Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
HÄNDA VARG ÄTA-UPP
ALLA
FÅR(V) PU@g
|
Herdepojken och vargen | ssl_ji_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
PU@g TABBA-SIG(J) PU@g
ALLA
FÅR(V) DÖD(J) VARG
|
Herdepojken och vargen | ssl_lm_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
DÖD(J) VARG BITA(5b).FL
ALLA
PU@g
|
Herdepojken och vargen | ssl_lm_fab1.eaf | ECHO |
Glosa_DH S2 |
SÅ-ATT-SÄGA glosa@& BEHANDLA
ALLA
RÄTTVIS TRO ALLA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ALLA RÄTTVIS TRO
ALLA
BEHANDLA RÄTTVIS TRIVAS(J)
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ALLA PRO1 KRAMA
ALLA
KRAMA MEN HÖRANDE
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SLUTA SÅ-ATT-SÄGA SOMMAR^LOV(7)
ALLA
PRO1 KRAMA ALLA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PERSON.PL OMBUD KRAMA
ALLA
PEK>person glosa@& MER
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MENA PEK>person KLASS
ALLA
HA HÖRSEL^RESTER MEN
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PU@g HA tid@&
ALLA
PRATA-MED(Jv) PRO1 ÄTA-GÖRA(Q)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 HÖRA STEN^DÖV(L)
ALLA
HÖRA FIN UPPFATTA-AUDITIV
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TITTA TV@b VÄNTA
ALLA
FÄRDIG FÖRST(LL) SITTA(Vb)
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
OBJPRO1 komma-ihåg@& KUNNA
ALLA
HANDALFABET A_B_C_D@b LÄRA-UT@rd
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VILL-INTE HÅLLA-HÄNDER-BAKOM-RYGG@z POSS1
ALLA
KUSIN(L) KAN|INTE TECKNA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÄRA-UT@rd OBJPRO1 A_B_C_D_E@b
ALLA
MÅSTE KUNNA LUSTIG
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BROR mtyp:eller UTSPRIDD@z
ALLA
KAN INTE TECKNA
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
DÅ@b UMGÅS@rd ROLIG
ALLA
DÖV(L) HEL@b BÅT(da)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INTE UT@b^STÄNGA GLOSA:(?)
ALLA
VARA-MED TYP@b ROLIG
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
zzz@z OSÄKER(5b) PU@g
ALLA
MEN EN-ENDA PEK>person
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SINGEL@b^HELG WEEKEND@b^BÅT FÖR
ALLA
SINGEL LÅTA-VARA PEK>person/PEK
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VILL PAR OCKSÅ
ALLA
TILLSAMMANS BÅDA BARA(B)
|
Föreningsliv | sslc01_023.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ANPASSA SÅ PRO1.FL
ALLA
KAN FÖRSTÅ(L) tp@&
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KULTUR MED GÖRA
ALLA
ÖPPNA MOT tp@&
|
Döv - ändra tsp med släkt? | sslc01_042.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ANNAN(ea) INTRESSE PU@g
ALLA
NIVÅ.MULTI POSS1 ÅLDER
|
Döv - Dövas dag, festival, etc. | sslc01_044.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HETA@z BOTANISKA@b TRÄD^GÅRD
ALLA
SE BI PEK-BANSTRÄCKA@z
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK FÖRKLARA FÄRDIG
ALLA
PRO1 SKOG glosa@&
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FÖRSKOLA PRO1 PEK
ALLA
POSS1 KAMRAT PEK
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_061.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TÄVLA FOTBOLL(ml) VARA-MED@rd
ALLA
PRO1@z BLANDA FÄRDIG
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK>person tp@& glosa@&
ALLA
VILL tp@&
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
tp@& PRO1 PEK
ALLA
KAN PRO1 glosa@&
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PRO1 tp@& MED
ALLA
HÖRANDE TÄVLA FOTBOLL(ml)
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MATCH SLUT ÅKA
ALLA
PRATA(7v) PRO1 TYST
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MÖRK TYST SITTA
ALLA
HÖRA INGEN PRATA-MED(Jv)
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_063.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
NORDISK MÄSTARE GULD@b
ALLA
PRO1 MINNAS(5) RÄTT
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
zzz@z TRO GLOSA:(INGÅ)
ALLA
VETA VEM(J) PRO1
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SEX RÄTT rätt@hd
ALLA
zzz@z INGÅ PEK
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PEK>hand RÄTT
ALLA
PU@g PEK KAN|INTE
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& BRA ARBETA(J)^KAMRAT(S)
ALLA
HJÄLPA VARANDRA.FL HJÄLPA
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
tp@& PEK SE-TILL
ALLA
SKA FUNGERA PRO1.FL
|
Arbetsplats | sslc01_102.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
FOTBOLL(G) MYCKET ENTUSIASTISK
ALLA
TOKIG-I FOTBOLL(G) RAST
|
När lär man sig teckna | sslc01_121.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LAG(S) PENSIONÄR PRO1
ALLA
PI TREVLIG PI
|
Dövförening | sslc01_123.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BROR TRE SPELARE
ALLA
PRO1 LITE(7b) STOLT
|
Företag | sslc01_125.eaf | SSLC |
Glosa_NonDH S2 |
PEK(B) PEK BOJ-LIST-TRE
ALLA
PRO1 PRO1 SJÄLV
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HUR ALLA FÖRSKOLA^SKOLA
ALLA
UNGE GLOSA:(TILLSAMMANS) OLIKA
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRECIS MEN@z HUR
ALLA
FÖRSKOLA^SKOLA ALLA UNGE
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
DÖV(L) BARN MEN
ALLA
ANVÄNDA TECKENSPRÅK VAD
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BRUKA OFTA HUR
ALLA
PERF OLIKA KANSKE
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 IRRITERAD(L) ORSAK
ALLA
SÄTT VARA TITTA
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 JO@b@uppr IN@b
ALLA
PERF-NEG VEM(J) VARA
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 KOMMA-HIT(Lb) TRO
ALLA
HA PLAST@b FORM(7v)+BESKRIVNING+ENTITET(L)@p
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |