Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
ANNAN(ea) PLATS VETA-PERF
BRA
PLATS PEK VETA-PERF
|
Hunden och köttbenet | ssl_ji_fab5.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
ÄNDÅ ÄNDÅ LÅTA-VARA
BRA
TRÄD ENTITET(5)+UTSTRÄCKNING@p SKUGGA
|
Haren och sköldpaddan | ssl_lm_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
JA@ub STÄMMA(J) PU@g
BRA
sitta@& OMGIVNING PU@g
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g SEDAN(L) SJÄLVKLAR
BRA
UTRUSTNING LÅTA-SÄGA ARBETA(G)^SÄTT
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VAL SÅ-ATT-SÄGA TIDEN-GÅR(J)
BRA
LÅTA-VARA MEN SEDAN(L)
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK TITTA-PÅ TYCKA
BRA
TRE TIMMAR(L) MEN
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MYCKET TRIVAS(J) SÅ-ATT-SÄGA
BRA
ARBETA(J)^PLATS VIKTIG VARA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SPORT MÅSTE VARELSE(L)+FÖRFLYTTA+VARELSE(L)@p
BRA
NÅGON HA SÅ-ATT-SÄGA
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK BRA STIMULERA
BRA
PEK@z JA@ub RÄDDA
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRUT TRÄNA(B) PEK
BRA
STIMULERA BRA PEK@z
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÅ@b LÄTTNAD TENNIS-SPELA
BRA
TENNIS-SPELA SÅ-ATT-SÄGA PERSREF1@pr
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
tex@&
BRA
TEX@b PEK>person HUR
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
D@b FÄRDIG KAN
BRA
IDE@b PEK>person
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK.FL PRO1 GANSKA
BRA
AVLÄSA-MUN AVLÄSA glosa@&
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERF FUNGERA GANSKA
BRA
TID-FRAMÅT-TILL NÄRA TILL
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_041.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DIREKT TID-FRAMÅT-TILL FUNGERA
BRA
VARA KROPP SPRÅK
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ANNARS@b POSS1 SLÄKT
BRA
MYCKET PU@g GESTIKULERA
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PY KANSKE VARA|PEK>person/PEK
BRA
FÖRSLAG JA@ub HÄMTA
|
Döv - förening | sslc01_043.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ÄMNE-ÅT-SIDAN@z GE(J) MYCKET
BRA
GRUND BETYDA AUTOMATISK(5)
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. | sslc01_044.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SÄGA FINNAS MÅNGA
BRA
FILM SVÅR KAN
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ALDRIG PEK lära-ut@&
BRA
FÖRKLARA PRO1 PEK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g glosa@& TIDEN-GÅR(L)
BRA
LÄRARE PERSREF1@pr PEK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PU@g PRO1 HA
BRA
ARBETA(J)^KAMRAT(S) PF@g FINNAS
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÄSA glosa@& PRO1
BRA
PRO1 GÖRA MÅLVAKT
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FOTBOLL(ml) FOTBOLLSPELA(Vb) PEK>person
BRA
LOVANDE PEK>person FIN
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÖRA MÅLVAKT PRO1
BRA
PERF VARA-MED A@b^LAG(L)
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MÅLVAKT tp@& GÅ
BRA
TID-FRAMÅT-FRÅN PLUS tp@&
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK SOM glosa@&
BRA
TRÄNING FYSISK@z STARK
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FÖRST(L) VARFÖR PRO1
BRA
HANDBOLL TACK ORIENTERING
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
RÄTT PEK>person JÄVLAR
BRA
FOTBOLL(ml) SPELARE PEK>person
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK SKRIVA LISTA(5)
BRA
FÖRKLARA PEK OK@b
|
Fritt - hur hitta SU | sslc01_065.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
zzz@& PRO1 MÅ
BRA
GLOSA:(?) BRA PU@g
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
NU@b PEK>person HA
BRA
PEK>person zzz@z TACK|VARE@b
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MÅ BRA GLOSA:(?)
BRA
PU@g PEK>person/PEK PU@g
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1@z PAPPA PEK
BRA
PEK PLACERA(A).MULTI PEK
|
Fritt - husdjur | sslc01_067.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KOMMA-DIT(Lb) HÖRA INTE@z
BRA
FÖRSÖKA PEK-PLATS-DÄR tp@&
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
I@b JÖNKÖPING@en tp@&
BRA
ARBETA(J)^KAMRAT(S) ALLA HJÄLPA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
OMGIVNING PI TRIVAS(J)
BRA
ARBETA(J)^KAMRAT(S) PEK.FL MEN@z
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TOLK KOMMA-HIT(Lb)@z KÄNNA
BRA
CHEF PEK BERO(B)|PÅ
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK FÖRKLARA@rd KÄNNA
BRA
PU@g JA@ub
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VARANDRA1 PI FUNGERA
BRA
tp@& MEN FINNAS
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MONTERA DET@b KÄNNA
BRA
SEDAN(L) TIDEN-GÅR(L) HA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
UTANFÖR PU@g KÄNNA
BRA
PRO1 TIDEN-GÅR(L) NU@b
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 PU-AHA@g@z JA@b@z
BRA
PRO1 TALA-OM NÅGRA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRIVAS(J) BRA PEK
BRA
UMGÅS VAD HINDER
|
Förening | sslc01_104.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OMIGEN PEK@z TRIVAS(J)
BRA
PEK BRA UMGÅS
|
Förening | sslc01_104.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÖV(L) PEK@z GANSKA
BRA
PRATA-FLYTANDE KOMMA-DIT(Lb) PRO1
|
Äventyr | sslc01_110.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
mtyp:du VILL VARA
BRA
JA@b JA@ub JA@b
|
Pensionär | sslc01_112.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DOTTER(J) HÄMTA GÅ(J)
BRA
MEN SEDAN(L) NÅGON
|
Godis | sslc01_114.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GAMMAL(5) SIMMA SENT(Jbt)
BRA
JA@ub PRO1 förut@&
|
Att lära sig simma | sslc01_124.eaf | SSLC |