Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S2 |
TVÅ ELLER TRE
BARN
MYCKET TID(L) FOKUSERA(J)
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MYCKET TID(L) FOKUSERA(J)
BARN
PU@g MYCKET SA|PEK
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
IRRITERAD(L) PÅ POSS1
BARN
VILL-INTE PRATA(5) ISTÄLLET
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TIDEN-GÅR(L) SEDAN(L) POSS1
BARN
STOR HOS FAMILJ
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TOLK TILL POSS1
BARN
KÄNNA FEL PU@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ANVÄNDA POSS1 POSS
BARN
SOM TOLK TILL
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FAR^MOR FARFAR glosa@&
BARN
PAPPA DÖV(L) OMRÅDE@kl
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TECKNA SEDAN(L) FÅ1
BARN
TID-FRAM-HORISONTAL TIDEN-GÅR(L) DÅ@b@z
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA SYSTER TRE
BARN
HÖRANDE PEK NÄR
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÖV(L) OMRÅDE@kl TECKNA-FLYT
BARN
GLOSA:(?) NÄR PRO1
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 MÄRKA POSS1
BARN
SKÖN TECKNA-SPRÅKA HOS
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PI SJÄLV DÖV(L)
BARN
HA@z TECKENSPRÅK TECKNA-FLYT
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(MER) HA EN-ENDA
BARN
HA|INTE SYSKON PEK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VÄXA-UPP PRO1 VARA@z
BARN
PU@g PRO1 PU@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 IBLAND(7v) POSS1
BARN
TOLKA IBLAND(7v) PF@g
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK NÄR POSS1
BARN
TECKNA POSS1 FÖRÄLDRAR(L)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
MÄRKA TEX@b POSS1
BARN
PRO1 HÄLSA-PÅ(J) FÖRÄLDRAR(L)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HÄLSA-PÅ(J) FÖRÄLDRAR(L) PI
BARN
HA DÖV(L) FAR^MOR
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ÅR@b PEK glosa@&
BARN
OSKYLDIG glosa@& PEK@z
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GESTIKULERA glosa@& POSS1
BARN
IBLAND(7v) TOLK PEK
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
pro@& pro@& HA|INTE
BARN
LITE(7b) SJUK PAR
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
SKADA OBJPRO PRO1
BARN
PAPPA PF@g SKÄMMAS
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FLICKA HA EN
BARN
DOTTER(G) MAN(Jf) EN
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
glosa@& HA TRE
BARN
POJKE PEK SAMTALA
|
Kontakt med grannar | sslc01_022.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GÖRA KÄMPA(G) FÖR
BARN
SKULL DÖV(L) BARN
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TILL PRO1 FÅ1
BARN
DÖV(L) PLUS AKTIV
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
mtyp:men FÖRUT NÄR
BARN
GLOSA:(PERF) MYCKET VIKTIG
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BARN SKULL DÖV(L)
BARN
POSS RÄTTIGHET^HETER@b TID-FRAMÅT
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
AKTIV.GÖRA@rd UNDER TID(L)
BARN
LITEN-PERSON mtyp:men inte NU@b
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HUR KÄNNA PLUS
BARN
MER SÅRA^BAR@b zzz@z
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FEM barn@& MÅNGA
BARN
FÅ mtyp:du MÅNGA
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LÄRA-SIG TECKNA zzz@z
BARN
MEN LÄRARE KRÄVA
|
Familj | sslc01_101.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(?) TA(7a) STOPPA-I(7o)@rd>mun
BARN
GREPP(GG)+HANTERA@p TA(7a) STOPPA-I(7o)>mun
|
Godis | sslc01_114.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
TRE BARN^BARN ROLIG
BARN
GLOSA:(?) TA(7a) STOPPA-I(7o)@rd>mun
|
Godis | sslc01_114.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 TECKNA-GEST OCKSÅ
BARN
PRO1 KOMMUNICERA@z TECKNA
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA BROR TRE
BARN
PRO1 INKLUDERA DÖV(L)
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TRO PERSREF1@pr FÖRSKOLA^SKOLA
BARN
DÖV(L) LÄRA-SIG TECKNA
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
POSS1 barn@& SOM
BARN
DÖV(L) GLOSA:(PD) BARN
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BARN DÖV(L) GLOSA:(PD)
BARN
POSS1 BARN DÖV(L)
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GLOSA:(PD) BARN POSS1
BARN
DÖV(L) PERSREF1@pr SA|PEK
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SÅ PRO1 FÖRSTÅ(5)@rd
BARN
PEK.FL INTE POSS1
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
BOJ-LIST-EN PEK PEK
BARN
OK@b
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 HA POSS1
BARN
PEK>hand PRO1 BEGE-SIG-IVÄG@z
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PRO1 PRO1 SJÄLV
BARN
FEM FÖRST(LL) POJKE
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
BARN PRO1 EN
BARN
BO STOCKHOLM@en PEK(B)
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PRO1 HA TRE
BARN
PRO1 EN BARN
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK>ringf FLICKA HA|INTE
BARN
PU@g UNG PEK>ringf
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA två@& TRE
BARN
PLUS PEK>ringf FLICKA
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TVÅ HA TVÅ
BARN
PLUS tp@& PEK>ringf
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRUT PU@g HA
BARN
TVÅ FLYTTA-UT GÖTEBORG(8)@en
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |