Glosa_DH S1
|
LÅNGSAM ENTITET(JJ)+RÖRELSE@p KOMMA-DIT(Lb)
ANNAN(ea).FL
PERSON.FL@kl BEGE-SIG-IVÄG@rd REDAN
|
Haren och sköldpaddan |
ssl_lm_fab2.eaf |
ECHO |
Glosa_DH S1
|
VAL PRO1 TRÄNA(B)
ANNAN(ea).FL
HA HÖRSEL^RESTER UPPFATTA-AUDITIV@rd
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? |
sslc01_021.eaf |
SSLC |
Glosa_NonDH S2
|
BOJ-LIST-TVÅ FEM fem@hd
ANNAN(ea).FL
PEK BEFALLA TITTA-PÅ1
|
Fritt - husdjur |
sslc01_045.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 TITTA-PÅ OFTA
ANNAN(ea).FL
TECKNA PRO1 FRÅGA-TILL
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
EFTER FÖRSKOLA TRÄFFAS
ANNAN(ea).FL
DÖV(L) BARN OCKSÅ
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK>person POSS>person TECKNA
ANNAN(ea).FL
FÖRSTÅ-INTE(Lb) VAD PEK>person
|
När börjar du teckna? |
sslc01_141.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
ÅT-SIDAN LÅTA-VARA PEK
ANNAN(ea).FL
AKTIV.GÖRA PRO1 SATSA
|
Föreningsliv |
sslc01_161.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
AKTIV.GÖRA MYCKET ÄN
ANNAN(ea).FL
TYCKA PRO1 TACK|VARE@b
|
Föreningsliv |
sslc01_161.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
mtyp:för OBJPRO MEN
ANNAN(ea).FL
PU@g GÖRA INGEN
|
Föreningsliv |
sslc01_161.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MINSKA(Jf) PRO1 LÄMNA
ANNAN(ea).FL
VILL-INTE@rd PU@g PU@g
|
Idrottsaktiviteter |
sslc01_162.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
HELG andra@& PROVA(Vb)
ANNAN(ea).FL
SIDA KNAPPA-MOBILTELEFON(B) MÅNGA
|
Mobiltelefon |
sslc01_165.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GLOSA:ÄNNU MER AV@b
ANNAN(ea).FL
DÖV(J) tp@& FLICKA
|
Hur kontakta med teckenspråk? |
sslc01_201.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 MEN zzz@z
ANNAN(ea).FL
LÄNGESEDAN FÖRE OBJPRO1
|
Arbetsplats |
sslc01_203.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SKOLA ORSAK TRÄFFAS
ANNAN(ea).FL
SOM PEK HÄRNÖSAND@en
|
Scout, Minne från yrkesskola |
sslc01_204.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PEK PERF SKVALLRA
ANNAN(ea).FL
GLOSA:(PERF) FARMOR HA
|
Roligaste minne |
sslc01_209.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GÅNG DÅ@b PEK.FL
ANNAN(ea).FL
GRILLA UTE NÅGON^SAK
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PÅKALLA-UPPMÄRKSAMHET@g OCKSÅ HÖRA
ANNAN(ea).FL
zzz@& DÖV(L) BARN
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_222.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SÖKA TRÄFFAS ROLIG.GRAD
ANNAN(ea).FL
LAND NYTT@b MEN
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SMÅ(L) DIGGA TRÄFFAS
ANNAN(ea).FL
FRÅN ANNAN(ea).FL LAND.PL
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
land@& DÖV(L) LAND
ANNAN(ea).FL
LAND.PL PRO1 DIREKT
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
OM@b PRO1.FL TRÄFFAS
ANNAN(ea).FL
land@& DÖV(L) LAND
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
VAN@b MED HJÄLPA
ANNAN(ea).FL
INTE VETA-INTE GOTLAND@en
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PERF GLOSA:(VARELSE(Vb)+FÖRFLYTTA-RUNT) DÅ@b
ANNAN(ea).FL
GLOSA:(PY) HJÄLPA OBJPRO1(7b).FL
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SA VETA-INTE HUR
ANNAN(ea).FL
LAND.PL MEN PRO1
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TRÄFFAS ANNAN(ea).FL FRÅN
ANNAN(ea).FL
LAND.PL PERSON.FL@kl TECKNA-SPRÅKA
|
Internationellt |
sslc01_223.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
VARFÖR@uppr HUR DETALJ
