Lägg till filter:
Kommaseparera för flera sökord
Skapa
PDF
Vänta - sökning pågår..
Radnamn | Annotering | Filbeskrivning | Filnamn | Korpus |
---|---|---|---|---|
Glosa_DH S1 |
BEGE-SIG-IVÄG MAN(Jf) LIGGSTÄLLNING@ka
ÄNDÅ
HYFF KVARSTANNA HÄNDA-INTE(V)
|
Björnen och de två vandrarna | ssl_ji_fab4.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
OM@b FÖRBIPASSERA(B) ÄNDÅ
ÄNDÅ
LÅTA-VARA BRA TRÄD
|
Haren och sköldpaddan | ssl_lm_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
IKAPP OM@b FÖRBIPASSERA(B)
ÄNDÅ
ÄNDÅ LÅTA-VARA BRA
|
Haren och sköldpaddan | ssl_lm_fab2.eaf | ECHO |
Glosa_DH S1 |
MINSKA(Jf) SÅ-ATT-SÄGA PU@g
ÄNDÅ
TROTS PEK TITTA-PÅ
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PLUS JA@ub VARA|PEK
ÄNDÅ
EN FÖRDEL ORSAK
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ÄNDÅ
PRO1 SKA TECKNA
|
På arbetsplats | sslc01_004.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HALS-BUNDEN PU@g MEN
ÄNDÅ
PRO1 TENNIS GLOSA:(FRAMÅT)
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
LITE(7b) PRO1 BITA-IHOP
ÄNDÅ
VARA-MED TENNIS JA@ub
|
Sportaktiviteter | sslc01_005.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 LÅTA-VARA HANDSKAKA
ÄNDÅ
SÅ-ATT-SÄGA SYNS TITTA-PÅ
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
HÅLLA-OM PEK KÄNNA-INTE
ÄNDÅ
KRAMA ÄNDÅ LITE(7b)
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
KÄNNA-INTE ÄNDÅ KRAMA
ÄNDÅ
LITE(7b) PERF HÄNDA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK.FL KÄNNA VÄL@b
ÄNDÅ
PRO1 KRAMA INTE
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SÅ-ATT-SÄGA KÄNNA KRAMA
ÄNDÅ
PRO1.FL PEK SÅ-ATT-SÄGA
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
KÄNNA PRO1.FL KRAMA
ÄNDÅ
BETYDA SÅ-ATT-SÄGA NIVÅ>pekf
|
Brukar vi krama? | sslc01_006.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LITE(7b) MAMMA SA
ÄNDÅ
MAMMA KAN LÄRA-SIG
|
När fick jag kontakt med teckenspråk? | sslc01_021.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
ÖRA(Q) PU@g MEN
ÄNDÅ
POSS ORDNING+EN SPRÅK
|
Fritt - husdjur | sslc01_045.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ETCETERA(da) MEN FINNAS
ÄNDÅ
TECKENSPRÅK@z NÅGON POSITIV
|
Fritt - film | sslc01_046.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
VARELSE(55)+BEFINNA@p.FL MEN POSITIV
ÄNDÅ
KONTAKTA tp@& UNDER
|
Som döv på arbetsplats | sslc01_062.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VINNA(ml) SVENSK MÄSTARE
ÄNDÅ
TID-FRAMÅT SEDAN(L) pro1@&
|
Fotbollsminne | sslc01_064.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
BANK ÖVERFÖRA mtyp:men
ÄNDÅ
ÄNDÅ JASÅ@uppr zzz@z
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
zzz@z MYGGA GLOSA:(?)
ÄNDÅ
PRO1 MISSTÄNKA PEK
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ÖVERFÖRA mtyp:men ÄNDÅ
ÄNDÅ
JASÅ@uppr zzz@z PEK>person/PEK
|
Fritt - bästa händelse | sslc01_066.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
EN KÖK MEN
ÄNDÅ
PRO1 ENSAM(L) ORSAK
|
Lägenhetsrenovering | sslc01_127.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PRO1 tp@& SE
ÄNDÅ
polyform@& GLOSA:VIDSTRÄCKT FORM(JJ)+BESKRIVNING@p
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:VIDSTRÄCKT FORM(JJ)+BESKRIVNING@p TILL
ÄNDÅ
PÅ HEL@b PÅ
|
När börjar du teckna? | sslc01_141.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SÅ-ATT-SÄGA SÅDÄR VÄDER
ÄNDÅ
PEK SYNS VAN@b
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MYCKET JA@ub GLOSA:(OMRÅDE)
ÄNDÅ
JA@ub VETA-PERF PRO1
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
RÅ@b PEK>person SA
ÄNDÅ
HÄRLIG ATMOSFÄR@b BETYDA
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LIV ETCETERA(5) MEN
ÄNDÅ
KÄNNA PI VACKER
|
Bästa reseminnen 1 | sslc01_143.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
FOLK MEN KLARA
ÄNDÅ
KÄMPA(G)@rd ORDNA@rd AKTIVITET
|
Föreningsliv | sslc01_161.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN PU@g LEVA
ÄNDÅ
PRO1 MENISK@b VANLIG
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GAMMAL(5) TID-FRAMÅT I@b^DAG
ÄNDÅ
FRÅN SEXTON ÅR@b
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
HA FORTFARANDE(ml) I@b^DAG
ÄNDÅ
PRO1 TRETTIO^TVÅ@num ÅR@b
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LÅTA-VARA KONDITION KLARA-SIG(da)
ÄNDÅ
ANDFÅDD@z SJÄLVKLAR OM@b
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
PEK BEGE-SIG-BORT@z VÄNERSBORG@en
ÄNDÅ
PRO1 OK@b PRO1
|
Idrottsaktiviteter | sslc01_162.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
INTRESSERAD-AV TEATER VETA-INTE
ÄNDÅ
LYCKAS(ml) KOMBINERA BRA
|
Dövas dag | sslc01_164.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
glosa@& SKIT SAMMA
ÄNDÅ
MOBILTELEFON ÄNDÅ MINNAS(5)
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
SAMMA ÄNDÅ MOBILTELEFON
ÄNDÅ
MINNAS(5) PRO1 KNAPPA-MOBILTELEFON(B)
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
PEK PRO1 VETA|INTE
ÄNDÅ
GLOSA:(ENTITET(55)+RÖRELSE@p) FÖRST(LL) JA@ub
|
Mobiltelefon | sslc01_165.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(LÅTA-VARA) GLOSA:(PI) ROLIG
ÄNDÅ
|
Tv-program | sslc01_166.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
ORD.MULTI VARA MEN
ÄNDÅ
SÄGA GLOSA:MUNRÖRELSE BRA
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TYCKA FUNGERA BRA
ÄNDÅ
|
Hur kontakta med teckenspråk? | sslc01_201.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN PF@g MEN
ÄNDÅ
TYCKA JA@b PRO1
|
Arbetsplats | sslc01_203.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
TID(L) MEN tp@&
ÄNDÅ
HA PRO1 PEK
|
Scout, Minne från yrkesskola | sslc01_204.eaf | SSLC |
Glosa_DH S1 |
GLOSA:(?) PI PRO1.FL
ÄNDÅ
TRÄFFAS.HABIT TACK VARA@z
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
GLOSA:(?) ÄNDÅ@z JA@ub
ÄNDÅ
PRO1 GÅ UTE
|
Längtan till första klass | sslc01_205.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
VARA DÅLIG VÄDER
ÄNDÅ
MÅSTE UTE GÅ(N)
|
Hobby | sslc01_208.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
LIV PI zzz@z
ÄNDÅ
NU@b NU@b PU@g
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
BRA KONTAKT mtyp:och
ÄNDÅ
NU@b IDAG PRO1
|
Roligaste minne | sslc01_209.eaf | SSLC |
Glosa_DH S2 |
MEN@z PEK>person/PEK LUSTIG
ÄNDÅ
POSS1 SLÄKT tp@&
|
Kommunikation med hörande | sslc01_222.eaf | SSLC |