTA FYRA
BROR
HA FYRA HALV(J)^BROR
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 OCH POSS1
BROR
SAMMA PRO1-TVÅ LEKA
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 OCH POSS1
BROR
BRUKA PEK-BANSTRÄCKA PERSREF2@pr
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PERSREF6@pr PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) POSS1
BROR
PERSREF6@pr PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@rd SEDAN(L)
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BROR OMGIVNING HUR
BROR
HUR TECKNA-FLYT PU@g
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g PEK.FL HUR
BROR
OMGIVNING HUR BROR
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SA|PEK PEK POSS1
BROR
PEK>ringf OFTA SÅ-ATT-SÄGA
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KOMMUNICERA-PAPPER-PENNA ELLER POSS1
BROR
VETA-PERF PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET(Jvs) SA|PEK
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERF TILLSAMMANS POSS1
BROR
PEK.FL@z HA EN
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g ALLTID POSS1
BROR
PEK FRÅGA-TILL1 en@&
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SE PEK-TVÅ POSS1
BROR
PEK>långf tp@& INTRESSERAD-AV
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÅNGT.MYCKET@z BETYDA POSS>person
BROR
TECKNA-FLYT PEK KÄNNA-OLUST
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
poss@& POSS>person VÄXA-UPP
BROR
BO KVAR OMRÅDE@kl
|
Hur börja teckenspråk | sslc01_241.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 PU@g POSS1
BROR
HA TECKNA-SPRÅKA OMKRING@z
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ALLTID PEK POSS1
BROR
PEK BERÄTTA OM@b
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA-FLYT PU@g BERÄTTA
BROR
PU@g LÅTA-VARA ROLIG
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 TITTA-PÅ POSS1
BROR
PEK FÅ-INTE(L) JOBBA
|
Arbetsplats | sslc01_242.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GE-FAN BEKVÄM-AV-SIG POSS1
BROR
JOBBA@rd tp@& PU@g
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FAMILJ PEK.FL POSS1
BROR
pek@& YNGST(Jvs) PEK
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 bror@& pro@&
BROR
PEK SKRATTA(7b)@rd TITTA-PÅ
|
Idrott | sslc01_243.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FRAISER@b@en PEK>person/PEK TVÅ
BROR
JOBBA GLOSA:(RADIO) GLOSA:(FÅGEL)
|
Fritt om filmen | sslc01_247.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
JA@ub SERIE(L) TVÅ
BROR
zzz@& TVÅ MAN(Jf)
|
Fritt om filmen | sslc01_247.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MALAYSIA@en BANSTRÄCKA-RUNT POSS1
BROR
PEK(B)-BAKÅT PRO1 MOPED-ÅKA
|
Utlandet 2 | sslc01_327.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tempo@uppr VARELSE(Vb)+FÖRFLYTTA-RUNT@p@rd POSS1
BROR
KLARA BARA(B) UPP^VÄRMA
|
Utlandet 2 | sslc01_327.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HÅRD TRÄNA(B)@rd POSS1
BROR
KLARA INTE POSS
|
Utlandet 2 | sslc01_327.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
halvtimme@hd FÖR POSS1
BROR
MOT SOM EN
|
Utlandet 2 | sslc01_327.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TJUGO^TVÅ ÅR@b POSS1
BROR
ELVA ÅR@b PEK
|
Utlandet 2 | sslc01_327.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA SOM POSS1
BROR
ALLA tp@& TECKENSPRÅK
|
Kontakt med teckenspråk | sslc01_341.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÖV(L) JÄTTESTOR(S) HUR
BROR
HÖRANDE HUR PEK.FL
|
Kontakt med teckenspråk | sslc01_341.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KVAR TECKNA SYSTER
BROR
PU@g GESTIKULERA I@b^DAG
|
Syskoner | sslc01_343.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÅ@b PEK PRO1
BROR
PRO1 SYSTER KOMMA-HIT(5b)
|
Syskoner | sslc01_343.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INTE NOLL(O) POSS1
BROR
PEK.FL SJÄLVKLAR tp@&
|
Syskoner | sslc01_343.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 pappa@& PAPPA
BROR
POSS FRU SAMMA
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
zzz@& PAPPA POSS
BROR
DÖV(L) BÅDA tp@&
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g PU@g JA@ub
BROR
BETYDA LÄTT SAMTALA@rd
|
Umgås med grannar och släkt | sslc01_403.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HA TVÅ SYSKON@uppr
BROR
PEK>långf_ringf EN BLI(L)
|
Kul minne 2 | sslc01_407.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MUNK BORTA-ANNAN-PLATS PEK>ringf
BROR
BO INUTI KOREA@b@en
|
Kul minne 2 | sslc01_407.eaf | SSLC |