ANNAN(ea).FL
PU@g VARA SÅ
|
Arbetsplats |
sslc01_242.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
tp@& PERF SE
ANNAN(ea).FL
BERÄTTA@rd ÅTTIO^EN@num VIKTIG
|
Viktigaste händelse |
sslc01_246.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SE OMIGEN PF@g
ANNAN(ea).FL
LUSTIG.GRAD BARNSLIG KAN
|
Fritt om filmen |
sslc01_247.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PENDLA@rd MEN@z INTE
ANNAN(ea).FL
glosa@& HA LAG(S)
|
Idrott |
sslc01_264.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PI DUKTIG PEK
ANNAN(ea).FL
PI KOMPETENS VARELSE(Vb)+RÖRELSE@p
|
Idrott |
sslc01_264.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GYNNSAM-FÖLJD(ml) SÄLJA(5)@rd MEN
ANNAN(ea).FL
FINNAS AFFÄR PY
|
Världsspelen |
sslc01_265.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
KAN TRÄFFAS PEK
ANNAN(ea).FL
FÖRÄLDRAR(L) PU@g TECKNA
|
Skolgång |
sslc01_285.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
KATT ETCETERA(L) SOM
ANNAN(ea).FL
I@b FAMILJ SAMMA
|
Skolgång |
sslc01_286.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PU@g FINNAS SÄKER
ANNAN(ea).FL
MEN tp@& ELLER
|
Teckenspråk hemma och utanför |
sslc01_301.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
MER SAMTALA MED
ANNAN(ea).FL
HÖRANDE PEK>person/PEK JA@ub
|
Teckenspråk hemma och utanför |
sslc01_301.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GREPP(55b)+HANTERA@p MINSKA(J)-HELT SEDAN(L)
ANNAN(ea).FL
VARA@z GROVLEK(JJ) EN
|
Händelse |
sslc01_306.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
AV SE HUR
ANNAN(ea).FL
HA zzz@z SOM@z
|
Favoritfilm |
sslc01_307.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TUNN TRÅKIG tp@&
ANNAN(ea).FL
LAND ALLTID zzz@z
|
Favoritfilm |
sslc01_307.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
GRUPP-LITEN SAMMA SAK
ANNAN(ea).FL
VETA-INTE glosa@& HA
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
MYCKET ERFAREN OM@b
ANNAN(ea).FL
HINDER^HINDER ÄN DÖV(L)
|
Kommunikation med hörande |
sslc01_322.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PI FYSISK SKADA
ANNAN(ea).FL
DÅ@b PRO1 PI
|
Arbetsuppgifter |
sslc01_323.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
I@b SAMHÄLLE TRÄFFAS
ANNAN(ea).FL
FOLK tp@& UPPLEVA
|
Arbetsuppgifter |
sslc01_323.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
LÄSA BOK MED
ANNAN(ea).FL
KLASS EN LEKTION
|
Utlandet 1 |
sslc01_326.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
PRO1 TITTA-PÅ MEN
ANNAN(ea).FL
VARA INTE PROBLEM
|
Utlandet 1 |
sslc01_326.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
AVLÅNG(S)@kl FINNAS EN^HUNDRA
ANNAN(ea).FL
UNGDOM(Jvs) EN LEDARE
|
Utlandet 2 |
sslc01_327.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
SEDAN(L) PRO1 FRÅGA-TILL
ANNAN(ea).FL
FORSKA PERSON.FL@kl FRÅGA-TILL
|
Uppväxt |
sslc01_342.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
TYVÄRR TÄNKA PÅ
ANNAN(ea).FL
ARBETA(J)^LÖS(8) PRO1@z GLOSA:(?)
|
Arbete 2 |
sslc01_345.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
PRO1 SVART GREPP(JJ)+HANTERA@p
ANNAN(ea).FL
PROVA(Vb) SÄGA BRA-MYCKET
|
Bild- och mobiltelefon |
sslc01_366.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S1
|
GLOSA:(LYSA) PI PEK@z
ANNAN(ea).FL
PEK GLOSA:SUNKIG GLOSA:(ENTITET(5b)+BEFINNA@p.MULTI)
|
Själv regissör |
sslc01_389.eaf |
SSLC |
Glosa_DH S2
|
SAMMA FÖRSKOLA PERSREF1@pr
ANNAN(ea).FL
PEK.FL PERF-NEG PEK
|
Oral undervisning |
sslc01_402.eaf |
SSLC |